Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Hvis HDMI-kabelen opp til TV'n er i orden, ser jeg bare 2 andre muligheter : Noe galt med 807 (virker ikke sannsynlig). Eller så klarer ikke TV'n den oppløsningen (1080p eller 1080i) den får fra receiveren. Det skulle den jo hvis du har Full HD. Går jo an å la HDMI stå på Through og sette både BD og PWR til å sende ut 720p.
Ellers kan jeg ikke se noe feil med innstillingene dine, jeg...og jeg har samme oppsett som deg, men en Get HD-PWR. Funket med en gang her.

Spajderman

Medlem
15 Okt 2008
502
0
0
bad_ip skrev:
Dette bi-amp problemet er vel skrevet endel om tidligere i tråden, og løste seg ved firmware oppdateringen. Så det stemmer nok ganske bra med det du beskriver.

Ganske fjollete av meg å ikke gidde å lese hele tråden før jeg begynte å syte og klage med andre ord...

MaW

Medlem
3 Aug 2008
7.587
0
0
Et Spørsmål:

Har nettopp kjøpt en 807.

Er det faktisk ikke mulig å se de måleresultatene Audyssey romkorreksjonen har gjort eller er jeg blind? altså EQ "mønstrene"

Tilogmed på min gamle Denon AVR-2807 var dette mulig, og dette kunne også kopieres over til "manual" innstilling. Og på min forrige Yamaha RXV-3900 var dette svært nøye detaljert men i form av YPAO.

WasteMoreLand

Medlem
26 Sep 2009
15
0
0
Har forsøkt med andre kabler, og jeg får bilde med en gang jeg setter kabelen til TV'en rett i pwr'en eller BD. Så kabelen er det vel ikke.

Begge disse leverer jo samme oppløsningen når jeg kjører dem rett til TV'en, og da får jeg bilde - det utelukker at det er en oppløsning TV'en ikke støtter.
TV'en er en ganskje ny LED 46" med full HD, så den burde takle alt?

blashyrk

Medlem
26 Okt 2005
68
0
0
41
Driver å sikler etter en ny reciver, har sett på 807'en og Denon Avr-2310.
Klarer ikke helt å bestemme meg, kommer til å bli brukt mest til film.
Har et komplett dali blue series system(808,c1000,r1000) Svs pb12-nsd sub.
Lurer på om onkyo'en er en grei match til disse?

Eirik84

Medlem
17 Jan 2008
6.749
0
0
Noen som husker ca hva prisen på 707 var? Kan ikke finne denne forsterkeren på hverken elkjøp eller andre netshop's..
Driver å tenker litt på 708...

Takker for svar :)

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Noe du sa i begynnelsen får meg til å lure : "HDMI inngangene har jeg brukt de som står ferdig, altså BluRay i "In 1 DVD/BD" og Canal Digital i "In 3 CBL/SAT"

Du mener vel HDMI1 og HDMI3 ?? De inngangene det står "IN" på er for komponent...(altså i set-up menyen).

Kan vel være værre å se dette når du ikke har menyen på skjermen.

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.594
0
0
49
antiloop skrev:
Gikk vel for rundt 5 lapper mener jeg å huske.

Stemmer. Kjøpte vel min for kr 5.495,- om jeg ikke husker helt feil? På nettbutikk. Veiledende pris var noe høyere fra Mono, norsk importør.

WasteMoreLand

Medlem
26 Sep 2009
15
0
0
Treespider skrev:
Noe du sa i begynnelsen får meg til å lure : "HDMI inngangene har jeg brukt de som står ferdig, altså BluRay i "In 1 DVD/BD" og Canal Digital i "In 3 CBL/SAT"

Du mener vel HDMI1 og HDMI3 ?? De inngangene det står "IN" på er for komponent...(altså i set-up menyen).

Kan vel være værre å se dette når du ikke har menyen på skjermen.

De står i HDMI 3 og HDMI 1. Disse er merket CBL/SAT og DVD/BD, og jeg antok at disse er ferdig satt opp for disse kildene?
Er det noe jeg må gjøre med tildeling for å få signaler inn på disse ut fra HDMI OUT ?

Henningep

Medlem
10 Mar 2009
1.128
0
36
crimar skrev:
Hva da? oppdatering?

Nei, dette gjøres enkelt over nett :)

Ok, da får jeg gjøre det på nettet.

Litt rart de ikke innstalerer nyeste programvare fø de sender dem ut.

Eirik84

Medlem
17 Jan 2008
6.749
0
0
Anfield skrev:
Stemmer. Kjøpte vel min for kr 5.495,- om jeg ikke husker helt feil? På nettbutikk. Veiledende pris var noe høyere fra Mono, norsk importør.
Hvordan synes du forforsterker-delen i denne er med tanke på stereo?
Vurderer frem og tilbake om jeg skal gå for vanlig effekttrinn eller integrert forsterker med prosessor-inngang.. Musikk nyter jeg kun i stereo uten sub..

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Du mener at det står det på inngangene bakpå ? Ja, det stemmer...men det må også tildeles i setup-menyen, så vidt jeg husker. Det var det jeg mente i forrige post, fysisk tildeling bakpå receiveren må stemme med tildelingen i setup-menyen. Kobler du kildene dine til med HDMI, men tildeler video i menyen til komponent-inngangene (de det står IN på i menyen, de er ellers helt like HDMI-tildelingen : DVD/BD på IN 1 og CBL/SAT på IN 3), blir det jo ikke noe bilde. Fort gjort med bare receiverens display å jobbe med... Har en følelse av at det er her hunden ligger begravet.

Ellers er det ikke noe tricks med HDMI ut...skal gå av seg selv med HDMI på Through.

LarsGr

Medlem
28 Des 2007
5.533
0
0
Henningep skrev:
Ok, da får jeg gjøre det på nettet.

Litt rart de ikke innstalerer nyeste programvare fø de sender dem ut.

Er vel ikke usannsynlig at produktet du kjøper nå, har lagt på lager en stund.
Uansett er det meget lett å oppdatere 807en.

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.594
0
0
49
En dedikert stereoforsterker med prosessorinngang i prisklassen under 10k overgår en surroundforsterker til godt over samme prisen. IMO. Har ikke testet ut direkte forforsterkerdel mot forforsterkerdel på akkurat denne, men min erfaring fra tidligere typer og modeller tilsier at dersom stereokvalitet er viktig, bør du heller kjøpe en rimeligere receiver og legge litt mer penger i en god integrert forsterker med prosessoringang. Ergo mitt valg av 707 fremfor de større modellene. Her i huset er det tokanalsoppsettet som har størst fokus.

mcrutor

Medlem
27 Sep 2009
27
0
0
Onkyo 607 og Dali Ikon 6

Noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Er det nok kraft i 607?