Noen som opplever en rød prikk på lerretet (helt nederst) (epson tw9400)

knutarn

Medlem
30 Sep 2010
135
4
18
Har nettopp fått i gang Epson TW9400! :D

Er det normal at det skal være en sterk farget rød prikk nederst på lerretet? fra projektor?

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.849
13
38
Det er ikke helt uvanlig med piksler som "låser seg" i åpen stilling slik du viser her.

Det nok er en piksel på det røde LCD panelet som er synderen.

De LCD projektorene jeg har hatt har vel stort sett hatt slike feil hvis man gransker bildet litt nøye.

Synes det er litt vanskelig å se ut i fra bildene hvor synlig dette blir for hele bildet og bilde opplevelsen, og projektor produsentene har vel ofte litt forskjellige regler angående reklamasjon osv hvis kunden klager på slike feil.

knutarn

Medlem
30 Sep 2010
135
4
18
Det er ikke helt uvanlig med piksler som "låser seg" i åpen stilling slik du viser her.

Det nok er en piksel på det røde LCD panelet som er synderen.

De LCD projektorene jeg har hatt har vel stort sett hatt slike feil hvis man gransker bildet litt nøye.

Synes det er litt vanskelig å se ut i fra bildene hvor synlig dette blir for hele bildet og bilde opplevelsen, og projektor produsentene har vel ofte litt forskjellige regler angående reklamasjon osv hvis kunden klager på slike feil.
aah. Jeg får lerret på Mandag eller tirsdag. Og da skal jeg kjøre noen tester :)

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.831
26
48
Enkel test på dette er å sette opp et helt svart bilde, da 0 ire. Da vil du se om det er flere eller bare den ene som er stuck.

Du kan laste denne ned herifra ved å trykke på bilde å laste ned original. :)