Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

friskies

Medlem
21 Jul 2005
273
0
0
Firmware 1.27 til Onkyo tx-sr707: Onkyo_Doodads.zip
Opgraderte fra 1.18 for et par dager siden og nå fungerer ENDELIG bi-amp funksjonen. Flere ting som er fiksa og, f.eks mindre relé-klikking ++

htpc1080p

Medlem
6 Mar 2008
210
0
0
Ser elkjøpnettbutikk har kanonsalg på 807 Kr 6990,- Noen som vet om dette gjelder den nye modellen?

Zebby

Medlem
1 Des 2009
3.749
0
0
Improves operation with Windows 7 "Play To" by correcting the problem of lossy playback of DRM-protected 24 bit/96 kHz WMA Lossless files;
- Enhances S/N ratio during playback of 24 bit/96 kHz content via DLNA server;
- Reduces sound of speaker relay switching.

Virker som en litt kjedelig update, ingen forbedring av selve lyden. Men oppdaterer nå alikevel.

JoyToy

Medlem
14 Jan 2008
21
0
0
Hadde idag ikke lenger lyd i min 807. Selv testlydene er fraværende. Den har heller ikke kontakt med nettverket.
Det har tordna og lyna her idag mens jeg var på jobb. Kan det være årsaken?

bhoiem

Medlem
13 Feb 2004
170
0
0
Bi-amp

Hei! Jeg tenkte jeg skulle prøve å bi-ampe 807 til dali 6006 i helga. Er det nødvendig å bruke samme type kabel på høyttalerne, eller kan jeg bruke ulike kabler på samme høyttaler?

MVh
Bjørn

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
Jeg har:
asrock nettop ion htpc -hdmi-> 807 -hdmi-> benq w5000

Jeg har et problem med at det er ikke alltid jeg får bilde når jeg feks slår på htpc'n før forsterkeren. Kan også skje om jeg slår på 807 først, så htpc og w5000 til slutt.

Slår jeg det på i denne rekkefølgen funker det alltid: 807 -> w5000 -> htpc

Noen som har vært borti noe lignende?

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
Det hørtes illevarslende ut. Hvis det ikke finnes noen lyd noen sted lengre, selv etter at du har slått strømmen av og på, kan det tyde på det verste (har aldri hørt om dette før, så jeg bare tipper nå). Tror det skal finnes en metode og oppgradere firmware manuelt også, som kanskje kan være verd å prøve, hvis den reagerer på dette da..

Emmerhoff

Medlem
23 Sep 2008
214
0
0
bhoiem skrev:
Hei! Jeg tenkte jeg skulle prøve å bi-ampe 807 til dali 6006 i helga. Er det nødvendig å bruke samme type kabel på høyttalerne, eller kan jeg bruke ulike kabler på samme høyttaler?

MVh
Bjørn
Så lenge du kobler tilsvarende på begge høytalerne (og alle er ca like lange?) burde det gå fint. Har selv gått over til bi-amp, og beholdt da de gamle kablene som nå er koblet på bass og nye kabler ble kjøpt inn til mellomtone+diskant. Fikk også beskjed på Hi-Fi Klubben om at dette ikke var noe problem :)

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
Det er ikke uvanlig det du opplever her. Det har også skjedd hos meg og mange andre brukere. Dette er heller ikke noe som gjelder bare hos Onkyo.

friskies

Medlem
21 Jul 2005
273
0
0
Virker resten av nettverket ditt? Router, pc, etc.? Isåfall - nei. Virker som det er mange som mister lyden i sine onkyo`er etter et par år, bare å reklamere på den

bhoiem

Medlem
13 Feb 2004
170
0
0
Emmerhoff skrev:
Så lenge du kobler tilsvarende på begge høytalerne (og alle er ca like lange?) burde det gå fint. Har selv gått over til bi-amp, og beholdt da de gamle kablene som nå er koblet på bass og nye kabler ble kjøpt inn til mellomtone+diskant. Fikk også beskjed på Hi-Fi Klubben om at dette ikke var noe problem :)

Ja, de er ca like lange (2m). Da prøver vi på det og satser på at jeg hører forskjell. Har lest her på forumet at det er litt omdiskutert om bi-amping gir fordeler, men kan vel gi det en sjanse.

31 Jan 2008
55
0
0
b-ill skrev:
Jeg har:
asrock nettop ion htpc -hdmi-> 807 -hdmi-> benq w5000

Jeg har et problem med at det er ikke alltid jeg får bilde når jeg feks slår på htpc'n før forsterkeren. Kan også skje om jeg slår på 807 først, så htpc og w5000 til slutt.

Slår jeg det på i denne rekkefølgen funker det alltid: 807 -> w5000 -> htpc

Noen som har vært borti noe lignende?

Har lignende problem på min 1007, men merker det helst når jeg ska gå ifra CD tuneren til Htpcen skjermen blir svart og måtte faktisk skru av hele receiveren noen ganger...

Løsningen jeg har kommet frem til er å trykke på setup knappen og få opp receiverens innstillings OSD deretter går jeg ut av menyen igjen og vips er Htpc bildet tilbake..

JoyToy

Medlem
14 Jan 2008
21
0
0
Har skrudd av og på flere ganger. Dro også ut støpselet og ventet 1 min før jeg satte det inn igjen. Nettet funker ellers ja, kun forsterkeren som ikke er på nett.
Den nærmer seg vel 2 år nå ja. Ikke mye å rope hurra for da gitt!

htpc1080p

Medlem
6 Mar 2008
210
0
0
På nettsia sto d TX-SR807 øverst,så ble litt i villrede pga den lave prisen:)
Bestilling blir vertfall lagt inn omgående nå :)

bad_ip

Medlem
4 Des 2008
707
0
0
Kan en gitar med preamp kobles til en 807 eller må du ha egen gitar forsterker? Hvordan i så fall?