Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

MartiNAD

Medlem
28 Sep 2007
470
0
16
Spikkestad
Har ikke vært på forumet her en stund. Har byttet ut min H/K avr 255 etter at Tor med hammeren ødela den. Skrudde seg på, men noen releer som ikke slår inn, ikke bilde og ikke lyd. Høres ut som lignende problem. Spenningshopp eller noe kanskje, HDMI utgangen på PS3'en røk også.
Tenkte det var like greit å prøve noe annet, så jeg skaffet en Onkyo tx-nr 809. Er veldig fornøyd så langt, mye bedre i alt egentlig.

Er det mye problemer med Onkyo??

rollemann

Medlem
26 Mar 2008
276
0
0
Emmerhoff skrev:
Så lenge du kobler tilsvarende på begge høytalerne (og alle er ca like lange?) burde det gå fint. Har selv gått over til bi-amp, og beholdt da de gamle kablene som nå er koblet på bass og nye kabler ble kjøpt inn til mellomtone+diskant. Fikk også beskjed på Hi-Fi Klubben om at dette ikke var noe problem :)

Du trenger ikke bekymre deg om kablene ikke er like lange om det ikke er snakk om en på 1m og en på 50m :) så "rene" ALLE kabler er i dag vil du umulig få tap i kabelen som påvirker lyden om den er 1 eller 4 meter lang. Skjerming derimot er noe annet. Har biampet med 807 til frontene mine men har vanskelig for å høre forskjell. Muligens litt psykologisk positiv forskjell.
Men jeg tenker at om Onkyoen bruker mer strøm til færre mottakere (biamp)må det være en god ting! Synes selv det er vanskelig å huske lyden når jeg skal koble om for å teste ut om det er forskjell. Syns det utgjør mer om jeg vinkler høyttalerne litt mer/mindre.

ElDuce

Medlem
9 Des 2009
2.898
0
0
Innstlling

Har gått til anskaffelse av en Onkyo SR-607 receiver, og KEF KHT 2005.3 surround høytalere.
Bruker PS3 (den gode gamle store) som Blue-Ray spiller, koblet via receiver med HDMI kabler, og til Samsung LED 55" (toppserien).

Men, hvilke innstillinger må jeg ha på receiveren for best utnyttelse av HD lyden?
Er så mange forskjellige innstillinger att jeg roter meg nesten vekk :confused:

Skåra1

Medlem
4 Mar 2010
509
1
18
Sandnes
friskies skrev:
Firmware 1.27 til Onkyo tx-sr707: Onkyo_Doodads.zip
Opgraderte fra 1.18 for et par dager siden og nå fungerer ENDELIG bi-amp funksjonen. Flere ting som er fiksa og, f.eks mindre relé-klikking ++

Må si det frister å få oppdatert min også! Men hvordan gjøres det egentlig?

2biassen

Medlem
6 Mar 2006
72
1
8
34
Hvorfor er det ikke pre-outs på modellene under 707? Det er vel der man virkelig "trenger" dem ?

Steffanisten

Medlem
21 Nov 2009
37
0
0
Hei. har kjøpt onkyo 807 og kobla opp. men eg slitter med "snø" i nokre sec når eg bruker ps3 fat. dette skjer kver gang eg starter eller avslutter spill/film. Noken andre som har vert bort i dette ?

KriZ87

Medlem
11 Sep 2005
791
0
0
Når jeg kjører Audyssey på 807en, burde jeg måle fra forskjellige punkter selvom det er kun sweet spot som er viktig for meg?

Bungle

Medlem
9 Jul 2009
272
0
0
2biassen skrev:
Hvorfor er det ikke pre-outs på modellene under 707? Det er vel der man virkelig "trenger" dem ?

Det er vel det store paradokset med forsterkere generellt!

bad_ip

Medlem
4 Des 2008
707
0
0
Opplever "snø" av og til når jeg bytter fra tv til ps3 i 2-3 sekunder. Men kan ikke si at det plager meg.

extremil

Medlem
2 Aug 2008
90
0
0
Ingen som vet dette

Eller er spørsmålet for dumt til at folk gidde å svare?

extremil skrev:
Jeg er ny på HD-receiver fronten... Lar det seg gjøre å bruke bilde-signalet fra en source og audio fra en annen. Jeg vil høre på musikk mens jeg spiller Wii, men ikke koble wiien rett i tv.

EDIT: Grunnen til at jeg poster det her er at jeg har TX NR807, så dersom noen vet om det lar seg gjøre på denne og eventuelt hvordan så hadde det vært fantastisk.

Mvh Emil

vette

Medlem
22 Des 2003
1.384
0
36
groups.msn.com

1st Place: Onkyo TX-NR807 AV Receiver
Last year Onkyo walked away with the Best Home Cinema Product award, and this year it has done it again, grabbing top spot in the Best Surround Sound Product category. Once again Onkyo has produced a surround sound receiver with so many features stuffed into it, that its sub £800 price point looks slightly unbelievable.

Obviously you've got all the latest high definition surround sound formats supported, with Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio decoding duties taken care of, while THX Select2 certification is the icing on the cake. It's not short on power either with seven channels of 180W on tap. You can also hook the TX-NR807 up to your home network, allowing you to stream music from a DLNA source, or any number of radio stations over the Internet.

But it's not just the feature set that impresses with this receiver, it's also a fine performer. Whether you're blasting out the latest blockbuster on Blu-ray or switching to stereo mode and listening to your favourite CD, this Onkyo never ceases to impress. Finally, despite it's extensive capabilities, the TX-NR807 is incredibly easy to set up and use

Onkyo TX-NR807 AV Receiver Review - Home Cinema Reviews - TrustedReviews

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
Hjelp...

Hei en kamerat har en 807 og han sier at receiver ikke registrerer bakhøytalerne i rom korreksjon,kun i manuell justering!!! noen som vet?

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
Ja det er for dumt! Nei les i manualen, tror det står dær hvis det er mulig. =)

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
0
vette skrev:

1st Place: Onkyo TX-NR807 AV Receiver
Last year Onkyo walked away with the Best Home Cinema Product award, and this year it has done it again, grabbing top spot in the Best Surround Sound Product category. Once again Onkyo has produced a surround sound receiver with so many features stuffed into it, that its sub £800 price point looks slightly unbelievable.

Obviously you've got all the latest high definition surround sound formats supported, with Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio decoding duties taken care of, while THX Select2 certification is the icing on the cake. It's not short on power either with seven channels of 180W on tap. You can also hook the TX-NR807 up to your home network, allowing you to stream music from a DLNA source, or any number of radio stations over the Internet.

But it's not just the feature set that impresses with this receiver, it's also a fine performer. Whether you're blasting out the latest blockbuster on Blu-ray or switching to stereo mode and listening to your favourite CD, this Onkyo never ceases to impress. Finally, despite it's extensive capabilities, the TX-NR807 is incredibly easy to set up and use

Onkyo TX-NR807 AV Receiver Review - Home Cinema Reviews - TrustedReviews
Bedre utstyrt forsterker til 7 tusen skal du lete lenge etter :D

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
Første jeg tipper er at han har koblet de på surround back, og ikke surround som er det riktige å gjøre. Er flere som har gjort det her på denne tråden, å da blir det bare kluss. Ville ihvertfall bedt han sjekke dette først av alt.