Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

eivstei

Medlem
17 Jan 2005
102
0
0
internet radio

HJELP med internet radio på 807.

Har koblet 807 til routeren fra telenor.
Jeg går inn på Onkyo web setup i Explorer på pc'en for å legge til radiostasjoner.
Når jeg kopierer url og skal lagre, kommer feilmld:

The data could not be updated.
If the AV receiver is busy or connected to another network, stop everything.
If it still doesn't work properly, try resetting the AV receiver.
(Message No.203)

I display på onkyoen står det at den er tilkoblet.

Hva er galt???

finner ikke noe relevant faq på nettet heller.

rollemann

Medlem
26 Mar 2008
276
0
0
Takk for det. Så den litt lenger oppe her, men slik jeg forstår må da Onkyo kontaktes dersom en ønsker ny firmware uten at receiveren kan kobles direkte til nett. Vel, vel.

Hvordan kan en se hvilken versjon en har?

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Du må jo velge dette i Listening Mode Preset for DVD/BD. Altså, "Dolby TrueHD" settes til TrueHD, og "DTS-HD Master Audio" settes til Master Audio. Kan også hende du må velge riktig lydspor på BD-plata, hender det er mer enn ett spor på dem.

extremil

Medlem
2 Aug 2008
90
0
0
RiZLa_7 skrev:
Jeg har vel min 807 i dag tenker jeg. Gleder meg til å få koblet den opp.
Noen som har fått sin?

Onkyoen kom i dag tidlig. Koblet den opp til TV, HTPC, HDPVR og Focal Dôme surroundhøyttalere rett etter jobb. Ingenting å utsette til nå, men det skulle jo bare mangle. Menyene er veldig enkle og oversiktlige. Gleder meg enormt til XTZene kommer i posten.

Emil

hokeyh

Medlem
15 Okt 2009
2.786
0
0
kimfj skrev:
Hei, jeg kjøpte 807 på tilbud for en tid tilbake. Imidlertid er jeg ikke helt fornøyd med lyden når jeg spiller musikk. Jeg gikk fra en gammel Yamaha receiver rx630 og jeg synes punchen i bassen her var langt bedre. Jeg spiller mest FLAC over hdmi til forsterkeren, så lydsignalet skal være så rent som mulig. Noen tips/forslag til hva som kan være årsaken?
Er forskjell fra merke til merke på hvordan lyden er vettu. Onkyo er ganske stram i bassen og oppløst i toppen, Yamaha derimot er litt mykere i toppen og mer "boomy" i bassen =)

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
Da er min sorte 807 kommet ned i kjelleren.

rollemann

Medlem
26 Mar 2008
276
0
0
Blir så steike langt. 20 m. Kinorommet er i u.etg. i garasjen :) Skal prøve å¨få lagt inn bilder etterhvert...
Men, for å få Onkyoen på nett, kan jeg da kjøpe et access punkt på elkjøp for å få rekkevidden?
Det er 3 betongvegger mellom trådløs router i huset og ut til Onkyoen i garasjen...

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
art1985 skrev:
ja, jeg har en Panasonic DMP-BD60. den er innstillt for å sende hd lyd ut. mistenker at hdmi kablene mine ikke er 1.3. noen måte jeg kan sjekke dette via receiveren? det står ingenting på kablene..

Svaret på hvordan det gjøres står faktisk litt lengre opp i denne tråden hvis du orker å lese litt..:neutral:

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
Romkorreksjon - TX-NR807

Når man foretar en romkorreksjon med standard Audyssey-mikrofon til TX-NR807 med Klipsc Reference (RF-63, RC-64 og RS-52), blir resultatet ofte til at level på hver høyttaler kommer langt ned på minussiden. -9 db på senterhøyttaler RC-64 er et normalt resultat. Tror forøvrig man får samme resultat med alle Onkyo modeller.

Maksvolumet virker mer enn kraftig nok hvis man har koblet til en ekstra effektforsterker som jeg har (i mitt tilfelle Emotiva XPA-5), men når man ikke har ekstra effekt, kan dette virke som et noe svakt utgangspunkt, fordi når man skrur opp til maks, merker man ofte det burde vært langt mer krefter tilgjengelig ved maks volum.

1. Finnes det andre metoder å gjøre en mer korrekt nivåjustering på enn å sette opp alle 5 kanaler med feks 6db på alle kanaler i forhold til justeringen audusseyen har satt opp kanalene med (til -3db på senteren i mitt tilfelle)?
  2. Får man dette resultatet med audyssey fordi Klipsch er spesielt lettdrevne høyttalere?
  3. Er det grunninstillingen til subben som setter standard for levelinnstillingene på receiveren?

PaulHarald

Medlem
19 Sep 2005
396
0
16
antiloop skrev:
Da er min sorte 807 kommet ned i kjelleren.

Min også! Dette var stas.

Førsteinntrykk etter utskiftning fra 607 (bomkjøp, jeg skulle ha noe med pre-outs og hadde ikke gjort hjemmeleksen) til 807: Du verden for en receiver. Herre min hatt for en oppgradering fra 607, som jeg har brukt i en snau måned. Bare i ren stereo er det jo milevis forskjell i lydbildet og kvaliteten på det som kommer ut av mine Monitor Audio Studio 10, mye mere power (det visste vi jo) og masse kontroll over hele frekvensområdet. Ser på Police "Certifiable" på Blue-ray med HD-lyd i 5.1 og har gåsehud.

En annen overraskelse var at man får onscreen-info uansett hva du gjør, også når man kjører HDMI passthrough. Det hadde ikke 607. Trykker man på "display" på fjernkontrollen en gang får man info oppe i hjørnet av bildet med hva slags lyd som kommer inn og sendes ut (dermed fikk jeg bekreftet at PS3 håndterer HD-formatene bare man velger "PCM" og ikke bitstream). Trykker man to ganger på "display" på fjernkontrollen får man samme info om bildesignal inn og ut. Dette er kanskje en selvfølge på receivere idag, men uansett et stort fremskritt for meg siden jeg har receiveren ute av syne og ikke ser displayet.

Jeg endret oppsettet mitt fra å la PS3 oppskalere DVD til å la receiveren gjøre det isteden og det var også et enormt fremskritt. Her må man vel bare prøve seg frem, hvis man har en über-Blue-Ray spiller er det nok bedre oppskalering på den enn på PS3 ihvertfall, man må bare sammenlikne.

Ironien her er at hovedgrunnen til å bytte fra 607 til 807 for min del var pre-outs så jeg kan bruke effektforsterker(e), men nå virker det veldig klart at jeg har fått så mye kraft og så god lyd at jeg ikke trenger noen effektforsterker likevel :)

FORNØYD så langt ja!

homecinema

Medlem
18 Nov 2005
8.015
8
38
51
art1985 skrev:
har nettopp begynt å klå på min nye onkyo 607, men jeg får ikke til å velge True HD eller DTS HD lyd. hva kan være galt? jeg kjører to fronthøytalere, en center og to bakhøytalere.

Hva mener du med at du ikke får til å velge TrueHD eller DTS HD MA? Har du satt BD spilleren til å sende ut bitstream? Hva står det i displayet på receiveren (jeg antar at du får noe lyd ut...)?

freddyper

Medlem
23 Feb 2003
436
0
0
Er det noen som vet om TX-NR807 sender signal gjennom HDMI når den står i standby????
Har prøvd med passtrough på min uten at det hjalp.

art1985

Medlem
23 Sep 2009
99
0
0
Treespider skrev:
Du må jo velge dette i Listening Mode Preset for DVD/BD. Altså, "Dolby TrueHD" settes til TrueHD, og "DTS-HD Master Audio" settes til Master Audio. Kan også hende du må velge riktig lydspor på BD-plata, hender det er mer enn ett spor på dem.

Se der ja. Nå får jeg master audio. Tusen takk.