Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

christr

Medlem
6 Jul 2011
103
5
18
Veldig bra:) Hu har god smag hu kånå di! Hadde vært en fornøyelse å oppleve denne kinoen - skrik ut hvis du arrangerer demodag:ROFLMAO:

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.747
0
36
Ser fantastisk ut helt på høyde med det beste i USA! Gratulerer med godt gjennomført prosjekt!

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
83
65
18
Ser fantastisk ut helt på høyde med det beste i USA! Gratulerer med godt gjennomført prosjekt!
Takk. Er ikke ferdig enda. Nå bruker jeg min gamle JVC projektor som vel er 10 år snart. Lyd delen blir forhåpentligvis ferdig om 2-3 uker da jeg får litt hjelp til oppsett/kalibrering av prosessoren samt oppsett av crestron styringen. Da dette ligger langt over min kunnskap og interesse

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.747
0
36
Hvem er det som hjelper med lyd kalibrering? Det er sikkert ikke så mange her til lands som har kompetanse på den prosessoren?

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.747
0
36
Eller så kan de nye 4k ene til JVC anbefales. Usikker på om 9eren er verd det etter å ha sett det fantastiske bildet 5 eren til tor her på forumet (og i SVG) kan prestere men nå ser jeg at det ikke helt er rema 1000 budsjett på resten så :)

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.747
0
36
Det høres betryggende ut! Du får dele noen inntrykk og noen fler bilder når alt er ferdig justert!

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
83
65
18
I påvente av besøk fra DK for oppsett av kinoen så har jeg strukket kabler til mitt gamle 5.1 system som er i kjellerstuen ved siden av kinoen. Dette skal også kjøres fra samme prosessor da kinoen bruker 26 kanaler så da hadde jeg tilfeldigvis 6 ledige 😋😋 her kjører jeg høyttalerene på mine gamle mark levinson forsterkere. Blir nok her ungene mine kommer til å tilbringe mest tid

240936

• Like
Reactions: Danke

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.053
90
48
Da var kinoen ferdig oppkoblet og kalibrert. Noen tips hvilken film bør være den første? Må være med et utrolig lydspor Vis vedlegget 240941

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
Blade runner 2049, uten tvil. Lyd messig helt konge, kanskje det beste som har rullet ut av Hollywood.

Atomic blonde, kanon kul film med skikkelig smekk, en film som kan spilles på bånn pinne.

Gravity (Atmos versjonen) super kult mixet i surround kanaler og vanvittig bilde.

Har flere men disse bør du ta ASAP

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.747
0
36
Mad Max Fury road
Everest
Saving private Ryan
The Matrix

Men absolutt kuleste atmos lydsporet er på atmos versjonen av Gravity som anbefalt over...

Henning

Medlem
3 Feb 2003
4.747
0
36
Og jeg glemte John Wick favoritt atmos lydsporet etter Gravity...

Anbefales på det sterkeste!

Og gratulerer med ferdig kino!

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
83
65
18
Og jeg glemte John Wick favoritt atmos lydsporet etter Gravity...

Anbefales på det sterkeste!

Og gratulerer med ferdig kino!
Tusen takk. Har litt igjen men den er oppe å kjører. Trenger å få satt igang styringen (crestron) samt må jeg virkelig snart bytte prosektoren da den matcher ikke resten av utstyret lengre 😊

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Hvordan er ikke 4k/bluray Dunkirk nevnt.
Helt rå lyd og story.

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Selvom den ikke er ny så er..
Kina kung Fu filmen..

House of the flying Daggers test I surround her.

Fordi trommescena i begynnelsen er en real test i surround?

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.053
90
48
Hvordan er ikke 4k/bluray Dunkirk nevnt.
Helt rå lyd og story.

Kan ikke huske alle filmer Dunkirk er kul men den er på kanten til overkill i mitt hode, når det klipper signaler på opptaket så har noen dratt i spakene for hardt .

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.491
37
48
43
I påvente av besøk fra DK for oppsett av kinoen så har jeg strukket kabler til mitt gamle 5.1 system som er i kjellerstuen ved siden av kinoen. Dette skal også kjøres fra samme prosessor da kinoen bruker 26 kanaler så da hadde jeg tilfeldigvis 6 ledige 😋😋 her kjører jeg høyttalerene på mine gamle mark levinson forsterkere. Blir nok her ungene mine kommer til å tilbringe mest tid
'Bare' Revel på ML til ungene ?? dette grenser jo til barnemishandling ;)

Ganske spreke oppsett dette, gratulerer med ferdig kino.

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
83
65
18
Hei, er det noen her som kjenner til https://zappiti.com/zappiti_player_resellers.html

Jeg har vurdert kaleidescape men deres produkt kan man bare kjøpe filmer i UK eller USA. (Jeg kan løse dette med et VPN til en addresse i UK). Men jeg føler produktet er dyrt i forhold til hva du får. Så er jeg ikke typen til å gjøre dette selv via en PC og NAS :)

Noen tips på andre produkter eller produktet jeg nevnte ovenfor?

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Er det streamer?

Jeg er happy med Kodi boks, tror den heter Mxq pro+ 4k.

Er mye pirat TV program og kopi filmer og fishy musikk streaming da.. ER vel sånn med alle Kodi bokser.

Men jeg bruker den bare til Hbo, NRK og YouTube, surfing og Litt Spotify, samt har endel tekno og hiphop på den, og noen gamle filmer jeg lastet ned når det var lovlig.

Jeg klarer ikke å få surround ut, bare Pro logic.
Kan hende det er Yamaha som er for gammel, men jeg får Dolby Digital fra Netflix bluray.

Kostet kun 499 kr på CDON.