Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

partyboynr1

Medlem
20 Mai 2006
2.483
0
0
41
Sikkert dumt spørsmål.. MEN: hvor finner jeg HDMI 4-5 og 6 på fjernkontrollen til min Onkyo 807??
Jeg har beukt opp 1-2 og 3 til PS3, dekoder og HTPC.
Men HDMI 4-5 og 6 har ikke navn, så jeg finner de ikke på fjernkontrollen.
Noen som vet?

RansoM

Medlem
31 Mar 2004
158
0
0
Treespider skrev:
Får du Sony BD til å funke gjennom HDMI 1-inngangen ?
Hvis alle innstillingene er riktige (også på Pana'en), burde det være plankekjøring. Jeg har jo samme receiver og BD-spiller, og har null problemer.

Ja har en gammel Sony S300 som fungerer uten problemer på HDMI inngang 1 nå. Har byttet Panasonicen til HDMI inngang 2 nå, men samme problemet.
I begynnelsen hadde jeg kun Panasonicen tilkoblet på HDMI 1.

Synes det er utrolig rart, det skal jo være verdens enkleste sak å få dette til å virke.
Tror jeg returnerer denne og prøver å bestille en ny en, kansje en BD80.

hokeyh

Medlem
15 Okt 2009
2.786
0
0
hokeyh skrev:
Husker ikke om jeg skrev dette eller ikke, men uansett så var jeg innom igår.. En svenske som ikke hadde peiling på lyd (og som det virket som ikke kunne så godt norsk heller, men var veldig hyggelig).. Fikk levert den inn uten problemer.. Ble i dag oppringt av en fra "høyere rang", men ikke han heller kunne gi meg et skikkelig svar.. Iløpet av morgendagen skulle jeg bli ringt opp av serviceansvarlig. Han jeg snakket med idag var veldig koselig og behjelpsom, virket som han forsto problemstillingen og hadde visst vært borti lignende før. Jeg betaler ikke for noe som står i produktbeskrivelsen skal fungere, men som ikke gjør det.

Får komme tilbake imorgen/så fort jeg har fått noe nytt å komme med.. Så langt ligger jeg godt ann!
Glemte å oppdatere.. Var innom Lefdal i går.. Hadde fått melding om at de hadde reprodusert feilen og det var bare å komme innom for bytte.. Reiste inn, sa jeg ville heve kjøpet og det var det.. Fikk i dag alle pengene mine igjen, rett inn på konto!

Men ett spørsmål jeg har: Hvorfor i ******* oppgir ikke Lefdal, Elkjøp eller Onkyo at 606/707 har en feil med Bi-Amp? Det er jo rett og slett lureri og selge en forsterker med en spesifikasjon som IKKE stemmer eller fungerer?

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
0
partyboynr1 skrev:
Sikkert dumt spørsmål.. MEN: hvor finner jeg HDMI 4-5 og 6 på fjernkontrollen til min Onkyo 807??
Noen som vet?
Du må velge de i menyen. Feks tuner skal bruke hdmi 4.

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Hmmm...da er det verken HDMI-portene eller handshake med TV som er problemet. Regner med at du har satt Pana'en til "HDMI Video Mode On" og det samme for Audio, og at du har kontrollert at HDMI-kabelen er i orden...så da skjønner jeg ikke hvorfor det ikke fungerer...:confused:

tdynna

Medlem
7 Feb 2010
354
0
0
hokeyh skrev:
Glemte å oppdatere.. Var innom Lefdal i går.. Hadde fått melding om at de hadde reprodusert feilen og det var bare å komme innom for bytte.. Reiste inn, sa jeg ville heve kjøpet og det var det.. Fikk i dag alle pengene mine igjen, rett inn på konto!

Men ett spørsmål jeg har: Hvorfor i ******* oppgir ikke Lefdal, Elkjøp eller Onkyo at 606/707 har en feil med Bi-Amp? Det er jo rett og slett lureri og selge en forsterker med en spesifikasjon som IKKE stemmer eller fungerer?

Det der må jo Onkyo ta tak i å få retta opp!
Virker som jeg må kjøpe 807 da hvis det bare er bøgg med 607 og 707.

Men over til et annet spm. er det innebygd delefilter på sub pre-out på disse modellene?

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
partyboynr1 skrev:
Noen som vet?
De fleste knappene til lydkildene kan defineres med ulike innsignaltyper (knappene på fjernkontrollen under "remote mode/input selector") enn de standardene som er forhåndsdefinert - der iblandt HDMI, så dette settes enkelt opp i setup-menyen.

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
lygren skrev:
...og for at det ikke skal bli for mye rot mht diskusjonene, foreslår jeg at denne tråden forholdes diskusjon av XX7 (707, 807 osv.), men denne nyopprettede tråden tar seg av diskusjonen av XXX7 (1007, 3007 osv.):

http://avforum.no/forum/receivere-f...ell-trad-onkyo-nr-1007-nr-3007-nr-5007-a.html

Godt at du laget ny tråd Lygren, jeg skulle til å legge inn infoen i denne tråden i går kveld men klokken var litt mye så jeg ville vente til i dag. :mrgreen:

Mojo Pin

Medlem
18 Des 2009
324
0
0
Mojo Pin skrev:
Lurer på noe ang. min NR807:

I starten da jeg hadde den kunne jeg velge mellom drøssevis av ulike lydformater, DTS, DTS pro logic, Matrix Neo 6, True HD, DTS HD, osv osv.. Nå har jeg drevet med noen instillinger, og de eneste alternativene jeg får opp er

• Surr Sens: Da lyser "dts" og "TrueHD" med liten rød skrift og "audyssey dynamic eq" ved siden av.
  • Direct: Da lyser bare "TrueHD" i rødt med "Direct" framfor.
  • Mono: Da lyser "TrueHD" og "Audyssey dynamic eq"
  • Theater Dimensional: Da lyser "TrueHD" og "audyssey dynamic eq".

Er det fordi jeg har valgt i instillingene at jeg kun har stereohøyttalere tilkoblet?

Jeg merker at når jeg spiller av i "Surr Sens", det eneste DTS alternativet, så er det en "støylyd" eller susing i bakgrunn som er veldig irriterende i rolige scener. Noen som vet hva dette kommer av? Jeg må faktisk velge "Direct"-alternativet for å bli helt kvitt susingen!

Noen som veit?

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.162
34
48
Pre out

Må man opp på 707 før man får pre out for å kunne koble til effektforsterker,eller er det pre out på fks.607?

RansoM

Medlem
31 Mar 2004
158
0
0
Treespider skrev:
Hmmm...da er det verken HDMI-portene eller handshake med TV som er problemet. Regner med at du har satt Pana'en til "HDMI Video Mode On" og det samme for Audio, og at du har kontrollert at HDMI-kabelen er i orden...så da skjønner jeg ikke hvorfor det ikke fungerer...:confused:

Skulle sette på TV nå å fikk samme problemet med tuneren.
Håpløst med sånne feil. Skal låne en annen BD60 i kveld så får vi se om det hjelper.

hokeyh

Medlem
15 Okt 2009
2.786
0
0
tdynna skrev:
Det der må jo Onkyo ta tak i å få retta opp!
Virker som jeg må kjøpe 807 da hvis det bare er bøgg med 607 og 707.

Men over til et annet spm. er det innebygd delefilter på sub pre-out på disse modellene?
Ja, du kan dele fra 20 til 120 Hz om jeg ikke husker helt feil.. Om du bare VURDERER å bruke Bi-amp så må du gå for 807 ja :)

aunmar

Medlem
30 Jan 2011
60
0
0
Da det ikke er en skikkelig 608-tråd(?) spør jeg her. Bør vel ikke være store forskjeller på de ulike receiverene likevel.

Har skaffet med 608, men sliter med å få bilder og lyd fra tv'en. Signalet er analogt (hvit, dårlig kabel) som går rett inn i tv'en. Skal det ikke være en smal sak å få dette igjennom receiveren? Kjører en HDMI-kabel mellom HDMI-out på receiveren og en HDMI-in på TV'en.

Hva gjør jeg feil her?

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
Stian.V.H skrev:
Må man opp på 707 før man får pre out for å kunne koble til effektforsterker,eller er det pre out på fks.607?

607 mangler pre-out ja. Så du må opp på 707 hvis du ønsker den muligheten.

jtb

Medlem
29 Okt 2009
27
0
0
Det er jo rart. Jeg har en 807 og Panasonic BD35 og det funker knirkefritt....

freddie

Medlem
20 Feb 2006
8.887
0
0
Mojo Pin skrev:
Er det fordi jeg har valgt i instillingene at jeg kun har stereohøyttalere tilkoblet?
Ganske sikkert.
Det er vel vanskelig for forsterkeren å skulle bruke en masse surroundeffekter når du kun kjører stereo...