Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
Kane skrev:
Noen spesielle triks man må gjøre for å få LFE frequency ned under 80Hz på TX-NR807'en? Kan bare velge mellom 80 - 90 - 100 og 120 Hz. Kunne tenkt meg å ha den ned under 80Hz og teste til musikk bruk.

Edit:

Ser ikke ut som den har andre valg enn dette ifølge manualen. Det synes jeg var litt dårlig....... Alle andre recievere jeg har hatt har hatt mulighet for å kjøre SUB'en kun fra f.eks 60hz og nedover også.

hmm, er ikke LFE bare et bass lydspor på film?

RansoM

Medlem
31 Mar 2004
158
0
0
Ja det er så typisk min flaks også, det er alltid noe.

Hva er forskjellen på Sony S-360 og S-560?

Zebby

Medlem
1 Des 2009
3.749
0
0
Kjørte noen nye målinger, fra fullrange, 40, 50, 60, 70 og 80 Hz. :confused:

Vedlegg

• mystisk2.jpg
    mystisk2.jpg
    65,4 KB · Sett: 25

eivstei

Medlem
17 Jan 2005
102
0
0
Vet dere om det finnes en mulighet å fjernstyrestyre TX-NR807 over nettverk?
Har en Galaxy tab, og det hadde vært genialt å kunne bruke den som fjernkontroll om noen apper hadde tillatt det..

art1985

Medlem
23 Sep 2009
99
0
0
har nettopp begynt å klå på min nye onkyo 607, men jeg får ikke til å velge True HD eller DTS HD lyd. hva kan være galt? jeg kjører to fronthøytalere, en center og to bakhøytalere.

eivstei

Medlem
17 Jan 2005
102
0
0
Fann en app nå som kanskje kan brukes til dette; Onkytroller.
Noen som har testet det?
Jeg har ikke koblet opp nettverkskabel til onkyoen enda, så får ikke prøvd enda.

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
0
Har du en blu-ray/HD-DVD og en avspiller som sender ut TrueHD eller Master audio da?

Man kan ikke velge de to lydformatene.

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
eivstei skrev:
Fann en app nå som kanskje kan brukes til dette; Onkytroller.
Noen som har testet det?
Jeg har ikke koblet opp nettverkskabel til onkyoen enda, så får ikke prøvd enda.
Hmm.. interessant. Har tenkt meg å kjøpe den nye Samsung Galaxy S2 (Android OS) når den snart kommer på markedet, så da vil jeg nok teste denne appen ut. Støtter bl.a også min TX-NR807 ser jeg.

extremil

Medlem
2 Aug 2008
90
0
0
Pooze skrev:
Tenk at det skulle lønne seg å bestille fra Datakjeden, hvem hadde trodd det?!? :)

La merke til at min også var sendt fra datakjeden nå 8) Får den kanskje i dag da.

Hadde aldri trodd de skulle levere før ETA... Nå må jeg få kjøpt høyttalere! Trodde jeg kunne bestille XTZene en gang uti neste uke og allikevel ha dem i god tid. Ser ut til at det blir noen dager med testing av videofunksjonene...

rollemann

Medlem
26 Mar 2008
276
0
0
jtb skrev:
Hei

Jeg har jo hatt trøbbel med bi-amp funksjonen og påstått at det er noe galt med diskant mellomtone kanalene. Jeg klaget til Lefdal og fikk helt ny forsterker som jeg fikk i dag. Da jeg koblet opp og testet funket det fremdeles ikke. Like før jeg starta og tute!!! Så prøvde jeg i desperasjon en firmware update, og da ble det andre boller!!! Nå funker alt helt perfekt:) Alle som bi-amper må kaste seg over denne....

Hvordan gjøres dette når receiveren ikke kan kobles til nettet?
Kan det gjøres via en laptop? Laste ned firmware på en usb penn, plugge den i laptopen og koble denne til 807`en?

Eller må den på nett direkte?

art1985

Medlem
23 Sep 2009
99
0
0
ja, jeg har en Panasonic DMP-BD60. den er innstillt for å sende hd lyd ut. mistenker at hdmi kablene mine ikke er 1.3. noen måte jeg kan sjekke dette via receiveren? det står ingenting på kablene..

RiZLa_7

Medlem
22 Jul 2009
1.004
0
0
Jeg har vel min 807 i dag tenker jeg. Gleder meg til å få koblet den opp.
Noen som har fått sin?

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
0
Ja, rart.
Jeg har en ps3 slim og onkyo 807 og her så vises hd formatene automatisk når jeg velger det på spillern. Sjekk kabler og dobbeltsjekk spiller. Skal sende bitstream ut.