Ny tv OLED?

sentagoda

Medlem
20 Jul 2009
24
2
3
Hei å hopp

Jeg hadde en Philips POS9002 55 tommer Oled. Fikk pengene tilbake fra Elkjøp etter burn in .
Usikker om jeg vil ha Philips igjen etter mye styr fra supporten deres . Kanskje bare uheldig.
Har 18-20k å brenne av. Har falt litt av lasset av hva som er "bra".
Har noen erfaring med de nye Philips tvene, POS9002 hadde endel ghosting, input lag og fikk aldri skikkelig god styring med Sonos. Men likte godt Ambilight.
Har noen erfaring med de nyere Oled?

DaButcher

Medlem
27 Apr 2005
3.846
0
36
Bergen
RTINGS sine burn in tester viste seg det tar tid å brenne inn :p
"Update 05/31/2019: The TVs have now been running for over 9000 hours (around 5 years at 5 hours every day). Uniformity issues have developed on the TVs displaying Football and FIFA 18, and are starting to develop on the TV displaying Live NBC. Our stance remains the same, we don't expect most people who watch varied content without static areas to experience burn-in issues with an OLED TV."

Men klart det er i teorien mulig..
PS: testene der var på 6 og 7 serie LG, de er jo oppe i 9 serien nå.

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.430
54
48
Litt i samme situasjon. Fikk burn in på en under to år gammel Philips OLED 873, og er nå på 3dje uken uten svar fra Philips om erstatning, da ny skjerm ikke lenger kunne skaffes.

Så jeg lurer også på ny TV, og enig med OP at jeg er skeptisk til ny Philips.

Ser at Samsung nå har 10 års garanti mot innbrenning, så lurer på om det blir Qled denne gangen.

MrErling

Medlem
30 Mai 2019
41
2
8
Drammen
Litt i samme situasjon. Fikk burn in på en under to år gammel Philips OLED 873, og er nå på 3dje uken uten svar fra Philips om erstatning, da ny skjerm ikke lenger kunne skaffes.

Så jeg lurer også på ny TV, og enig med OP at jeg er skeptisk til ny Philips.

Ser at Samsung nå har 10 års garanti mot innbrenning, så lurer på om det blir Qled denne gangen.
Hva valgte du?

sentagoda

Medlem
20 Jul 2009
24
2
3
Men det er jo helt siden februar!
Har du vert uten TV så lenge?
- Og hvorfor velger du LG?

Tok lang tid før det ordnet seg med Philips, så nå låner jeg en eldre Samsung 50 tommer. "Jævlig", men levelig. Sanngheten er vell nok at jeg blir litt grisk og skal ha det billigst mulig nå. Etter å ha saumfart Youtube , så er vell LG den aller beste Oled? Om det dukker om et bra tilbud på LG C10 eller x eller hva den heter så er det mulig jeg får for den.

MrErling

Medlem
30 Mai 2019
41
2
8
Drammen
Tok lang tid før det ordnet seg med Philips, så nå låner jeg en eldre Samsung 50 tommer. "Jævlig", men levelig. Sanngheten er vell nok at jeg blir litt grisk og skal ha det billigst mulig nå. Etter å ha saumfart Youtube , så er vell LG den aller beste Oled? Om det dukker om et bra tilbud på LG C10 eller x eller hva den heter så er det mulig jeg får for den.
hvorfor er LG C10 eller x eller hva den heter så bra?
Her er link.
Koster mye da :(

sentagoda

Medlem
20 Jul 2009
24
2
3
Dette er jo den nyeste versjonen av Oled sin serie. Hva som akkurat gjør den så mye bedre en C9 er jeg usikker på. Antar det er en chip prosessor eller noe? Usikker om panelet er det samme. Kjøper ikke før det kommer et tilbud, evt til C9 faller i pris.

• Like
Reactions: MrErling

MrErling

Medlem
30 Mai 2019
41
2
8
Drammen
Takk! 😉
Slik jeg forstår video forklaringen er LG C9 bedre til film og CX til spill?
Jeg ser på film ,så det var gdoe nyheter i.o.m. prisen vil synke.

- ''Prisjakt'' er på satt ''sporet'' ;-)