Ny receiver ..

Pip

Medlem
3 Jun 2005
1.187
0
0
Bergen
Hei :)

Jeg har pr i dag en Denon AVR2105 men føler det er på tide å oppgradere litt,
hovedsaklig fordi det ikke er HDMI på denne.
Det jeg er ute etter er det rimeligste jeg kan få med auto setup ( mic ) og pre out, i alle fall til frontene og selvfølgelig HDMI inn/ut da :)

Har lest endel poster og det ser ut til at Yamaha RXV 767 er tingen å gå for, finnes det noe rimeligere ( 3990,- ) med de tingene jeg nevner, eventuelt noe mye bedre til ca samme pris ?

BTW, hva er forskjellen på 7.1 og 7.2 ? innbiller meg at det bare er en ekstra sub utgang, men jeg har tatt feil før ;)

cv-dan

Medlem
25 Jan 2008
3.605
0
0
Har ikke vært borti Denon receivere.. Men Yamaha er gode greier :)
7.2 er 7 høyttalere og 2 subwoofere ja. Hdmi og pre out er kjekt å ha no til dags ja om du skal ha effektrinn :)

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
hva slags HT har du da? Yamaha og onkyo har gode recievere i det prisnivået :D

Pip

Medlem
3 Jun 2005
1.187
0
0
Bergen
takke for svarene så langt :)

Høyttalerne jeg har er noen gamle Dali 810 i front, disse er koblet til en eff. forsterker og slik vil jeg fortsatt ha det, derfor det er viktig med pre out.
Center og bak ( og etterhver side ) er Proson Vseries, ikke noe fantastiske greier, men det duger til meg ;)

Det som eller er viktig er vel at det er mest mulig "plug&play" jeg er ikke så glad i å drive å tweake til stadighet ;)

Ellers kan jeg vel si at den Denon 2105 jeg har egentlig gjør en grei jobb, men føler som sagt at det etterhvert er behov for en receiver med HDMI, som også har de andre tingene jeg nevner, uten at jeg ønsker å betale mer enn nødvendig for den ;)