Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV

chr.b

Medlem
30 Jun 2007
187
0
0
Klokken viser feil på dekoderen

Leser at flere har hatt dette problemet. Klokken viser 2-3 min feil, noe som resulterer i at starten på filmene ikke kommer med. Burde være unødvendig å gå inn på manuelt opptak for å ta opp noe. Noen som har fått løst dette, eller har fått svar fra canal digital?

haber

Medlem
2 Des 2006
129
0
16
chr.b skrev:
Leser at flere har hatt dette problemet. Klokken viser 2-3 min feil, noe som resulterer i at starten på filmene ikke kommer med. Burde være unødvendig å gå inn på manuelt opptak for å ta opp noe. Noen som har fått løst dette, eller har fått svar fra canal digital?
Har tidvis dette klokkeproblemet selv også. Canal Digital svarer bare det de svarer uansett hvilket problem du presenterer, de ber deg foreta en fabrikkreset av dekoderen....

Dette hjelper forsåvidt, en stund, men etter en tid vil man kunne oppleve at klokken viser feil igjen. Selv har jeg denne ADB dekoderen pluss en annen dekoder fra Canal Digital. Og når klokken går feil gjør den det på begge dekoderne, hvilket skulle bety at det ikke er en feil knyttet direkte til dekoderen, men at feilen ligger et annet sted i "systemet" til Canal Digital. Dette unnlater dog Canal Digital å svare på i det hele tatt...

happymeal

Medlem
17 Okt 2006
384
0
0
Jeg hadde også denne feilen for en tid tilbake. Løsningen lå hos Canal Digital som måtte stille klokken, men denne feilen lå kun lokalt i kabelnettet der jeg bor.

chr.b

Medlem
30 Jun 2007
187
0
0
Har foretatt en fabrikkreset uten at det hjalp. Prøver å få kontakt med Canal digital.....igjen :(

Chivas

Medlem
6 Feb 2007
87
0
0
Så, hvorfor i hule opplever jeg ofte at man ikke kan spole tilbake for å se på hva som nettopp skjedde?
Jeg kan spole, men idet jeg trykker play, hopper det frem til live. Mener dette ofte skjer på NRK sine kanaler, uten at jeg er sikker...

way_

Medlem
11 Mai 2008
165
0
0
Chivas skrev:
Så, hvorfor i hule opplever jeg ofte at man ikke kan spole tilbake for å se på hva som nettopp skjedde?
Jeg kan spole, men idet jeg trykker play, hopper det frem til live. Mener dette ofte skjer på NRK sine kanaler, uten at jeg er sikker...
Dette skjer meg også. Ser jeg på et liveprogram og pauser, så tørr jeg ikke nå spole tilbake for setter jeg på play så hopper den frem til livefeeden.

Meget irriterende!

1DrE

Medlem
24 Mai 2006
897
0
0
32
Mulig dette er diskutert tidligere, men orker ikke å begynne å lese/søke gjennom tråden:

Er det slik at man enten må slette ett og ett opptak eller formatere?
Dama har hatt på serieopptak av programmer som "kjolen som sier ja", "trinny & susanna", "barn i magen", "en mann, fire koner" siden april, og mange av disse går daglig.

Satte meg ned i går og slettet nærmere 200 opptak.
Rød knapp -> Venstre pil -> OK
Rød knapp -> Venstre pil -> OK
(200 ganger)

Mener å huske at det på Sagem PVR-en var mulig å slette alle opptak av en serie, men klarer ikke å finne denne muligheten på ADB-en.

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.832
0
36
1DrE skrev:
Er det slik at man enten må slette ett og ett opptak eller formatere?
Dama har hatt på serieopptak av programmer som "kjolen som sier ja", "trinny & susanna", "barn i magen", "en mann, fire koner" siden april, og mange av disse går daglig.
Jepp, slik er det dessverre.

Eneste alternativet er nok å omprogrammere dama di :mrgreen:

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.832
0
36
borchgrevink skrev:
Noen som skjønner hva vi som har den "gamle" ADB går glipp av: Ny TV-hverdag for deg med kabel-TV fra Canal Digital - DinSide
Som jeg har forstått det vil vi nok ikke gå glipp av mye, unntatt mulighetene 8 tunere åpner for da. Vår "gamle" ADB boks virker å ha plenty hestekrefter, så den vil nok håndtere ny software uten problemer.

Edit. Ser nå at man tydeligvis kan bruke en "zapperboks" som skal kommunisere trådløst med hoved HD-PVR boksen, det er jo glimrende hvis man har flere TVer i huset :-D

G0MP

Medlem
26 Aug 2010
612
0
0
www.facebook.com
Rolle skrev:
Jepp, slik er det dessverre.

Eneste alternativet er nok å omprogrammere dama di :mrgreen:
Sliter med det der selv..

Er det sånn at manuell sletting minsker diskplassen? Sånn som på Sagem?

Husker en måtte formatere, når alt var slettet, men det fortsatt ikke var 100% ledig plass på disken ..

20 Jan 2005
15.700
0
0
borchgrevink skrev:
Noen som skjønner hva vi som har den "gamle" ADB går glipp av: Ny TV-hverdag for deg med kabel-TV fra Canal Digital - DinSide
Det jeg merket meg med den nye boksen er en tuner som kun skal oppdatere EPG. Det hørtes bra ut.

Det somgenerelt høres bra ut er Tv arkivet for siste 7 dager. Hvis dette involverer Tv2 dvs har de vanlige kanalene tilgjengelig vil dette kunne ta bort behovet for mye opptak :mrgreen:

Rf signaler er jo supert.

Morsomt at illustrasjonsbildet har HDCP? i displayet :mrgreen: er nok ikke alt som løses med denne softvaren/boksen...

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
Det er oppslag i Finansavisen om både ny og gammel dekoder i dag.

Den gamle vil få det meste, foruten de HW-baserte begrensningene (altså den kan ikke fungere som hub for andre mottakere blant annet).

Dis

Medlem
5 Aug 2007
9
0
0
Problemer med projektor

Har kjøpt en ekstra ADB 5720CDX for bruk mot en Hitachi PJ-TX100 projektor. Får ikke bilde og kundeservice hos CanalDigital mener at årsaken er at projektor ikke støtter HDCP.

I følge tekniske spesifikasjoner til projektor skal den støtte HDCP, og den fungerte OK sammen med den gamle Sagem HDPVR dekoderen. Får også bilde dersom jeg plasserer en receiver med HDMI inn-/utganger mellom dekoder og projektor. Receiver som skal brukes sammen med projektor har desverre ikke HDMI.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få til bilde på projektor koblet direkte mot ADB dekoder? Kan en HDMI switch mellom dekoder og projektor hjelpe? Antar ADB dekoder bruker nyere HDCP versjon som ikke støttes av min gamle projektor.

Bumblebee

Medlem
31 Des 2008
274
0
0
Jeg er svært fornøyd etter å ha byttet fra Sagem til ADB, men det er et par ting jeg stusser på. Noen som kan hjelpe med disse spørsmålene?

1. En del av de utenlandske kanalene i SD-kvalitet har fått tekst som ser ut til å ha TTV-grafikk. Store fete hvite bokstaver på kullsvart bakgrunn.. skikkelig fælt er det. Er det det mulig å gjøre noe med det uten å fjerne teksten helt?
Gjelder feks discovery-kanalene, travel, disney junior osv

2. Hvis jeg bytter inngang på TV eller slår TV av, mens ADB fortsatt er på, får jeg varseltrekant i display og teksten "HDCP?" TV-en er en Samsung 6-serie fra 2008.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.001
40
48
51
Jessheim
Kan ikke svare på spørsmål 1

Når det gjelder manglende HDCP, så betyr det bare at HDCP (handshake) mellom dekoder og TV er brutt. Ikke noe unaturlig i det, når TV-apparatet er slått av. Det har ingen betydning for eventuelle opptak.

Espen84

Medlem
17 Sep 2009
2.696
0
0
Orker ikke lese gjennom hele tråden.. noen som har vært borti å miste lyden på boksen? Ikke lyd på noen kanaler...

way_

Medlem
11 Mai 2008
165
0
0
Espen84 skrev:
Orker ikke lese gjennom hele tråden.. noen som har vært borti å miste lyden på boksen? Ikke lyd på noen kanaler...
Ja.

Det skjedde meg faktisk igjen i går - for første gang på langt over et halvt år. Før det skjedde det en 3-4 ganger etter hverandre. All lyd ut, uavhengig av utgang, blir borte. Det eneste som hjelper er å ta strømmen og la boksen starte opp på nytt.