Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
Holder på å sette opp min Onkyo 807 med denne mikrofonen for justering av høyttalerene.

Jeg kjører et 5.0 oppsett og har dobbeltsjekket at + og - går riktig og at det er koblet til riktige innganger. Jeg har plassert miktrofonen på et stativ i sofaen og trykker OK på fjernkontrollen og den starter.

Først kommer den sån "jabbre" lyd i venstre front, så jobber den videre og tester noen som jeg ikke har koblet opp, så kommer jabber i center, så jobber den videre, og så kommer det i høyre front. Så virker det som den går på sidehøyttalere, og så til høyre bak hvor jeg hører jabber. Etter den kommer dette opp "SP detetct err" og den ber meg starte på nytt. Så da blir ikke bakre venstre høyttaler testet.

Har prøvd å sett etter feil melding i manualen, men kan ikke se noe, dessuten er ikke svensk mitt favoritt språk.

Noen tips?

Bungle

Medlem
9 Jul 2009
272
0
0
crimar skrev:
Jeg sliter litt med subben min :S

Har en XtZ 10 tommer og den spiller vannvittig høyt uansett. Må ha den på minimum og det er jo ikke morro.

Skrur den litt opp og den begynner å brumme veldig.. Noe forslag til hva jeg kan gjøre?

Hvilken forsterker har du? Det der minner litt om problemet mitt - når jeg kjører romkorreksjon på min 707 setter den nivået på suben veldig høyt, dvs innsignalet til subben blir alt for kraftig. Har du sjekket i høytaleroppsettet hvordan suben er justert ift de andre høytalerene?

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
Huske av ved 5.0 så skal Surround, ikke Surround Back brukes når man kobler opp. Mulig det er der feilen ligger.

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
36
Har Onkyo 807.

Bassen har på en måte blitt veldig slapp.. Den er ikke lenger kjapp og stram..

Hvordan stiller jeg inn frekvensområde på bassen? Kanskje den går for høyt..

Høytalerene skal spille ned yil 80 hz..

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
Da ble det bedre ja:) Er ikke bare å være helt nybegynner på dette og sette seg inn i!

kjosn

Medlem
30 Jul 2010
351
0
0
Har ett problem med setting på min 807 reciver.

Den er koblet med hdmi fra pc og så på hdmi out til tv, får bilde men ikke lyd.

Noen som kan hjelpe?

hfltten

Medlem
20 Sep 2004
69
0
0
Ang problemer med "No signal" på HDMI-inngang:
Jeg har dette problemet med min Denon 2910 DVD-spiller med HDMI ut. 807'en min vil ikke ta imot HDMI-signalet og viser "No signal", men når jeg kobler DVD-spillern med HDMI rett i prosjektoren blir det bilde.

Jeg løste dette ved å heller bruke DVI-utgangen på DVD-spilleren, sette på en DVI-HDMI overgang og deretter samme HDMI-kabel til 807. Dette gir bilde, men noen ganger ved switching av input på 807 og deretter tilbake til DVD-input blir bildet bare snø og jeg må skru av og på DVD-spilleren for å få tilbake bildet.

HDMI-switchen i Onkyoen har tydeligvis noen svakheter som jeg håper de kan rette opp i firmware etterhvert(?).

MoffeTheMan

Medlem
10 Des 2008
93
0
0
b-ill skrev:
Holder på å sette opp min Onkyo 807 med denne mikrofonen for justering av høyttalerene.

Jeg kjører et 5.0 oppsett og har dobbeltsjekket at + og - går riktig og at det er koblet til riktige innganger. Jeg har plassert miktrofonen på et stativ i sofaen og trykker OK på fjernkontrollen og den starter.

Først kommer den sån "jabbre" lyd i venstre front, så jobber den videre og tester noen som jeg ikke har koblet opp, så kommer jabber i center, så jobber den videre, og så kommer det i høyre front. Så virker det som den går på sidehøyttalere, og så til høyre bak hvor jeg hører jabber. Etter den kommer dette opp "SP detetct err" og den ber meg starte på nytt. Så da blir ikke bakre venstre høyttaler testet.

Har prøvd å sett etter feil melding i manualen, men kan ikke se noe, dessuten er ikke svensk mitt favoritt språk.

Noen tips?

Gjorde samme tabben, og tror mange med oss:oops:

Problemet mitt var at bilde av høytaleroppsettet så helt likt ut mitt, bortsett fra " de ved siden av sofa'en." Så da droppet jeg å koble til dem... Men det er jo de bakerste i et 5.1/5.0. For å gjøre oppsettet helt idiotsikkert kunne det vært et valg i starten, for type oppsett. Og så ble bildet justert etter det. Men det er jo en del varianter ute og går. Men en knall forsterker når den er ferdig koblet opp :-D

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
kjosn skrev:
Har ett problem med setting på min 807 reciver.

Den er koblet med hdmi fra pc og så på hdmi out til tv, får bilde men ikke lyd.

Noen som kan hjelpe?

Du må velge på PC'en at også lyden skal ut via HDMI. Er ikke alle PC'er som står med dette til default.

Mojo Pin

Medlem
18 Des 2009
324
0
0
b-ill skrev:
[snap..]dessuten er ikke svensk mitt favoritt språk.

Derfor man stiller inn på engelsk :)

Hvordan opplever dere a/v sync på receiveren? Har en 807, og er ikke helt fornøyd med lipsyncen. Har prøvd å justere, men får det ikke perfekt.

bhoiem

Medlem
13 Feb 2004
170
0
0
Mojo Pin skrev:
Derfor man stiller inn på engelsk :)

Hvordan opplever dere a/v sync på receiveren? Har en 807, og er ikke helt fornøyd med lipsyncen. Har prøvd å justere, men får det ikke perfekt.

Har akkurat samme problem som deg, lyd og bilde blir aldri 100 % synkronisert. Har imidlertid funnet en akseptabel innstilling nå, men perfekt er det ikke.

B

kjosn

Medlem
30 Jul 2010
351
0
0
Men hvem av de pluggene som jeg kobler høytaler til med banaplugg skal jeg bruke når jeg har bare TO front høyttalere klipsch rf-82?

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
36
Det er ikke veldig varmt, men det er varme. Jeg kjenner det godt når jeg tar hånden over forsterkeren.

Den har ca 5 cm klaring ovenfra og masse rom bak.

Mojo Pin

Medlem
18 Des 2009
324
0
0
bhoiem skrev:
Har akkurat samme problem som deg, lyd og bilde blir aldri 100 % synkronisert. Har imidlertid funnet en akseptabel innstilling nå, men perfekt er det ikke.

B
Hvordan har du stilt det inn da?

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.877
84
48
kjosn skrev:
Men hvem av de pluggene som jeg kobler høytaler til med banaplugg skal jeg bruke når jeg har bare TO front høyttalere klipsch rf-82?
Selfølgelig til FRONT8)