Noen gode forslag til nye ht 😃

pøbb

Medlem
31 Jul 2012
735
0
0
Ja, lurer på nå om jeg vil skifte ut mine dali ikon 7 mk2 til noe annet. Noen her med gode forslag for nye ht, litt lyst til å prøve noe nytt sånn som cm10, men heller kanskje mer mot rubicon 8 som enn bedere arvtager til mine ikon, tips?

buggs

Medlem
10 Jan 2013
1.263
0
0
Det finnes mye bra å velge i feks Mentor 8, Dynaudio excite x38, Vienna Beethoven og Sonus Faber venere 3.0 som jeg synes er blant det bedre der ute i sin prisklasse.

Zleepyme

Medlem
15 Mar 2007
3.743
7
38
Mo i Rana
Hvis man liker Dali-lyden, så kan det hende en høyttaler som Cm10 vil skuffe litt. De er også en del mer kravstor til elektronikken en Dali...Men man kan gjøre scoop på f.eks Mentor8 til en rimeligere penge, da disse går ut. Ellers så er Rubicon 8 suverene! Man skal heller ikke avskrive Rubicon 6 :)

Biring

Medlem
17 Sep 2009
740
0
16
Kongsberg
Hei, jeg så etter erstatning for Dali Mentor 6, som jeg egentlig synes var veldig bra. Prøvde ut PSB Iamgine T2, men det ble for "mørkt" for min smak. Kjøpte Focal Chorus 826 W (W=mer påkostede ellementer) fra Soundgarden. Da fikk jeg alt hva Mentor hadde + bedre mellomtone og en bedre bass integrering i rommet. De er fortsatt på tilbud. Anbefales å prøve.

pøbb

Medlem
31 Jul 2012
735
0
0
Takk for tips biring. Må ut å høre på rubicon 8 uansett er jo så mye og velge i dette registrert, mye bra tips her

ambumann

Medlem
1 Jan 2014
9
0
0
Ja, lurer på nå om jeg vil skifte ut mine dali ikon 7 mk2 til noe annet. Noen her med gode forslag for nye ht, litt lyst til å prøve noe nytt sånn som cm10, men heller kanskje mer mot rubicon 8 som enn bedere arvtager til mine ikon, tips?
Mye bra høyttalere ute på markedet nå, har du sjekket Focal sin Aria serie..? Testet selv både cm10 og Rubicon 8 og det er begge gode alternativer.. men endte opp med Aria 948... bare som ett tips :)

Rinn

Medlem
22 Jun 2003
2.008
0
0
www.actionshack.tk
Jeg testet B&W CM9, CM10, Dali Rubicon 6 og Rubicon 8 på HiFi-klubben sist lørdag, og til tross for at spesielt CM10 hadde en veldig fin og åpen mellomtone savnet jeg litt av bassen som var i Dali'ene. Både Rubicon 6 og 8 synes jeg ga et jevnt over spenstigere lydbilde, selv om man av og til kunne savne noe av luftigheten til CM10.

Jeg har også hørt mye bra om Focal, og skulle gjerne lyttet på disse. Er det noen som vet om butikker i Oslo-området som selger Focal?

iamthestig

Medlem
26 Des 2012
198
0
0
Kjøpte for ikke så lenge siden et par brukte helicon 400 mk1 kjempe fornøyd med de.(har en kompis som har cm10 han syns mine låt bedre).skader ikke med sub inntil i større rom.siklet også på mentor 8,men dyre brukt og ikke så ofte og se de på finn.no