Nye budsjettreceivere fra Onkyo

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.588
2
38
Onkyo Debuts Entry-Level AV Receivers With Internet, Network, and USB Capabilities « Akihabara News

Press Releases | About Onkyo | Onkyo USA Home Theater Products

Onkyo har annonsert TX-SR309, TX-NR509 og TX-NR609. Som navnene antyder, har både NR509 og NR609 fått nettverksport, så de kan streame nettradio direkte, og de kan styres fra iPod/iPad.

Utover nettverk- og USB-porter, ser det ikke ut til å være så mye som skiller seg fra de gamle modellene. Men, NR609 har fått ny oppskaleringschip. 609 bruker Marvell Qdeo, mens 608 brukte Faroudja DCDi Cinema. Med den nye chipen kan 609 også oppskalere til 3840x2160.

Veiledende priser ser ut til å være den samme som hhv. 308, 508 og 608.

YeOlde

Medlem
28 Nov 2009
1.262
0
0
ser de begynner titte frem på div nettsjapper nå.. venter på at elkjøp skal ta inn de nye modellene, synd ingen kommer med pre out, da må man vel opp på 7 serien

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.113
0
36
genialt. mange vil jo spare et par tusen kontra en squeezebox touch f.eks.

Osamede

Medlem
19 Mai 2007
206
0
0
einis skrev:
genialt. mange vil jo spare et par tusen kontra en squeezebox touch f.eks.
Nettverks fuknsjoner med receivere er ikke opp til qvaliteten som er mulig med Squeezebox server og Squeezebox.

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.113
0
36
hvilken kvalitet prater du om?
den digitale overføringen vil jo vær lik -nettverksprotokoll
på det analoge domenet skulle jeg tro onkyo er smart til å f.eks aktivere digitale utganger til dette formålet, om noen vil bruke ekstern konvertering. eller blir det bare opp til dacen i onkyon.
praktisk sett vil jo squeezebox ha en fordel men...

skrue

Medlem
2 Apr 2008
289
0
0
Jeg skal snart ha en ny receiver (blir gal av ikke å ha HDMI-innganger) og denne er en god kandidat. Har allerede squeezebokser rundt omkring og også koblet til den nåværende receiveren og den nye jeg kommer til å anskaffe. Men, jeg ser fordelen av å ha ett større og (forhåpentligvis) enkelt grensesnitt mot Spotify til gitte anledninger. Enkelhet er ofte viktigere enn optimal lyd.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
einis skrev:
Hvis man kan styre Spotify fra en smarttelefon, så er det vel ikke så veldig mindre praktisk enn SB......

Osamede

Medlem
19 Mai 2007
206
0
0
einis skrev:
den digitale overføringen vil jo vær lik -nettverksprotokoll
på det analoge domenet skulle jeg tro onkyo er smart til å f.eks aktivere digitale utganger til dette formålet, om noen vil bruke ekstern konvertering. eller blir det bare opp til dacen i onkyon.
Squeezebox server programvare har mye mer muligheter nar man snekker on categorizing, customization osv. Og media browsing er relativt dårlig pa receiver.

CPU'en receivere er ikke godt nok at de kan overtar alle disse funkjsoner og prestere pa samme nivå. Iphonen din har 10 ganger mye kraft en receiveren din. Dette handle ikke bare om Onkyo, men det fins grenser pa hva man burde forvente far receivere som de er i dag. Og ser man framover, jeg synes ikke at det fleste i markedet har nok ressureser til å slå PC'en og receiveren - og det er det som trenges neste - eller nå egentig.

Squeezeboxen blir her en stund tror jeg.