Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
NBerg skrev:
Edit 2: Finnes det noen form for firmware update til 707? Har et leit problem med at jeg noen ganger må nappe ut strømmen til AppleTv for at onkyoen skal finne denne.
"There is no Firmware Update for this model"
Onkyo TX-SR707 - THXâ„¢ Select2 Plusâ„¢ Certified 7.2-Channel A/V Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products

Hadde det vært modellen over, eller den som kom etter 708, hadde det blitt slik (kanskje ikke relevant for deg, men..): http://filedepot.onkyousa.com/Files...essionid=f0309a0e3e087031b6e13a52386a6c382912

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Jo, front wide blir "på gulvet". Har man store fronter, høres det litt ut som overkill å sette opp et maken par som front wide. :confused:
Ville heller satset på like front wide's og high's.

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
RiZLa_7 skrev:
Har koblet fra bi-amp nå, så får ikke testet uten å koble om som er mye jobb med racket mitt..

Noen som kan bekrefte at dette funker?

Se på toppen av siden ;)

jtb skrev:
Hei

Jeg har jo hatt trøbbel med bi-amp funksjonen og påstått at det er noe galt med diskant mellomtone kanalene. Jeg klaget til Lefdal og fikk helt ny forsterker som jeg fikk i dag. Da jeg koblet opp og testet funket det fremdeles ikke. Like før jeg starta og tute!!! Så prøvde jeg i desperasjon en firmware update, og da ble det andre boller!!! Nå funker alt helt perfekt:) Alle som bi-amper må kaste seg over denne....

Jeandaniel

Medlem
16 Jan 2010
282
0
0
30
Noen her som vet hvordan jeg får DTS HD MASTER som koding på min NR807??? Har trykket på ALT, men finner ikke utav det..:/

Håper noen har ett fornuftig svar..

NBerg

Medlem
19 Jan 2010
263
0
0
Takker, ikke noe å hente på den fronten altså. Foreløpig fiks for min del har vært å slå på tv, få AppleTv ut av dvale. Deretter slå på onkyo'n.

Vincent_vega

Medlem
10 Nov 2005
6.781
0
0
36
Treespider skrev:
Det blir ingen 877 eller 907.
Derimot blir det 3 nye topp-modeller : 1007, 3007 og 5007.

Litt OT, men jeg lurer på om noen vet noe om når disse kommer?

Og eventuelt ca. priser? 8)

Treespider skrev:
Jo, front wide blir "på gulvet". Har man store fronter, høres det litt ut som overkill å sette opp et maken par som front wide. :confused:
Ville heller satset på like front wide's og high's.

Hadde vært kult hvis man kunne switchet mellom de forskjellige fronthøyttalerne til musikkavspilling, så kunne man hatt to forskjellige typer fronthøyttalere man kunne brukt til forskjellige typer musikk eller fest/finlytting :roll:

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
0
Takker for hjelpen :)

Men en annen ting.. Hvilken "listening mode" har dere når dere ser p blu-ray? Bare valig multichannel?

kanztad

Medlem
1 Apr 2010
291
0
0
da har jeg oppdatert firmware til 1007 men lyden er fortsatt usync. er det noen andre som har en løsning? lyden er ikke i sync fra PVR dekodern heller......den er også koplet opp via hdmi

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
Vincent_vega skrev:
Litt OT, men jeg lurer på om noen vet noe om når disse kommer?

Og eventuelt ca. priser? 8)

Hadde vært kult hvis man kunne switchet mellom de forskjellige fronthøyttalerne til musikkavspilling, så kunne man hatt to forskjellige typer fronthøyttalere man kunne brukt til forskjellige typer musikk eller fest/finlytting :roll:

Det er svært lite info å finne enda av topp modellene. Men siden 307-807 er ferdig så vil det vel ikke ta så veldig lang tid sikkert før det dukker opp noe info.

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
Jeandaniel skrev:
Noen her som vet hvordan jeg får DTS HD MASTER som koding på min NR807??? Har trykket på ALT, men finner ikke utav det..:/

Har du satt på bitstream i spilleren din da?

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
Hvis du har 2 enheter som er i usync så vil jeg tro det må være noe galt med receiveren (Onkyoen) din. Mulig du må prøve å få den inn på en service.

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Vil ikke gi meg ut på å si noe om når disse kommer, det ville nærmest bli gjetting.

Priser sånn cirka i USA : 1600/2100/2700 USD.

Ta all info med en liten klype salt...erfaring tilsier at både priser og specs kan endre seg før produktet kommer i hyllene.

MindWaste

Medlem
12 Apr 2008
4.033
0
0
Jeandaniel skrev:

Sett "secondary audio" til "off" på blu ray spiller'n din

keem

Medlem
2 Des 2009
87
0
0
hansk skrev:
Hei, prøver å oppdatere min 807, men får opp feilmeldingen 0-13:???:
Noen som har peiling på hva det betyr?
Prøver også å koble den opp imot wmp på pc`n, pc`n finner 807 men ikke andre veien? kan det være at jeg har satt opp nettverket mitt feil?

HansK

hei. har samme problem jeg. noen som vet hva dette er?
hadde vært fint med svar:)

Jeandaniel

Medlem
16 Jan 2010
282
0
0
30
antiloop skrev:
Har du satt på bitstream i spilleren din da?

Nå har jeg satt alle tre valgene på "bitstream".

BD-Video Secondary audio står på "off".

Er det noe jeg skal gjøre på reciver eller skal den kode DTS HD Automatisk?