Ny, lovende kalibrerings software

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.026
7
38
39
ChromaPure Video Calibration Software
Software/Meter Bundle

Diskusjon på AVS:
ChromaPure ..New KID on the block.. Calibration software !! - AVS Forum

Programmet ser ut til å være veldig enkelt å bruke, med et intuitivt og fint grensesnitt. Jeg ar ikke fått testet det enda, men jeg tror det kan være et fint alternativ til HFCR, og i noen tilfeller også Calman. Sistnevnte er mye mer avansert, med Chromapure har alle de mest nødvendige funksjonene man trenger.

Prisene er også veldig gode, og man kommer ikke så langt over 2K for en pakke med Eye1 display LT + Chromapure.

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.026
7
38
39
Fra Chromapure FAQ:

Chromapure skrev:
Can I license more than one meter with my copy of ChromaPure?
Yes. With the cost of ChromaPure includes one license for any of our supported meters. If you wish to add additional meters, the cost is $100 for each additional license plus the cost of any meters if you are purchasing an additional meter from us.

gralle

Medlem
26 Okt 2008
175
0
0
AK fikk du testet ut ChromaPure?

Hadde vært gull med noen erfaringer rundt dette softwaret opp mot f.eks CalMAN.

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.026
7
38
39
gralle skrev:
AK fikk du testet ut ChromaPure?

Hadde vært gull med noen erfaringer rundt dette softwaret opp mot f.eks CalMAN.
Jeg har dessverre aldri fått tid til det....

oba

Medlem
13 Jan 2005
1.111
0
0
Sandnes
Jeg har brukt ChromaPure til å kalibrere min JVC DLA-HD350: http://avforum.no/forum/kalibrering-tweaking/60422-kalibrering-av-bilde-maleutstyr-ikke-sa-dyrt-vanskelig-som-du-tror-26.html#post1561907.

Jeg har kun benyttet HCFR tidligere så jeg kan ikke sammenligne med Calman, men ChromaPure var mye enklere å bruke enn HCFR. Det er gode hjelpetekster som forklarer de forskjellige målingene og også et stort pluss at ChromaPure kan måle gamma kontinuerlig slik at man kan se hvordan verdien endrer seg etter hvert som man justerer. Dette kunne ikke HCFR når jeg benyttet det.
Kjekt og tidsbesparende at ChromaPure kan styre min iScan DUO prosessor slik at den automatisk henter opp riktig testbilde (fullautomatisert kalibrering med iScan DUO skal komme senere i år).

Eneste problemet jeg støtte på var at jeg måtte sette standardspråk til U.S. English i Windows vista for at ChromaPure skulle fungere.