Noen som har forslag til tv forhøyer?

fujji

Medlem
8 Nov 2020
3
0
1
Hei. Jeg kommer til å kjøpe en 65" LG CX og en HW q950t soundbar snart. Jeg har forstått det sånn at tven er såpass lav at soundbaren blokker litt av tven. Jeg er derfor på utgikk etter en "forhøyer" eller noe jeg kan sette tven på for å få den litt høyere. Det eneste jeg har funnet som kunne vært aktuelt er produktet som er lenket under, men jeg er rett og slett litt redd for at den ikke tåler vekt på 40 kg. Noen som har et forslag her?

EDIT fant ut at det kanskje blir lurest å bare kjøpe denne fra Ikea: https://www.ikea.com/no/no/p/lack-vegghylle-brunsvart-40103633/

Sist redigert:

muuh

Medlem
10 Jun 2008
1.256
6
38
jeg ville aldri i verden satt en oled tv på den ikea hyllen. har/har hatt slike til diverse, å disse tåler ikke noe særlig vekt.
hva med å montere tv på veggen ?

be2ng

Medlem
24 Mar 2020
76
20
8
Dersom du er pittelitt handy - dvs ca 8 tommeltotter - så kan du ta en bit trevirke - pusse og male/lakke i ønsket farge. Det er alltid en del kapp på byggesjappa "nær deg" og her kan du f.eks. finne en meter med 48*198 (dvs 5cm høy og 20cm bred)..... Tåler i det minste "litt av hvert". Skal du bare "litt" opp så kan ei hylleplate på 2 cm tykkelse fungere - eller en bit kjøkkenplate på ca 3 cm tykkelse... pusse og male/lakke.

fujji

Medlem
8 Nov 2020
3
0
1
jeg ville aldri i verden satt en oled tv på den ikea hyllen. har/har hatt slike til diverse, å disse tåler ikke noe særlig vekt.
hva med å montere tv på veggen ?
Skal bare bruke den som underlag rett på tvbordet for å høyne noen centimeter. Leste på et forum at noen brukte det på sine C9/CX 65" og det fungerte visstnok bra.

fujji

Medlem
8 Nov 2020
3
0
1
Dersom du er pittelitt handy - dvs ca 8 tommeltotter - så kan du ta en bit trevirke - pusse og male/lakke i ønsket farge. Det er alltid en del kapp på byggesjappa "nær deg" og her kan du f.eks. finne en meter med 48*198 (dvs 5cm høy og 20cm bred)..... Tåler i det minste "litt av hvert". Skal du bare "litt" opp så kan ei hylleplate på 2 cm tykkelse fungere - eller en bit kjøkkenplate på ca 3 cm tykkelse... pusse og male/lakke.
Hadde utentvil gjort det om jeg bodde på hjembygda nå, men bor i en liten leilighet midt i Oslo og har ingen verktøy så det blir litt stress.

Gemini68

Medlem
3 Sep 2012
159
0
16
Skal bare bruke den som underlag rett på tvbordet for å høyne noen centimeter. Leste på et forum at noen brukte det på sine C9/CX 65" og det fungerte visstnok bra.
Hva med denne:

Mvh
Ove