Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.759
0
36
Hei Albfro.

Har du fått kjørt kinoen med noen referanse atmos spor enda? fornøyd? Forholdene bør i alle fall ligge til rette for en sinnssyk kino opplevelse 🙃

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
88
65
18
Hei Albfro.

Har du fått kjørt kinoen med noen referanse atmos spor enda? fornøyd? Forholdene bør i alle fall ligge til rette for en sinnssyk kino opplevelse
Veldig fornøyd med lyd. Bilde ikke så bra men så har jeg da ikke hørt veldig mange hjemmekinoer så jeg har ikke noen referanser her.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.759
0
36
Du får hive deg med på treff så får du se både nye 4K JVC er og lyd med høy ambisjon men kanskje ikke HELT på ditt nivå :-D

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.759
0
36
Hvis du tar fart så får du den sikkert inn i det hullet;-) Husk laser modulene kan jo stå opp til 30 meter unna så de du jo sette i stua som ett alternativ til peis. Da blir sikker mor veldig glad😀 Skjemt til side det er vel nå kun JVC 4K projektorer som gjelder og det er vel 5 og 7 utgavene som er sweetspot mhp ytelse pris slik jeg forstår det uten å ha sett 9ern.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.262
145
63
41
www.avforum.no
Hvis du tar fart så får du den sikkert inn i det hullet;-) Husk laser modulene kan jo stå opp til 30 meter unna så de du jo sette i stua som ett alternativ til peis. Da blir sikker mor veldig glad😀 Skjemt til side det er vel nå kun JVC 4K projektorer som gjelder og det er vel 5 og 7 utgavene som er sweetspot mhp ytelse pris slik jeg forstår det uten å ha sett 9ern.
9´ern har en edge på skarphet, som selvsagt bare skulle mangle til prisen... Eclipse ja... Vinner jeg i LOTTO kjøper en sånn ass, men må i så fall ha nytt hus i samme slengen... Morsomt uansett at noen klarer å skape et slikt monster av en projektor, men heldigvis er JVCene absolutt ikke noe å forakte i så henseende okke som... Barco har også noen spennende modeller, men de lider dessverre under DLP-leirens manglende fokus på kontrast. Fantastisk prosessering og optisk ytelse, og svært gode farger - samt selvsagt smell som følge av mye lys - men med kun 1000:1 kontrast å jobbe med klarer selv ikke Barco å levere det som trengs til en typisk batcave hjemmekino der sortnivå er så avgjørende for film som jo i snitt har en APL som krever minst 10K:1 (og helst mer) for å rendereres på en troverdig måte.

Flott kino du har fått bygget deg da @albfro1977! :)

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.040
15
38
40
Jeg tenker vel at en JVC vil passe fint inn i boksen du har laget :)

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.759
0
36
ja størrelsen er passe både for en JVC og Sony opp til JVC Z1får se hva de blir
Hvis det ikke blir Christie så ville jeg ha satset på JVC :-D

Sony sine nåværende modeller henger ikke med i alle fall i ett rom som ditt som er mørke svart :-D