Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
daytona skrev:
Har en TX-SR707 reciever, men finner ikke noe mulighet for å sjekke, eventuelt justere nivåer som audyssey kalibreringen har foretatt, jeg finner muligheten for å legge disse innstillingene manuelt, men skulle gjerne vist hvilke endringer audyssey kalibreringen har foretatt, er litt skuffet over lydkvaliteten ved musikk på denne recieveren, jeg bruker "stereo" innstillingen på forsterkeren, og har tilkoblet effekt forsterker til fronthøytallerene, til musikk syntes jeg lyden var bedre med min tidligere pioneer vsx 1016 som "forforsterker", lyden virket da renere/klarere..
Har en TX-NR807. Regner med det er samme sak. Det er også slik på TX-NR906 (og sikkert alle andre modeller også). Har vel heller ingen oversikt over hvordan audyssey er justert. Kanskje du skulle prøve kalibreringen en gang til? Merker du stor forskjell når du trykker inn Pure Audio? Og har du prøvd å stille litt på bass og diskant? (ikke med manuell, men fortsatt med audyssey)

Olebrum

Medlem
28 Jan 2006
975
0
0
44
Skal jeg gå for 80Hz på frontene og 80HZ på subbene. Eller er det noe poeng i å overlappe på noen måte. Eks 70hz front og 90hz subber?
Takker for svar så langt antiloop. Hadde volume for høyt på subbene sist kalibrering skal prøve å justere meg ned litt ved neste kalibrering.

daytona

Medlem
7 Jun 2005
553
0
0
Ja mener å huske at Audyssey verdiene kommer frem etter kalibrering, så det er jo en mulighet..
Jeg har prøvd pure direct, men liker bedre stereo modus med audyssey EQ,
liker da veldig godt muligheten til å endre bass og diskant..

von-hir

Medlem
13 Aug 2010
3
0
0
Lydkilde hopper fra HDMI til komponent

Hei, har søkt men ikke funnet svar på dette. Når jeg skrur på min Onkyo 607 og PS3 eller Get HD boks (begge tilkoblet med HDMI) skifter receiveren alltid til CD (komponentinngang)som lydkilde etter et par sekunder. Hvis ikke jeg venter noen sekunder før jeg skifter tilbake, gjentar dette seg. Er det noen som har samme problemet og en løsning på dette?

Bungle

Medlem
9 Jul 2009
272
0
0
Frekvensdeling

Sliter med å tilpasse subben (xtz 12.16) på min onkyo 707.Frontene mine (XTZ 99.36) er med og spiller nedover i frekvens uansett hvor jeg setter crossover. Finnes det noen innstilling ala yamahas large/small for frontene - har ikke klart å finne dette på onkyoen.

Sliter også med at onkyoen setter nivået på suben veldig høyt (+12!) når jeg kjører romkorreksjon - på tross av at det buldrer og braker inn i h... i lytteposisjon. Må justere ned volumet etterpå - ellers bunner og blåser og peser suben og hele huset rister.

Takknemmelig om noen kan hjelpe meg med dette.

Spajderman

Medlem
15 Okt 2008
502
0
0
Det er vel ikke komt noen firmwareupdate til 707`ennå, så ikke ta sorgene på forskudd :mrgreen:

Stevens

Medlem
24 Nov 2008
1.380
0
0
daytona skrev:
Har en TX-SR707 reciever, men finner ikke noe mulighet for å sjekke, eventuelt justere nivåer som audyssey kalibreringen har foretatt, jeg finner muligheten for å legge disse innstillingene manuelt, men skulle gjerne vist hvilke endringer audyssey kalibreringen har foretatt..

Det er ikke mulig på noen av disse receiverne å se eller overprøve korrigeringene fra Audyssey. Det eneste alternativet er å skru korrigeringen helt av eller å gjøre det helt manuelt.

daytona skrev:
...er litt skuffet over lydkvaliteten ved musikk på denne recieveren, jeg bruker "stereo" innstillingen på forsterkeren, og har tilkoblet effekt forsterker til fronthøytallerene, til musikk syntes jeg lyden var bedre med min tidligere pioneer vsx 1016 som "forforsterker", lyden virket da renere/klarere..

Lydkvaliteten kan variere mellom modeller & merker, og matchen mot høyttalerne likeså. Selvom Onkyo-receiverne generelt har fått mye skryt for lydkvaliteten de siste årene så er det ikke sikkert de matcher optimalt hos deg, eller er helt lik den lyden du er vant med fra før. Det beste du kan gjøre er å finlese manualen og gjøre oppsettet grundig (optimalisere det oppsettet du har) eller oppgradere til noe som kanskje er bedre.

Forester

Medlem
16 Feb 2009
18
0
0
Nettverkadapter Onkyo 807

Hei ! Bruker naboens nettverk (med samtykke;) og lurer på om det finnes en type trådløst nettverkadapter som kan kobles til Onkyoen ? Altså på ssamme type som et USB nettverk ? Kan ikke finne dette på komplett.no

mvh

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
36
Da er det den kontakten som heter RS232.

Du finner rs232 til usb på clas olshon :)

daytona

Medlem
7 Jun 2005
553
0
0
Jeg har levert recieveren tilbake, satser på en ny pioneer reciever igjen, da jeg var mer fornøyd med denne lydmessig til mine høytallere.
Siden jeg snart får 3d tv i hus, vil jeg velge en reciver som støtter hdmi 1.4..
Ulempen er at de nye pioneer recieverene som støtter hdmi 1.4 er svin dyre..

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
eneste jeg kan tenke meg er å kjøpe en trådløs reouter å sette den til å ta mot fra wifi og sende det ut på lan. altså motsatt vei av det som normalt brukes.

Tror det heter "bridge" eller "repeater" mode.

Zebby

Medlem
1 Des 2009
3.749
0
0
Spajderman skrev:
Det er vel ikke komt noen firmwareupdate til 707`ennå, så ikke ta sorgene på forskudd :mrgreen:

Jeg er ikke bekymret, men mere for en kjenning som har bestillt 707. Da jeg fikk min 807 så var litt bugs og crap, mye forsvant etter en firmware oppdatering.

Men har de laget 707 perfekt for lyter så skulle jeg ha kjøpt den istedet, damn, lurt igjen... ;) Nettverket trenger jeg ikke, den løsningen mot å koble seg til en mediaserver suger. En annen ting er at den er for liten til å drive frontene mine, så jeg måtte inn med ett effekttrinn.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
På 708, skal bakhøytallerne kobles på surround back r og l eller bare surround r og l? Skal kjøre 5.1 system.

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
36
Jeg sliter litt med subben min :S

Har en XtZ 10 tommer og den spiller vannvittig høyt uansett. Må ha den på minimum og det er jo ikke morro.

Skrur den litt opp og den begynner å brumme veldig.. Noe forslag til hva jeg kan gjøre?

Spajderman

Medlem
15 Okt 2008
502
0
0
Nå var det vel ikke ment som "707 kommer nok aldri til å få noen firmwareupdates, så slapp av", mer som "Vent til det kommer firmwareupdates til den, da kommer det nok en form for bruksanvisning for hvordan den skal oppdateres, så slapp av"

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
sirant skrev:
På 708, skal bakhøytallerne kobles på surround back r og l eller bare surround r og l? Skal kjøre 5.1 system.

På surround, IKKE surround back.