Jeg kan godt oppgradere hos meg om jeg kan få et mer eller mindre knivskarpt ekte 4k bilde med god kontrast. RS400 som står i kinoen min nå er en meget god projector, men det kan bli vanskelig å si nei til ekte 4k om prisen er riktig.
Ja nå vet vi ihvertfall hvordan designe ser ut fra front. Lurer på hva de mener med "Go Further, Be the first" . 8k ?
"Go further be the first"....håper virkelig det er dynamisk HDR JVC sikter til her, fy f... å kult det hadde vært om Dolby og JVC hadde svingt litt med tryllestaven i år å kommet ut med Dolby Vision og HDR10+(Jada selv om det aaaaldri blir som på tv`n)
8K e-shift(gud forby) ser jeg kun på som et markedstriks og en albue i sia til Sony.
Enig, HDR10+ tror jeg kommer forholdsvis raskt på plass i projektor leieren(Sony/JVC) det ligger liksom i korta, hele meningen med HDR10+ var vel også tilgjengelighet, altså mindre styr med lisenser/krav osv, rett å slett enklere å innføre.HDR10+ er det nok som eventuelt er aktuelt på projektorer, DV kommer neppe før det er vesentlig høyere lysutbytte og mer kontroll på lyset (mao langt høyere on/off kontrast).
Når det gjelder JVC er det ikke snakk om native 8K, men E-shift, en mekanisk prosess plassert i den optiske banen. Historisk har det vært vanskelig å utføre dette uten å også tilføre negative påvirkninger på bildet. Det hadde vel egentlig vært mer ønskelig om JVC heller hadde fokusert på 4K/HDR biten i den fasen vi er i nå. Forøvrig er de aller fleste UHD plater i dag mastret fra 2K og ikke fra 4K, som i seg selv understreker hvor lite interessant kvasi 8K er for øyeblikket.men hvorfor den skepsisen mot 8K upscale egentlig? må da være happy days det å få enda skarpere bilde eller noe jeg ikke har fått med meg?
Det er litt kult å si det da 8K ja, liker det jeg hehe.
Men om man får så mye ut av det får vi jo se.
E-skift er som Ask4Me skriver en form for smooting av pixler.
MTF synker også vanligvis. Pixler i 4K på et 110 tommer lerret vil ikke synes, så har litt vanskelig med å skjønne brukerverdien for meg i alle fall..
Hva skal man med 8K på en tv under 65 tommer? Vil si salgstriks.
Hva skal man med 8K på en tv under 65 tommer? Vil si salgstriks.
Uansett er det spennende å se hva JVC kommer med, men jeg er redd det blir en stor reduksjon i native kontrast på 4K modellene da JVC ikke har fått til wire grid polarizer på samme måte som på 1080p. Kan hende jeg tar feil, men jeg går ikke tilbake til 10-20000:1 i kontrast igjen. Når jeg ser på Sony sine 4K modeller med omtrent den kontrasten får jeg helt fnatt når det kommer til skikkelig mørke scener som det jo er mange i hver eneste film. Og fnatt er ikke bra å få...:mrgreen: