Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
Noen spesielle triks man må gjøre for å få LFE frequency ned under 80Hz på TX-NR807'en? Kan bare velge mellom 80 - 90 - 100 og 120 Hz. Kunne tenkt meg å ha den ned under 80Hz og teste til musikk bruk.

Edit:

Ser ikke ut som den har andre valg enn dette ifølge manualen. Det synes jeg var litt dårlig....... Alle andre recievere jeg har hatt har hatt mulighet for å kjøre SUB'en kun fra f.eks 60hz og nedover også.

Cax

Medlem
15 Nov 2005
1.080
0
16
PaulHarald skrev:
Nye NAD T747 veier "bare" 16 kilo med 7 x 120 watt, mens min gamle T753 veide over 20 kilo med sine 6 x 70 watt. Samme produsent og samme spec-grunnlag vil jeg tro.

Ja, men hifiklubben har rotet på sidene sine, T747 er oppgitt til 7 * 60 Watt, ikke 120. Det er vanskelig å komme seg unna med en lettere trafo og lettere kjøling med mer effekt og samme teknologi og samme kvalitet. En vifte kan hjelpe på kjølingen da.

Utover klasse-D-greier klarer jeg ikke helt å se bort fra vekten på ting. Det må være mindre av noe i en receiver som veier 11 kilo enn i en som veier 25, så her er produsentene skyldige til det motsatte er bevist for min del. Kall meg gjerne gammeldags.

11 Feb 2010
15
0
0
Problemer med crossover

Hei! Det ser ut til at recieveren sender ut alle frekvensene selv om jeg setter Crossover til 80hz. Har testet dette med toner fra PC og det er fortsatt lyd ned til 40hz til fronthøytalerene mine selv om Crossover er satt til 80hz. Dobbel bass er satt både av og på for å se om det er noen forskjell, men nei. Frontenemine kan støtte frekvenser helt ned til 40 og låter ganske bra, men jeg tenkte at bakhøytalerene og centeren min skulle slippe å "slite" med slike lave frekvenser og heller "konsentrere" seg om mid og diskant. Leste også en plass at ved bi-wiring, så får man ikke sette crossover slik at alle frekvensene sendes til begge delefiltrene. Skal det være slik? Er det noen jeg ikke har fått med meg?

Espen84

Medlem
17 Sep 2009
2.696
0
0
Hvis man hører på musikk så har jeg hørt at Pure Audio er klart best. Denne funker ikke hos meg. Jeg har den på STEREO og da er det masse lyd og masse skyv.. Switcher jeg til Pure Audio er det lavt, tannløst og lite fres. Det er absolutt helt tragisk lyd. Hva kan være problemet?

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
Er på utkikk etter en ny reciever selv. Har sett litt på Yamaha RX-V1900 og RX-V3900, men kanskje en Onkyo TX-NR807 er veien å gå. :)

RansoM

Medlem
31 Mar 2004
158
0
0
Treespider skrev:
Merkelig. Har du prøvd å sette HDMI til Through på receiveren ?
Den stod på "through". Prøvde nå "auto" og "1080P" med samme resultat.

Fikk nå låne en Panasonic BD80 og det er akkurat samme her, får ikke bilde og lyd gjennom.

Så da blir det nok receiveren som ryker tilbake.

Edit: Takk for tips forresten :)

kimfj

Medlem
9 Aug 2009
60
0
0
Hei, jeg kjøpte 807 på tilbud for en tid tilbake. Imidlertid er jeg ikke helt fornøyd med lyden når jeg spiller musikk. Jeg gikk fra en gammel Yamaha receiver rx630 og jeg synes punchen i bassen her var langt bedre. Jeg spiller mest FLAC over hdmi til forsterkeren, så lydsignalet skal være så rent som mulig. Noen tips/forslag til hva som kan være årsaken?

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
Espen84 skrev:
Hvis man hører på musikk så har jeg hørt at Pure Audio er klart best. Denne funker ikke hos meg. Jeg har den på STEREO og da er det masse lyd og masse skyv.. Switcher jeg til Pure Audio er det lavt, tannløst og lite fres. Det er absolutt helt tragisk lyd. Hva kan være problemet?
Hva slags høyttalere har du?

Før hadde jeg disse partyhøyttalere, som ble anbefalt i test:
Fence Audio Boost-212 - Gulvstående | Høyttaler | Fnky

Da var stereo klart bedre (2.1), fordi signalene er justert/equlizet med Audyssey - pluss sub.
Pure Audio (2.0) ble litt sånn som du beskriver det.

Etter at jeg fikk disse:
RF-63 Floorstanding Speaker - RF-63 --- Floorstanding Stereo Speaker - Klipsch Reference Series - Overview

ble lyden klart best og renest i pure audio (2.0), fordi dette er noen skikkelige kvalitetshøyttalere. Bassen er også meget tilfredsstillende, men av og til - alt etter hvilken musikk jeg spiller, ønsker jeg mer trykk i bassen, Da benytter jeg også stereo på receiveren (2.1 - dvs med sub).

PaulHarald

Medlem
19 Sep 2005
396
0
16
Cax skrev:
Ja, men hifiklubben har rotet på sidene sine, T747 er oppgitt til 7 * 60 Watt, ikke 120. Det er vanskelig å komme seg unna med en lettere trafo og lettere kjøling med mer effekt og samme teknologi og samme kvalitet. En vifte kan hjelpe på kjølingen da.

Utover klasse-D-greier klarer jeg ikke helt å se bort fra vekten på ting. Det må være mindre av noe i en receiver som veier 11 kilo enn i en som veier 25, så her er produsentene skyldige til det motsatte er bevist for min del. Kall meg gjerne gammeldags.

Aha! Jeg tenkte det var noe muffens her. Bra jeg ikke kjøpte den, det ville for min del være mer interessant med en 757, 767, 777 eller hva de nå kommer med av tyngre utgaver.

Uansett er det altså en 807 på vei (fortsatt) som jeg er veldig spent på.

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
Virker som det er en god del med panasonic utstyr som sliter med oppkobling mot Onkyo. Selv har jeg Sony BD og null problemer. Jeg ville vel heller ha kjøpt en annen spiller i stedet for å sende receiver tilbake.

Tesnev

Medlem
13 Jan 2010
168
0
0
Dette blir gøy

Bestilte meg en 807 i går. så går nå å venter på posten :)
Jippey :-D

Espen84

Medlem
17 Sep 2009
2.696
0
0
websen skrev:
Hva slags høyttalere har du?

Før hadde jeg disse partyhøyttalere, som ble anbefalt i test:
Fence Audio Boost-212 - Gulvstående | Høyttaler | Fnky

Da var stereo klart bedre (2.1), fordi signalene er justert/equlizet med Audyssey - pluss sub.
Pure Audio (2.0) ble litt sånn som du beskriver det.

Etter at jeg fikk disse:
RF-63 Floorstanding Speaker - RF-63 --- Floorstanding Stereo Speaker - Klipsch Reference Series - Overview

ble lyden klart best og renest i pure audio (2.0), fordi dette er noen skikkelige kvalitetshøyttalere. Bassen er også meget tilfredsstillende, men av og til - alt etter hvilken musikk jeg spiller, ønsker jeg mer trykk i bassen, Da benytter jeg også stereo på receiveren (2.1 - dvs med sub).

Jeg har Dynavoice M65 EX!! Aha, det er bare 2.0 på pure audio asså.. Det er ihvertfall ikke brukbart å høre på. Lyden er så slapp at det virker som noe er galt!! Stereo er mange ganger bedre på alt..

RansoM

Medlem
31 Mar 2004
158
0
0
antiloop skrev:
Virker som det er en god del med panasonic utstyr som sliter med oppkobling mot Onkyo. Selv har jeg Sony BD og null problemer. Jeg ville vel heller ha kjøpt en annen spiller i stedet for å sende receiver tilbake.
Ja kanskje jeg skulle prøvd det. Noen forslag? Sony S-363 eller LG BD390?

Fikk Onkyoen for 6500,- så kan jo ikke klage på prisen på den :)

Zebby

Medlem
1 Des 2009
3.749
0
0
Andreas Danielsen skrev:
Hei! Det ser ut til at recieveren sender ut alle frekvensene selv om jeg setter Crossover til 80hz. Har testet dette med toner fra PC og det er fortsatt lyd ned til 40hz til fronthøytalerene mine selv om Crossover er satt til 80hz. Dobbel bass er satt både av og på for å se om det er noen forskjell, men nei. Frontenemine kan støtte frekvenser helt ned til 40 og låter ganske bra, men jeg tenkte at bakhøytalerene og centeren min skulle slippe å "slite" med slike lave frekvenser og heller "konsentrere" seg om mid og diskant. Leste også en plass at ved bi-wiring, så får man ikke sette crossover slik at alle frekvensene sendes til begge delefiltrene. Skal det være slik? Er det noen jeg ikke har fått med meg?

Interessant, dette skal jeg ta noen målinger på, og om dette er tilfellet så kan det kanskje forklare noen sinnsyke dipper jeg har rundt 40-50 og 65-80 Hz. Men av alle målinene jeg har tatt så langt i forbindelse med sub kalibrering så har jeg forskjellige grafer på forskjellige delefrekvenser.

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
Espen84 skrev:
Jeg har Dynavoice M65 EX!! Aha, det er bare 2.0 på pure audio asså.. Det er ihvertfall ikke brukbart å høre på. Lyden er så slapp at det virker som noe er galt!! Stereo er mange ganger bedre på alt..
Kommer selvsagt an på forsterkeren også. Hvis du ikke har nok krefter ut til bassene på høyttalerne, så vil du selvsagt mangle/savne subben.

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
antiloop skrev:
Ja, rare greier...jeg har jo Panasonic, både BD-spiller OG plasma, og alt har virket fra første øyeblikk.. (bank i bordet)..;)

Zebby

Medlem
1 Des 2009
3.749
0
0
Jeg er skremt, enten så er det noe jeg har gjort feil, eller så er det noe seriøst feil med NR807 når det gjelder crossover.

Disse målingene styrker Andreas Danielsen påstander om at delingen ikke fungerer som den skal.

Disse målingene er gjort med crossover satt på først 80, 70 og 60 Hz, og vi ser jo klart en stigende kurve allerede på 26 hz. Jeg håper dette kan forklares og fikses enkelt.

Vedlegg

• mystisk.jpg
    mystisk.jpg
    50,7 KB · Sett: 17