Ny TV!! Qled eller Oled

piranah

Medlem
31 Okt 2007
140
0
16
Hei

Går i tankene på å kjøpe meg en ny TV.. lenge siden nå.. kjøpte 50 tums Pioneer i 2005.. den har seff masse innbrenning.. så er litt stressa på få noe slikt igjen på en ny TV..
Har sett på Samsungs Q900 65 tum.. ser veldig bra ut og de anbefaler den nåde på Elkjøp og HiFi klubben her i Tromsø..
Er litt usikker med tanke på om man skal gå for Oled.. men på Elkjøp mente de at Oled sliter med innbrenning.. han viste meg 4 stk Oled skjermer de hadde fått inn fra missfornøyde kunder...

Noen som har erfaring med Samsung Q900 serien? Er det topp of tha line nu? Eller bør man gå for Oled? Isåfall hvilke ? Sitter og ser på TV ca 3,6 meter unna.. og stort sett sitter vi rett framfor TV .

Setter pris på innspill og erfaring fra Qled og Oled.. mye penger skal brukes og man ønsker å treffe «rett»

Takk for svar :)

piranah

Medlem
31 Okt 2007
140
0
16
Ok, så det er så enkelt? Oled er best...
Men seriøst.. innbrenning i 2019... tenker tilbake kor forbanna man ble da man fikk innbrenning på Pioneer plasma’n.. tross i at de sa det «sjeldent» skjedde... my ass! Trur alle fikk det.. Den ble sendt inn for «rens» ingen forbedring.. over årene så godtok man det bare... men at man idag står ovenfor samme problemstilling med Oled er egentlig overraskende.. og seff.. noe man må vurdere når man skal svi av 30-40 lapper.... men med ranke på logoer på NRK og andre kanaler som står på her hjemme ofte vil nok en Oled her i hus også oppleve innbrenning.... :(.

Skal ikke være enkelt dette.... men tror det heller mot Samsung Q900.. men oppdaget ny utfordring.. ;). Min gamle Denon AVR 4308 vil slite med å formidle bilde... alt må inn i One box’n og optisk ut fra Ome box og inn i Receiver... funker sikkert greit... men ikke optimalt over tid... har også Prosjektør koblet til hdmi utgang 2 på reciver idag... blir nok utfordrende og bruke den når man ikke kan kjøre alt gjennom reciver... ryker man på en ny reciver nu? :)

PC

Ballis

Medlem
1 Jul 2007
3.929
6
38
Du ryker på ny receiver. Å koble hdmi rett i tvn er ikke optimalt da arc ikke støtter mer enn 2.0 lyd

Ballis

Medlem
1 Jul 2007
3.929
6
38
My bad. Ukomprimert 5.1, 7.1, Atmos etc er ikke støtta. Standard Ac3 o.l funker.

piranah

Medlem
31 Okt 2007
140
0
16
Etter mye funderinger ble det en nu Q900 og ny Denon X6500H .. :). Regner med jeg blir fornøyd :). Takk for innspill !