Ny Canal Digital HD PVR ADB 5720CDX for Kabel-TV


ourkid

Medlem
26 Okt 2011
36
0
0
I morgen

Rolle skrev:
Det vil vi finne ut på torsdag, enten blir alt bedre eller så eksploderer boksen, eller kanskje oss :mrgreen:
Hehe. Må ærlig si at jeg ikke har troen på at dette noen gang blir fikset, uansett hvor mange oppdateringer. Vi er nok for få som har gitt beskjed til Canal Digital om akkurat dette problemet.
 

G0MP

Medlem
26 Aug 2010
612
0
0
www.facebook.com
Arendal skrev:
"Bedre feilmeldingstekst dersom ett opptak blir delvis tatt opp ved opptakskonflikt"

Eh, hva med en tydelig advarsel når man programmerer opptak slik at konflikter ikke oppstår?

Jeg ser virkelig frem til ny software nå.
Jeg har liksom blitt sittende med svarteper siden det var jeg som insisterte på at vi måtte bytte ut de elendige Sagem boksene med de nye "feilfrie" ADB boksene.

Kona er ikke så imponert over ADB boksen for å si det mildt:wink:
Sånn jeg tolker den "fiksen" så er det nettopp det som kommer, en tydelig advarsel..

Er HORVER av folk her som hardnakket påstår at det ikke er pga program konflikt at opptakene blir delvis, eller ikke tatt opp..

Men det folk ikke skjønner er at denne ADB boksen er helt på tryne sånn den er nå, ..

Så jeg gleder meg VELDIG over den setningen der med lovord! :D
 

G0MP

Medlem
26 Aug 2010
612
0
0
www.facebook.com
åttitre skrev:
Make that two!
Får dette på Viasat 4 også jeg.. Men der fungerer det ikke å "strekke" ..

Men de måtte jo komme med noen nye feil, nå som de retter opp noen av de gamle..

(Er til å bli småkvalm av..)
 

happymeal

Medlem
17 Okt 2006
384
0
0
Hvem de?

Feilen på TV3 skyldtes TV3, ikke ADB-boksen.....kan hende Viasat 4 også har blitt rammet av samme tekniske feil...
 

mbloh

Medlem
25 Feb 2010
30
0
0
Hauppauge HD-PVR

Er spent på om oppdateringen nå vil gjøre det mulig å hente ut opptak vha Hauppauge HD-PVR, slik det er med Sagem-boksen. Og som er grunnen til at jeg fortsatt bruker den gamle, mens den nye støver ned.
 

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.832
0
36
Da var oppdateringen på plass og alt ser ut og virke helt fint :-D

Spille inn 2 program og samtidig se på et tredje (blant de som er markert med hvitt i kanallisten) funker.

WIMP ser også meget bra ut, søk med fjernkontrollen er faktisk mye enklere enn jeg fryktet :wink:
 

trondlk

Medlem
22 Des 2006
371
0
0
Rolle skrev:
Da var oppdateringen på plass og alt ser ut og virke helt fint :-D

Spille inn 2 program og samtidig se på et tredje (blant de som er markert med hvitt i kanallisten) funker.

WIMP ser også meget bra ut, søk med fjernkontrollen er faktisk mye enklere enn jeg fryktet :wink:
Lastet du ned software-oppdatering selv, eller gjorde Canal Digital det for deg (altså automatisk oppdatering)?
 

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.832
0
36
trondlk skrev:
Lastet du ned software-oppdatering selv, eller gjorde Canal Digital det for deg (altså automatisk oppdatering)?
Jeg gikk inn på innstillinger og søkte etter oppdatering rett etter 15:00 da kom den med en gang :-D
 

trondlk

Medlem
22 Des 2006
371
0
0
Har nå lastet ned oppdateringen selv, tok 5-10 minutter. Men ser at Canal Digital fortsatt har forbedringspotensiale... Får håpe det ikke blir mye feil med 2 samtidige opptak, så lenge de ikke hadde orden på alle enkeltopptak heller.
 

åttitre

Medlem
10 Jul 2009
931
0
0
Oppdatering gikk fint her. Alt ser OK ut, men skal melde i fra om det forekommer noen problemer. Spennende å se om dobbeltopptak fungerer.
 

Niels

Medlem
9 Feb 2011
297
0
0
Gikk fint her også. Har bare rukket å teste Wimp sålangt. Har hatt mye opptaksproblemer de siste dagene som forhåpentlig er rettet opp nå.
 

trondlk

Medlem
22 Des 2006
371
0
0
Vi opplever nok support hos Canal Digital noe ulikt, men hører egentlig teknisk support på deres henvendelser om problemer med opptak og endringsønsker?

For min del kunne jeg godt tenke meg å fått mer kjennskap til endringsønsker fra andre brukere. Kan ikke annet enn å forstå at et slikt forum ville vært bra for både brukerne og Canal Digital, en slags felles vei til målet for et bedre produkt?

Dagens uorganiserte Facebook-"forum" er dessverre en uorganisert blanding av både parabol- og kabelkunder, og med så stor variasjon i type henvendelser, gir dette "forumet" ingen langsiktig nytteverdi for min del i hvert fall.

På chat'en til Canal Digital er det også tilfeldig hvem man treffer og hvilket svar man får. Det synes også å være vanskelig å få til forbedringer den veien.
 

G0MP

Medlem
26 Aug 2010
612
0
0
www.facebook.com
Jeg har oppgradert nå. Og i toppen av opptaks listen fant jeg over 20 "opptak uten tid" ..

Mon tro det er disse som har vert i konflikt med de faktiske opptakene?

Skal nå i hvert fall slette alle sammen...

Andre som oppdaget det samme?

Hva er greia? :confused:
 

G0MP

Medlem
26 Aug 2010
612
0
0
www.facebook.com
trondlk skrev:
Vi opplever nok support hos Canal Digital noe ulikt, men hører egentlig teknisk support på deres henvendelser om problemer med opptak og endringsønsker?

For min del kunne jeg godt tenke meg å fått mer kjennskap til endringsønsker fra andre brukere. Kan ikke annet enn å forstå at et slikt forum ville vært bra for både brukerne og Canal Digital, en slags felles vei til målet for et bedre produkt?

Dagens uorganiserte Facebook-"forum" er dessverre en uorganisert blanding av både parabol- og kabelkunder, og med så stor variasjon i type henvendelser, gir dette "forumet" ingen langsiktig nytteverdi for min del i hvert fall.

På chat'en til Canal Digital er det også tilfeldig hvem man treffer og hvilket svar man får. Det synes også å være vanskelig å få til forbedringer den veien.

Det er helt ufattelig at CD ikke har ett eget forum som du beskriver.

Men de sparer vel noen kroner på å ikke ha slikt..
 

trondlk

Medlem
22 Des 2006
371
0
0
G0MP skrev:
Jeg har oppgradert nå. Og i toppen av opptaks listen fant jeg over 20 "opptak uten tid" ..

Mon tro det er disse som har vert i konflikt med de faktiske opptakene?

Skal nå i hvert fall slette alle sammen...

Andre som oppdaget det samme?

Hva er greia? :confused:
Jeg fikk også opp noen sånne opptak uten tid. ---...--- stod det bare.

Slettet dem, og skjønte også lite av hvor disse "opptakene" kom fra :)
 

G0MP

Medlem
26 Aug 2010
612
0
0
www.facebook.com
trondlk skrev:
Jeg fikk også opp noen sånne opptak uten tid. ---...--- stod det bare.

Slettet dem, og skjønte også lite av hvor disse "opptakene" kom fra :)
Så litt på hva de var, og det ser ut som det er de serie opptakene som bare ikke har blitt tatt opp.. Husker jeg gikk glipp av mange episoder av nissene på låven .. Og de lå i den listen av "---.----" opptakene..
 

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.832
0
36
G0MP skrev:
Jeg har oppgradert nå. Og i toppen av opptaks listen fant jeg over 20 "opptak uten tid" ..

Mon tro det er disse som har vert i konflikt med de faktiske opptakene?

Skal nå i hvert fall slette alle sammen...

Andre som oppdaget det samme?

Hva er greia? :confused:
Jeg fant også noen av dem. Det var serieopptaksprogrammeringer som ikke hadde plukket opp noen ny episode. På Sagem ble slike liggende synlige så det var enkelt og slette de etter hvert. Men på ADB ble de liggende usynlige i bakgrunnen før oppdateringen, håper slike forblir synlige fremover.

Skulle ikke forbause meg om dette var noe som forårsaket konflikter og uferdige eller missete opptak :mrgreen:
 

fotan

Medlem
23 Feb 2007
592
0
16
G0MP skrev:
t

Virker som en vanlig feil for parabol-folket. Men ikke sett mange med kabel som opplever den feilen.. Når fikk dere boksen?
Jeg fikk den levert rett før jul :) Får håpe det blir bedre på fræddan ;)