Noen som eier / har testet Skogrand kabler?

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.438
0
0
En norsk produsent av en av verdens dyreste ht/signalkabler... Blir slaktet i kommentarfeltet :mrgreen:

Lyd: Knut lager hifi-kabler i superklassen - Dinside

Kanskje ikke rart når de kommer med påstander som: "Vi bruker materialer som balsatre, Ultra Pure Ohno Continuous Cast kobber (UP-OCC), polytetrafluoretylen (PTFE), bomull, tverrbundet polyolefin, perfluoralkoksy fluorkarbon (PFA), sølv, gull, silke og rhodium utelukkende for å perfeksjonere ytelse. Disse materialene har overlegne dielektriske eller konduktive egenskaper, eller en kombinasjon av egenskaper som vil tillate realisering av våre ledende luft-dielektriske konstruksjoner. "

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.035
17
38
Utrolig at folk går på sånt "visvass" sier jeg bare !
Men det er klart at hvis man har så mye penger at man ikke vet hva man skal bruke dem til , så kan man jo bruke det på slikt og skryte av hvor dyrt og bra det er :)

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
10.867
3
38
Drammen
En norsk produsent av en av verdens dyreste ht/signalkabler... Blir slaktet i kommentarfeltet :mrgreen:

Lyd: Knut lager hifi-kabler i superklassen - Dinside

Kanskje ikke rart når de kommer med påstander som: "Vi bruker materialer som balsatre, Ultra Pure Ohno Continuous Cast kobber (UP-OCC), polytetrafluoretylen (PTFE), bomull, tverrbundet polyolefin, perfluoralkoksy fluorkarbon (PFA), sølv, gull, silke og rhodium utelukkende for å perfeksjonere ytelse. Disse materialene har overlegne dielektriske eller konduktive egenskaper, eller en kombinasjon av egenskaper som vil tillate realisering av våre ledende luft-dielektriske konstruksjoner. "

Dette blir rett og slett for dumt!:mrgreen:

Sist redigert:

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.438
0
0
Vet ikke heeelt hva du ville frem til med denne linken, jeg vet at jeg har diskutert Skogrand Cables på AVforum før.

Jeg har derimot ALDRI A/B eller blindtestet kabler på noevis så akkurat per dags dato vet jeg ikke om jeg er en "kabelnisse" eller ikke. Pappa er absolutt en kabelnisse og mener det er helt absurd å IKKE tro at man trenger analogkabler til mange tusen...

Pointet med tråden er at det er litt latterlig hvor hardt godeste Knut ble slaktet på Dinside :mrgreen:

-------------------------------

Edit: Leste nettopp gjennom den tråden du linket til, skjønner nå. Så ikke at dette emne allerede var tatt opp i en annen tråd :)

Sist redigert:

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.438
0
0
Utrolig at folk går på sånt "visvass" sier jeg bare !
Men det er klart at hvis man har så mye penger at man ikke vet hva man skal bruke dem til , så kan man jo bruke det på slikt og skryte av hvor dyrt og bra det er :)
Hadde jeg hatt noen millioner til å bruke på hi-fi så hadde jeg helt sikkert hatt SC/Nordost Odin kabler hele veien i systemet :mrgreen: "snake oil" eller ikke

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.268
0
36
Tror jeg heller hadde brukt 160k mer på rommet og akustiskt behandling enn og kjøpe de kablene der gitt.

For den prisen kan du vel egentlig også hyre en haug master grads studenter med studie retning mot elektriskt ledning og få de til og lage beste mulige kabel til deg også.

-Roger-

Medlem
19 Apr 2011
1.251
0
0
Ja,rock'ån sau, til master grads studenter med et par kilo resirkulert kobber? Så de kan hekle en ullstrømpe og strekke ut billig resirkulert kobber i den, for dere, altså? :confused: :D :D

Som dere kan se:
[video=youtube;W0f6q319ab0]https://www.youtube.com/watch?v=W0f6q319ab0[/video]
det er Ikke vanskelig å strekke ut en kobber ledning.

-Roger-

Medlem
19 Apr 2011
1.251
0
0
Ja, hehe det er vel ikkeno vitz, da å linke til hizzizentralen med barnslige, hjemmehekla høyand kabel.:D