Nytt lyd anlegg til film og musikk

kenfil

Medlem
13 Mar 2012
13
0
1
Hei.
jeg er usikker på hvilket oppsett jeg skal gå for, så jeg håper jeg kan få noen gode innspill / forslag.

jeg skal ha mest mulig vegghengt, selvfølgelig med unntak av subwoofer.
jeg vil bruke dette til PS5 og altiboks.

rommet er i kjeller, betong vegger og gulv, laminat på gulv, gips på vegg og tak.
rommet er ca. 7 meter ganger 4 meter.

trenger AV reciever (vurderer yamaha A2A, 2080 eller liknende).
høytalere tenker jeg vegghengt (Sub tenker jeg en mindre 10‘‘ SVS)

hva vil dere anbefale?

oes

Medlem
18 Nov 2006
263
6
18
@kenfil jeg har god erfaring med DLS flatbox som vegghengte bakhøyttalere. Søk DLS på Finn så ser du at et norsk firma har 30% rabatt på Flatbox Midi akkurat nå, og en privat selger skal selge ett par av en litt større vegghengt modell. Var jeg deg ville jeg kjøpt de større til front og midi til resten. Dali og System Audio har også noen fine vegghengte alternativer som låter bra, men tror ikke de klarer å matche DLS på pris. Personlig er jeg veldig godt fornøyd med Denon receiver. Har x4200, men en x3600 eller hva siste modell heter bør være mer enn tilstrekkelig. Ps. Min lydpreferanse er mot behagelig lyd, men jeg vil også ha trøkk og realisme (bare ikke skjærende lyd). Du kan sjekke ut BK Electronic subwoofers. Jeg har bestilt derfra. Veldig god kvalitet til rimelig pris. Produsert i England. Lykke til.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.115
126
63
Hei.
jeg er usikker på hvilket oppsett jeg skal gå for, så jeg håper jeg kan få noen gode innspill / forslag.

jeg skal ha mest mulig vegghengt, selvfølgelig med unntak av subwoofer.
jeg vil bruke dette til PS5 og altiboks.

rommet er i kjeller, betong vegger og gulv, laminat på gulv, gips på vegg og tak.
rommet er ca. 7 meter ganger 4 meter.

trenger AV reciever (vurderer yamaha A2A, 2080 eller liknende).
høytalere tenker jeg vegghengt (Sub tenker jeg en mindre 10‘‘ SVS)

hva vil dere anbefale?
Tror det blir bra, jeg ville lagt litt kr i høytalere.

Dynavoice har noen rimelige, Dali har noen som koster mer, og er endel bedre.

Magic fra Dynavoice ha jeg vært borti. Altfor lite trykk til film.... Tror Dali er mange hakk bedre og mer kvalitetsfølelse.