Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

Shpongle

Medlem
13 Nov 2007
1.090
0
0
Espen84 skrev:
Hvis man hører på musikk så har jeg hørt at Pure Audio er klart best. Denne funker ikke hos meg. Jeg har den på STEREO og da er det masse lyd og masse skyv.. Switcher jeg til Pure Audio er det lavt, tannløst og lite fres. Det er absolutt helt tragisk lyd. Hva kan være problemet?

Problemet kan være din kilde, forsterker og høyttalere. Men mest sannsynlig rommet ditt og plassering av høyttalere i denne. Hos meg låter Pure Audio helt rått!

rollemann

Medlem
26 Mar 2008
276
0
0
Takk for tipset.
har i allefall fått en aha opplevelse i dag etter jeg stilte audio out på ps3 til datastrøm...
TrueHD lyser opp i displayet på 807`en og hvilken lyd!
Fy flate!
Har nå sett AC/DC live in Madrid på bluray. møkkakvalitet på bilde, men hvilken lydforskjell det ble :)
Så kjørte jeg 10 min med Transformers 2 og true HD er noe annet enn det som var før. Herlig!
Opp i morgen å få barna på skolen og rett i garasjen å kjøre film!:-D
Takk for hjelpen her inne.

Bar1

Medlem
22 Mar 2007
1.284
0
36
art1985 skrev:
Se der ja. Nå får jeg master audio. Tusen takk.
DMP-BD60 må settes til bitstream og BD-Video Secondary Audio til off.
Hvis BD-Video Secondary Audio er på, vil Dolby TrueHD/DTS-HD* lyd bli nedmixet til DD/DTS.

Shpongle

Medlem
13 Nov 2007
1.090
0
0
websen skrev:
Når man foretar en romkorreksjon med standard Audyssey-mikrofon til TX-NR807 med Klipsc Reference (RF-63, RC-64 og RS-52), blir resultatet ofte til at level på hver høyttaler kommer langt ned på minussiden. -9 db på senterhøyttaler RC-64 er et normalt resultat. Tror forøvrig man får samme resultat med alle Onkyo modeller.

Maksvolumet virker mer enn kraftig nok hvis man har koblet til en ekstra effektforsterker som jeg har (i mitt tilfelle Emotiva XPA-5), men når man ikke har ekstra effekt, kan dette virke som et noe svakt utgangspunkt, fordi når man skrur opp til maks, merker man ofte det burde vært langt mer krefter tilgjengelig ved maks volum.

1. Finnes det andre metoder å gjøre en mer korrekt nivåjustering på enn å sette opp alle 5 kanaler med feks 6db på alle kanaler i forhold til justeringen audusseyen har satt opp kanalene med (til -3db på senteren i mitt tilfelle)?
  2. Får man dette resultatet med audyssey fordi Klipsch er spesielt lettdrevne høyttalere?
  3. Er det grunninstillingen til subben som setter standard for levelinnstillingene på receiveren?

1: Du kan la levelinstillingene være hvis du vil.
2: Ja, audessey korrigerer volum så alle har likt volum på feks 0.
3: Ja, endrer du level på sub før korrigering, blir level anderledes i surr-amp.

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
rollemann skrev:
Takk for tipset.
har i allefall fått en aha opplevelse i dag etter jeg stilte audio out på ps3 til datastrøm...
TrueHD lyser opp i displayet på 807`en og hvilken lyd!
Fy flate!
Så bra at du er fornøyd...TrueHD er virkelig en opplevelse ! Så av og til hjelper det med teskje-mating... ;-)

11 Feb 2010
15
0
0
Onkyo NR-807 og crossover

Har prøvd litt ytterligere å få recieveren til å slutte å sende frekvenser under 80Hz til høyttalerene, men har ikke klart å få det til å virke. Sub-woofer er satt til direct, men skal prøve å sette den også til ca 80Hz og se om det skulle bli bedre. Burde virke med direct da det er recieveren som skal styre det. Ringte Mono AS for å få litt hjelp, men de sa bare at man måtte ha Double Base slått på for å få crossover, men det kan ikke stemme. Man kan bare velge dobbel bass dersom frontene er satt til Full range. Må nok gjøre litt research til. Har søkt på nettet og andre forum, men ikke funnet noe.

Svein Martin

Medlem
11 Nov 2010
60
0
0

kjelle

Medlem
30 Mar 2006
438
0
0
Noen som har tips til hvordan det er mulig å høre musikk fra serveren på net knappen mens jeg spiller ps3 fra hdmi 2 inngangen? (onkyo 807)

Zebby

Medlem
1 Des 2009
3.749
0
0
Andreas Danielsen skrev:
Har prøvd litt ytterligere å få recieveren til å slutte å sende frekvenser under 80Hz til høyttalerene, men har ikke klart å få det til å virke. Sub-woofer er satt til direct, men skal prøve å sette den også til ca 80Hz og se om det skulle bli bedre. Burde virke med direct da det er recieveren som skal styre det. Ringte Mono AS for å få litt hjelp, men de sa bare at man måtte ha Double Base slått på for å få crossover, men det kan ikke stemme. Man kan bare velge dobbel bass dersom frontene er satt til Full range. Må nok gjøre litt research til. Har søkt på nettet og andre forum, men ikke funnet noe.

Har forsket litt på akkurat det der, dobbel bass gjør at du kan sette frontene i fullrange, kjempekjekt når du kalibrerer subwoofer og det var stort sett det jeg fant funksjonen nyttig med.

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
Svein Martin skrev:
Ingen kloke hoder8)
Tja, Onkyo TX-NR 607 er HDMI 1.3, og ikke HDMI 1.4 som må til for å sende retursignalet fra TV, mener jeg. Så jeg tror at du må benytte optisk ut fra TV-en for å få ut digital lyd fra TV til receiveren, tror jeg,

Er også noe usikker på om den optiske ut inneholder 5.1 fra TV-en, men 2.0 signal. Har du sjekket opp dette?

bad_ip

Medlem
4 Des 2008
707
0
0
kjelle skrev:
Noen som har tips til hvordan det er mulig å høre musikk fra serveren på net knappen mens jeg spiller ps3 fra hdmi 2 inngangen? (onkyo 807)

Usikker på om dette går. Min erfaring er at om du ska ha bilde igjennom reciver må, kan du bare ha lyd fra annen kilde på reciver(cd ect.). Mens netknappen aktiverer også bilde når jeg har prøvd, og skifter derfor vekk fra PS3. Så du må nok koble PS3 rett i tv'n om vil jeg tro.

Jeg hører på musikk fra pc når jeg spiller PS3, og bruker da optisk inn, som er satt til CD. Prøvde første med aux eller noe, og da virket det ikke fordi bilde også ble aktivert.

Svein Martin

Medlem
11 Nov 2010
60
0
0
websen skrev:
Tja, Onkyo TX-NR 607 er HDMI 1.3, og ikke HDMI 1.4 som må til for å sende retursignalet fra TV, mener jeg. Så jeg tror at du må benytte optisk ut fra TV-en for å få ut digital lyd fra TV til receiveren, tror jeg,

Er også noe usikker på om den optiske ut inneholder 5.1 fra TV-en, men 2.0 signal. Har du sjekket opp dette?

Etter litt testing så får jeg Onkyo'n opp på Tv'n, dvs bruker hdmi out på Onkyo og in på hdmi 2 på Tv, da kan jeg få opp hele menyen til Onkyo der. Men da må jeg switche fra vanlig 'sepåtv' til hdmi 2. Måtte bruke optisk for å få lyd ja, har foreløpig bare 2.0 signal - så det må undersøkes.

Takker for svar :)

extremil

Medlem
2 Aug 2008
90
0
0
Jeg er ny på HD-receiver fronten... Lar det seg gjøre å bruke bilde-signalet fra en source og audio fra en annen. Jeg vil høre på musikk mens jeg spiller Wii, men ikke koble wiien rett i tv.

EDIT: Grunnen til at jeg poster det her er at jeg har TX NR807, så dersom noen vet om det lar seg gjøre på denne og eventuelt hvordan så hadde det vært fantastisk.

Mvh Emil

kjelle

Medlem
30 Mar 2006
438
0
0
bad_ip skrev:
Usikker på om dette går. Min erfaring er at om du ska ha bilde igjennom reciver må, kan du bare ha lyd fra annen kilde på reciver(cd ect.). Mens netknappen aktiverer også bilde når jeg har prøvd, og skifter derfor vekk fra PS3. Så du må nok koble PS3 rett i tv'n om vil jeg tro.

Jeg hører på musikk fra pc når jeg spiller PS3, og bruker da optisk inn, som er satt til CD. Prøvde første med aux eller noe, og da virket det ikke fordi bilde også ble aktivert.

jeg har til nå brukt samme løsning som du bruker. Men det er så kjipt å måtte bruke kabel når den net løsninga funker som bare F til musikk. ser ut som jeg må koble en split imellom ps3 og en hdmi til tv og en til receiver ;). da får jeg bruke lyd via surround på de få spillene som jeg mener det trengs...fifa og andre sportsspill blir alltid spillt med full guffe på musikk :razz:

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
Kan teste når jeg kommer hjem. Sikkert blitt spurt om før her, men nullstiller alle innstillinger seg når man oppdaterer?