Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.061
76
48
52
Jessheim
Hvis du uansett skal kjøre tonemapping via MadVR, så trenger du ikke kalibrering for HDR. Skal du derimot bruke projektorens tonemapping, så er det jo greit å ha kalibrert denne også. Skal man få brukt p3 filteret i projektoren må dette gjøres ved å pre-tonemappe til 450 nits (Panasonic UB9000), og la projektoren tonemappe resten. Det er også viktig å tenke på lerretstørrelse, siden p3 filteret stjeler en del av lysstyrken. Alle de jeg har kalibrert for HDR til nå er gjort uten p3-filteret.

Klaus.s

Medlem
17 Jul 2017
15
1
3
Hvis du uansett skal kjøre tonemapping via MadVR, så trenger du ikke kalibrering for HDR. Skal du derimot bruke projektorens tonemapping, så er det jo greit å ha kalibrert denne også. Skal man få brukt p3 filteret i projektoren må dette gjøres ved å pre-tonemappe til 450 nits (Panasonic UB9000), og la projektoren tonemappe resten. Det er også viktig å tenke på lerretstørrelse, siden p3 filteret stjeler en del av lysstyrken. Alle de jeg har kalibrert for HDR til nå er gjort uten p3-filteret.
Tak for dit svar.

Har fået min nye JVC N7 nu og det er en rigtig lækker projektor.

Den er for kalibreret til BT709. Kan man med fordel lave en profil hvor den er kalibreret til noget SDR BT2020 så man udnytter WCG?

Hvis ja, og jeg nu vil lave sådan en profil uden kalibrering hvordan gøres det så rent praktisk?

sldron

Medlem
1 Mai 2016
61
0
6

Bare skryt etter å ha oppgradert til ny firmware ser det ut som :)(y):D:D får ikke gjort det på min N7 før om ei uke, spennende ting dette her!!