Offisiell tråd for Action! Model One

robertaas

Medlem
30 Des 2002
8.620
0
36
www.lundemo.com
Vil man endre chip og spek uten å forandre modellnavnet? Er det så lurt da?

Venter fremdeles på telefonen fra onkelen på Hamar.... :-/

Robert-

Zyban

Medlem
2 Okt 2003
31
0
0
Modell Zero Five

I det nyeste nummeret av Lyd og bilde er det en annonse for PD hvor Acton model one er nevnt. Her nevnes også Action model zero five ???

Har dette noe med saken å gjøre kanskje ? Jeg finner ikke noe om denne modellen på PDs hjemmesider. :roll:

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.755
0
0
Action model zero five er en Matterhorn basert proj. Altså en "lillebror" til Action model one. Ingen av de to modellene har kommet inn på internettsidene til PD enda, men de reklamerer med at vi får se disse på messen :)

Zyban

Medlem
2 Okt 2003
31
0
0
PDs internettsider

Action modell one kan du lese om her

http://www.projectiondesign.no/projectors/action_m1_s2.htm

så den ligger på nettsidene til PD
men zero five er ikke der. :D

Har forresten bestilt meg 1 stk. Forventet levering 9/10. Måtte bare hoppe på karusellen. Har Lurt og lest på dette forumet den siste måneden og vurdert alt fra x1 til Marantz (svindyr). Nå gjenstår forsterker, DVD spiller og høytalere (og her er jeg i villrede). Skal på "testrunde" neste uke.

Det er forresten en imponerende kunnskapsrik forsamling på dette forumet.

[/quote]

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.755
0
0
Linken din er til den "gamle" modellen. Står ingen ting om den nye

Zyban skrev:
Har forresten bestilt meg 1 stk. Forventet levering 9/10

Er det den nye modellen du har bestilt ?

Nidhugg

Medlem
20 Sep 2003
47
0
0
Fick du en Action1 med HD2+-chipet för samma "introduktionspris" som modellen med HD2-chipet (50 000 NOK)? Isåfall, vad kostar den med gamla chipet nu?

Får man en action1 med HD2+ för 50 000 NOK får man nog ta och hitta en bulvan för att köpa den åt en, eftersom priset inte gäller svenskar och en så fin projektor med HD2+ är bara för bra för att missa!

Zyban

Medlem
2 Okt 2003
31
0
0
Ifølge Anders vil alle Action model one heretter bli levert med HD2+. De vil ikke lengre lage noen Action med HD2, så det blir ikke to varianter.

Dette må du selvfølgelig få bekreftet av ham, men slik forstod jeg det. Litt dumt om du bestiller og blir skuffet. :cry:

Anders leser vel sikkert dette også, så han kan jo kanskje skrive noen ord og eventuelt bekrefte dette. :D

Jeg har betalt introduksjonspris. Og ville vært fornøyd med HD2, det var det jeg trodde jeg fikk helt til jeg snakket med Anders. Derfor ba jeg ikke om noen spesifikasjoner. Ble selvfølgelig positivt overrasket. Både over HD2+ og en meget god mottakelse (per telefon). :D

Estimert leveringstidspunkt 09.10.03. Og jeg har høstferie en uke for tidlig. :?

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.041
16
38
40
Bestilte en Action model one med HD2+

Fristelsen ble for stor.
Grattis.... Du blir helt sikkert fornøyd..:)

Syns forresten ikke at det er noe lurt å ikke skille mellom Action one med HD2 og den nye med HD2+.... :? Men men..

Mvh

AK

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.755
0
0
I følge PD er forskjellene såpass små at de valgte å beholde samme modellbetegnelse. Oppgitt kontrast på den nye modellen er 3000:1

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.755
0
0
Fikk det nye Dvd & Hjemmekino i posten i dag. Litt artig skrivning ang. Action. Syns nesten de fremstiller den som en nyhet og så er den alt "gammelt nytt". Fikk jo forøvrig en bra test da :)

OleM

Medlem
26 Jul 2003
11.823
0
0
På den annen side, testet de Samsung DVD-HD935 for 3 måneder siden...
Slik må det vel bare bli.
:)

Zamot

Medlem
27 Mar 2003
2.508
0
0
Hallois!
Var en tur i Fredrikstad på torsdag og fikk demostrert action.
Ble tatt godt i mot, vist litt rundt i bygget, fikk kikket litt på innmaten i projektoren, og ikke minst kikket på film.

Akkurat nå er jeg veldig trøtt men nevner noen ting jeg erfarte:

-Selvsagt suverent bilde
-Fokus på kvalitet i alle ledd
-Ingen kompromisser, mange smarte løsninger:
*De samler all elektronikk på et kretskort, korte signalveier, ikke tap i ledninger mellom kort.
*Linse/Speil/chip-delen er lukket, så støv er ikke noe problem
*Vifter og bevegelige deler er hengt opp i gummi
*De har tatt hensyn til HTPC-bruk i softwaren (mange "ustandard" oppløsninger/Hz/instillinger).

Visste dere forresten at "maranell blue"-fargen er Ferrarilakk? :)

Alle som har vært og sett på den, har kjøpt. Ville vært dumt å ødelegge den statistikken, så det frister å bestille... Men må tenke litt, er student og folk vil tro jeg er gal hvis jeg gjør det!