Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

NBerg

Medlem
19 Jan 2010
263
0
0
websen skrev:
Noen som vet om det går an å programmere fjernkontrollen til Onkyo TX-NR807 slik at jeg får direkte tilgang til Pure Audio - akkurat slik som knappen på receiveren virker (at den veksler fra Pure Audio til siste lydformatet den står på, fram og tilbake ...)? Hvis ja - hvordan?

Det finnes under "listening mode" på fjernkontrollen knappen "music" som gir tilgang til Pure Audio, men den går kun i loop med alle andre tilgjengelige lydformater (10-11 trykk), og er langt mer brysom å bruke enn Pure Audio-knappen.

Eneste jeg har kommet over er at du velger at en av de listening mode knappene alltid alltid vil starte opp i siste valgte modus, selv om du slår av og på forsterkeren. har den ikke forran meg nå så får ikke sjekka, men er vel sånn i deafult også. men klart en egen pure-audio knapp ville være å foretrekke, ikke bare på selve forsterkeren. Takk for svaret forresten:D

Andydibben

Medlem
31 Jan 2009
282
0
0
Ny update!?

Heisann
Jeg har oppgradert til den nye updaten, og ser at det er en play no funksjon?
Hvordan fungerer denne?

Må den stå på noe spesielt?

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
eivstei skrev:
Har prøvd å finne ut hva som gir best lyd fra avspilling av blu-ray på ps3 (gammel modell), men det er ikke lett å finne et informativt svar, så jeg prøver med et innlegg.

Har oppgradert anlegget ved innkjøp av Onkyo 807 , og har 7.1 oppsett. Ønsker å få mest ut av lyden, hva skal innstillingene stå på da på ps3 og recieveren for å oppnå HD lyd?

Bør disse innstillingene endres når en bytter om å spille og ser film?

Håper på noen kloke svar :)

Du må bare bruke søk motoren her på forumet så bør det ikke være noe problem å finne det. Men siden jeg er i det snille hjørnet idag, så gjorde jeg det for deg.

http://avforum.no/forum/konsoller-p...ware-v2-30-sotter-dts-hd-ma-2.html#post897849

Les fra denne posten å utover, så vil du få forklart hvordan det skal gjøres. Funket ihvertfall for meg når jeg satt det opp for en tid tilbake.

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
Jeg har en 807 hvor jeg for tiden ar 2 ting koblet til via HDMI, en HTPC og en PS3.

Problemet er at dem fyller ut bildet forskjellig. På PS3n så går bildet helt ut i alle kantene, mens på HTPCn må jeg ta overscan inne på projektoren for å få bildet helt ut. Er dette noe som lar seg lett fikse? REgner kanskje det med er en innstilling inne på HTPCn?

Projektor: Benq w5000
HTPC: Windows 7 med ATI 5450 kort.

PaulHarald

Medlem
19 Sep 2005
396
0
16
Jeg får en 807 i posten om ikke lenge, kastet meg på Elkjøps superhelg og gleder meg veldig!

Men sjekk her dere:

Onkyo TX-NR807 and TX-SR707 receivers keep the updates rolling

Les diskusjonen under "Reader's Comments" nederst på siden, vedrørende effekt som er oppgitt, og dette med vekt. Det ER litt rart, men jeg nekter å tro at 807 er et skritt tilbake fra 805 på forsterkerdelen slik noen påstår her. 807 veier 18 kilo mens 805 veide 23... Jaha... Mange nye receivere er lettere enn sine forgjengere men med mere power. Nye NAD T747 veier "bare" 16 kilo med 7 x 120 watt, mens min gamle T753 veide over 20 kilo med sine 6 x 70 watt. Samme produsent og samme spec-grunnlag vil jeg tro.

Bare en observasjon. Jeg synes diskusjonen på den Engadget-siden virket litt kortsluttet. Det må være noe mer som ligger bak her. Nyere transformatorteknologi? Det sies at Onkyo er ærlige på oppgitt versus reell effekt, men det er ikke så lett for oss som har vært ute av gamet en stund å forstå alt dette. 180 watts PER CHANNEL at 6 ohms with ONE CHANNEL DRIVEN ??? Hallo? Hva betyr det egentlig?

Jeg kan ikke så mye om dette, men gleder meg uansett VELDIG til å bi-ampe nye NR807 på mine gamle men utrolig gode Monitor Audio Studio 10...

RansoM

Medlem
31 Mar 2004
158
0
0
Hei!

Har gått til anskaffelse av Onkyo TX-NR807 samt ny Blu Ray spiller, Panasonic DMP-BD60.

Har oppdatert firmware på både spiller og receiver, men har store problemer med å få bilde fra Panasonicen gjennom Onkyoen. Problemet gjelder både bilde og lyd når den er koblet gjennom Onkyo receiveren. Onkyo receiveren spiller ikke av lyd heller før det kommer bilde.

Når jeg kobler spilleren direkte på tv, Samsung PS50A557, fungerer det problem fritt. Har også koblet andre kilder til Onkyoen, Sony BD og Sagem HD tuner, begge disse virker problemfritt.
Hjelper heller ikke bytte om på inngangene.

Jeg har lagt merke til at vist jeg setter inn en HDMI kabel fra en annen kilde i receiveren mens jeg prøver å få bilde på Panasonicen, komme plutselig bilde og lyd fra Panasonicen gjennom Onkyoen. Og da fungerer det til jeg gjør endringer som endrer på på skjermbilde, feks går fra menu til å starte film.
Vist jeg da feks drar ut HDMI kabelen fra Sagem tuneren og setter denne inn igjen kommer lyd og bilde tilbake fra Panasonicen.

Noen som har vært borte i tilsvarende problem eller har tips til hva jeg kan prøve ut for å komme videre?

asvaberg

Medlem
14 Feb 2007
17.772
0
0
Hallo

Ser at både 607 og 807 har L&R på sub-pre out.
Yamaha og andre har vel bare én "kanal" ut.
Betyr det at begge MÅ brukes - at man ikke trenger y-ledd ?

Eller er begge like (ikke L/R), men ment til bruk for 2 sub'er (begge er blåfarget ser jeg av bildene).

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
b-ill skrev:
Jeg har en 807 hvor jeg for tiden ar 2 ting koblet til via HDMI, en HTPC og en PS3.

Problemet er at dem fyller ut bildet forskjellig. På PS3n så går bildet helt ut i alle kantene, mens på HTPCn må jeg ta overscan inne på projektoren for å få bildet helt ut. Er dette noe som lar seg lett fikse? REgner kanskje det med er en innstilling inne på HTPCn?

Projektor: Benq w5000
HTPC: Windows 7 med ATI 5450 kort.
Det finnes overscan inne i controlpanelet til skjermkortet i windows også (Catalyst Control Center). Bedre å bruke det enn overscan i projektoren.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.354
188
63
42
www.avforum.no
...805 var en kraftblokk til prisen, det er ingen tvil om det. "Oppfølgeren" til 805 må egentlig regnes som 876 når en tar effekt og funksjoner i betrakning, mens 806 var den nye "jokeren", som dermed har lagt lista også for 807.

Når det gjelder 1007, 3007 og 5007 har jeg lest litt ulike betraktninger på internasjonale fora, der noen rangerer "etterfølgerne" som følger;

1007 - tar over for 806
3007 - tar over for 876
5007 - tar over for 906

...i så fall er 807en mer å regne som en etterfølger til 706...

Jeg tror uansett det lett blir mye rot og vanskelige vurderinger om en hele tiden skal vurdere hvilken modell som erstatter hva. Det er jo selvsagt mer enn kun effekt som angir hvor i "rekka" en receiver vurderes, og ettersom 1007-5007 tydeligvis blir 9.X-receivere alle sammen vil jeg anse de som noe helt "eget" alle sammen...

807 er for øvrig sikkert en grei receiver, på samme måte som 806, men jeg er nok også av den formening at 805 og 876 ligner med enn 805 og 806/807 rent effekt- og spesifikasjonsmessig...

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
For det første så høres det ut som et problem med tildeling av HDMI-inngangene. Kontroller at du har satt BD-spilleren på den inngangen som heter "DVD/BD" (HDMI 1)og tilegnet denne inngangen til BD i setup-innstillingene, samt at du har satt Monitor Out til HDMI. Siden er det bare å bruke DVD/BD-knappen på fjernkontrollen når du vil se film.

For det andre vil jeg sterkt fraråde å leke med HDMI-inngangene mens receiveren er slått på...receiveren skal være av og kontakten ute av støpslet før du kobler ut/inn bakpå 807.

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
Det er vel dobbel utgang på de nyeste Yamaha receiverne også nå tror jeg.
Du trenger ikke å bruke begge utgangene på Onkyo, de gir akkurat samme signal ut på begge. Det er vel mest en "gimmick" for at du skal slippe å bruke Y-ledd.

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
Ja, jeg har sett etter "overscan" inni Advance menyen til CCC, men finner ikke noe der. Noen som vet hvor det kan være?

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Når det gjelder krefter, får vi bare vente og se hva slags målinger som kommer på papiret når testerne får 807 inn på benkene sine. Som det sies i kommentarene du refererer til, 805 var spesiell på det området. Men så har vi det faktum at Onkyo har puttet MYE ny teknologi inn i denne receiveren (807), og gjordt det i en 1000 dollars innpakning. Her som ellers gjelder det vel at man får det man betaler for, og den som trenger enda mere krefter får betale mer.

Ser man på det review som er linket til tidligere, så beroliger det meg veldig (power-messig) å vite at han skrøt sånn av lyden etter å ha kjørt 807 i 11 timer med 4 ohms høyttalere rund baut uten NOE problem.

RansoM

Medlem
31 Mar 2004
158
0
0
Treespider skrev:
For det første så høres det ut som et problem med tildeling av HDMI-inngangene. Kontroller at du har satt BD-spilleren på den inngangen som heter "DVD/BD" (HDMI 1)og tilegnet denne inngangen til BD i setup-innstillingene, samt at du har satt Monitor Out til HDMI. Siden er det bare å bruke DVD/BD-knappen på fjernkontrollen når du vil se film.

For det andre vil jeg sterkt fraråde å leke med HDMI-inngangene mens receiveren er slått på...receiveren skal være av og kontakten ute av støpslet før du kobler ut/inn bakpå 807.

Alt over stemmer. Noen andre forslag?

Doxa

Medlem
28 Aug 2007
674
0
0
Skal bestille reciver i kveld og vurderer enten en 807 eller 707. Lurer på om det er noen vits i å gå for 807 når jeg kjører separat effekt på subber og fronter? Har htpc så trenger heller ikke nettverksfunksjon. Noe annet som skiller disse to som det er verdt å betale mellomlegget for?

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
b-ill skrev:
Ja, jeg har sett etter "overscan" inni Advance menyen til CCC, men finner ikke noe der. Noen som vet hvor det kan være?
Lastet nettopp ned den nye CCC. Den har blitt noe anderledes:
My Digital Flat-Panels > Scaling Options (Digital Flat Panels) >
Velg størrese med å dra kontrolleren mellom Underscan og Overscan > Apply.

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Får du Sony BD til å funke gjennom HDMI 1-inngangen ?
Hvis alle innstillingene er riktige (også på Pana'en), burde det være plankekjøring. Jeg har jo samme receiver og BD-spiller, og har null problemer.

thamule

Medlem
23 Jan 2005
1.292
0
0
Viss du ser vekk i frå nettverksbiten og effekta så står du igjenn med dette:

807 er litt finare i og med at den har ei luke der alt mulig dilldall er gøymt bak.
807 har muligheit for enkel oppdatering av firmware
807 har muligheit for sone 3 i tillegg til sone 2 som også 707 har
707 har hdmi i front
707 er billigare