Nytt anlegge, tips?

bruker123

Medlem
4 Okt 2010
1.296
0
0
Jeg ser mange anbefale de høyttalerne, kan noen gi meg en liten review? :)

Å bare vise et bilde mangler liksom litt argumentasjon :p

bruker123

Medlem
4 Okt 2010
1.296
0
0
Da har jeg lest litt reviews på XTZ og det virker som at jeg trenger en høyttaler som har "raskere bassrespons" hva nå enn det betyr. Jeg hører på mye musikk med raaaske basstrommer.

bruker123

Medlem
4 Okt 2010
1.296
0
0
Om høyttalerne koster 10k eller 25k spiller egentlig ikke så veeeldig stor rolle...bare de spiller deretter! Ønsker bare å ikke bruke så mye på høyttalere bare hehe :p

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
37
Nord-Trøndelag
bruker123 skrev:
Om høyttalerne koster 10k eller 25k spiller egentlig ikke så veeeldig stor rolle...bare de spiller deretter! Ønsker bare å ikke bruke så mye på høyttalere bare hehe :p

Unngå da og dra på audiens til noen som har litt kostbare lytteroppsett :-D hehe

Swans f2.2f...? Eller klipsch RF7 mk2...? :-D mulig de kansje blir litt store ?

bruker123

Medlem
4 Okt 2010
1.296
0
0
For store? Da tenker du på i forhold til rommet, sant? Jeg aner ikke om høyttalere blir for store eller ikke :p

Jeg ser en del på film, så jeg vurderer en Klipsch + Emotiva combo.. De skal vist fungerer bra til musikk også har jeg fått med meg.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
37
Nord-Trøndelag
bruker123 skrev:
For store? Da tenker du på i forhold til rommet, sant? Jeg aner ikke om høyttalere blir for store eller ikke :p

Jeg ser en del på film, så jeg vurderer en Klipsch + Emotiva combo.. De skal vist fungerer bra til musikk også har jeg fått med meg.

Ja, til romet.

Vet ikke hvor stort rom de skal i, eller om det er en WAF problem...

Emotiva + Klipsch er film ja :-D Mye og Kraftig film lyd leveres.
Har bare prøvd den kombinasjonen med emotiva xpa-3 + RF-62, til musikk syns jeg det ble for dålig :-/

Men større klipscher som rf63, rf83 og rf7 er jo mye bedre bygget og et par hakk bedre lydmessig.

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
49
avforum.no
bruker123 skrev:
Da har jeg lest litt reviews på XTZ og det virker som at jeg trenger en høyttaler som har "raskere bassrespons" hva nå enn det betyr. Jeg hører på mye musikk med raaaske basstrommer.
Først og fremst tror jeg du bør ta deg en lytterunde. :-D

Jeg har hatt 99.36 tidligere og det er de beste høyttalerne jeg har hatt i hus. De er spesielt gode på musikk men duger også godt til film. Har hatt mange høyttaler merker i hus med bl.a B&W 605, Audio Pro Blue Diamond, Patos Lyric, SVS MTS + noen andre merker jeg ikke kommer på i farten. Dette er alle høyttalere som ligger +,- 15k klassen og den billigste av de XTZ spilte altså best (i mine ører) :) Musikk smaken min spenner fra rock til trance med mye raske trommer og mye bassinformasjon som de takler med bravur.

dellnorge

Medlem
8 Feb 2011
549
0
0
Her kan du jo velge i litt forskjellig.

Men vill anbefale Dali, de har jo veldig klar og fin lyd, men vill du ha litt mer grom bass og litt avrundet diskant så er B&W tingen!
Dra på lytte runde på HiFi klubben og be om og få høre både Dali og B&W. Jeg liker lyden fra B&W best, men dette er smak og behag.
Du kan jo se litt på disse:
1.
Høytalere: DALI IKON 1 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Forsterker/blueray/radio: DENON RBD-X1000 Blu-ray receiver | Hi-Fi Klubben

2.
NAD C326BEE/C515BEE + DALI CONCEPT 6 Stereoanlegg | Hi-Fi Klubben

3.
CAMBRIDGE One DAB+ / B&W DM686 stereoanlegg | Hi-Fi Klubben

4.
Høytalere: B&W DM685 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Forsterker: NAD C326BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Er vel ikke så viktig hva slags høyttalere det er så lenge det er Monitor Audio...