Nye utgivelser i Super Bit ??????

knutinh

Medlem
24 Okt 2003
14.654
0
0
Siden antall pixler ikke kan forandres, er det nok feil at oppløsningen øker på denne måten.

Det er riktig at gjennomsnittlig bit-rate kan økes ved å komprimere "mykere", og at dette kan bety bedre bilde med mindre artefakter.

En annen mulighet er som ved "remastering" av cd, at man en stund etter premieren har bedre tid, utstyr og fokus på kvalitet, og dermed kan "tweake" både pre-prosessering og mpeg2-koding slik at bildet ser bedre ut, uten at nødvendigvis bitraten går så veldig mye opp.

En siste mulighet er at filmbransjen kynisk utnytter videofiles trang til å ha det beste og re-lanserer nesten samme filmen for å selge den to ggr, evt til høyere pris :)

mvh
Knut

Cyberdog

Medlem
11 Jun 2003
1.362
0
0
45
Prøv Desperado eller Fifth Element i Superbit utgaven.. Milevis foran standarddvd utgivelsen, både på lyd og billedsiden.

Men, siden jeg nå har begge i High Definition 1080i så blir ikke mine brukt noe særlig lengre ;)

HDTV lenge leve!

Payen

Medlem
10 Jun 2003
1.262
0
0
Jeg har superbit utgaven av Spiderman, men jeg er ikke impnert av bildekvaliteten på den.

Razor

Medlem
19 Feb 2003
4.613
0
0
Dobermann skrev:
Jeg har en del superbit-titler og noen av de skuffer rett og slett bildemessig. Bitraten er ofte heller lav, lavere enn forventet ut fra spilletiden. Jeg føler meg litt snytt.
Jeg har 2 superbit filmer, Vertical Limit og Charlies Angels. Har testet de opp mot de "vanlige" utgivelsene og forskjellen meget merkbar.

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
4
38
39
Nå må det også nevnes at det er endel "ikke superbit" titler som har meget god bildekvalitet, f.eks I-Robot... Men jeg har også endel superbit titler, og de er vel alle bedre enn samme utgivele i "ikke superbit"..

klodrik

Medlem
20 Nov 2004
1.027
0
0
44
vertical limit er den tekstet på norsk? har lyst på den som play.com selger.

Razor

Medlem
19 Feb 2003
4.613
0
0
Nope, kun engelsk, tysk og hindi. Tror ikke play selger noen filmer med norsk tekst.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.469
22
38
51
Jessheim
Nei, det er ikke norsk tekst på den. Superbit utgaven har kun engelsk teksting.

Hva i all verden skal du forresten med teksting på denne filmen? Jeg hadde skjønt det om det var en film fylt med uforståelig slang, men det er jo ikke akkurat tilfellet med Vertical Limit.

Razor

Medlem
19 Feb 2003
4.613
0
0
Gorm skrev:
Nei, det er ikke norsk tekst på den. Superbit utgaven har kun engelsk teksting.

Hva i all verden skal du forresten med teksting på denne filmen? Jeg hadde skjønt det om det var en film fylt med uforståelig slang, men det er jo ikke akkurat tilfellet med Vertical Limit.
Enig. Bruker minst mulig tekst, noen tekster med så store bokstaver at til og med stevie wonder kan lese det som står :D

klodrik

Medlem
20 Nov 2004
1.027
0
0
44
er grei i engelsk jeg, men det er det ikke alle som er. tror jeg bestiller den filmen :)

Perminator

Medlem
7 Aug 2004
2.775
0
0
Noen som vet hvor man får kjøpt Fifth Element på Superbit?
Sjekka Play, men fant den ikke...

RoKo

Medlem
30 Des 2004
19.636
0
0
Det er mange som spør om det samme. Søk på forumet og du vil få en del gode svar! ;-)

roffe

Moderator
24 Apr 2003
27.929
0
0
www.invelos.com
Dette stemmer vel ganske godt. Men det er ikke dermed sagt at Superbit-utgaver er overlegent alt annet. Mange 2-disc utgaver har like gode bitrater, og der får man faktisk med tilleggsmateriale på disc 2, altså både i pose og sekk...

eXa

Medlem
19 Jun 2004
7.872
0
0
35
Razor skrev:
Nope, kun engelsk, tysk og hindi. Tror ikke play selger noen filmer med norsk tekst.
joda de har mange filmer med norsk tekst, men mange ganger står det ikke på sia dems.

Perminator

Medlem
7 Aug 2004
2.775
0
0
Veit at Superbit-utgivelsene er av varierende kvalitet, men har hørt at Fifth Element skal være en av de bedre.
Synes så tydelig jeg kunne huske at Play hadde denne i Superbit før. Merkelig...

RoKo

Medlem
30 Des 2004
19.636
0
0
Perminator skrev:
...Synes så tydelig jeg kunne huske at Play hadde denne i Superbit før. Merkelig...
Jeg har aldri sett den på Play, og jeg har sett etter denne ganske lenge nå....

At det skal være så inn i hampen vanskelig å tilby en PAL-versjon i et noe større omfang (enn Australia) da? :-x