Noen flere her inne som har Samsung UE46C8700?

Finnsbråtn

Medlem
5 Nov 2010
78
0
0
Flere her inne som har vært borti at det flimrer en tynn stripe nederst langs kanten av og til på LED 3D Samsung UE46C8700?

r0ver2

Medlem
14 Sep 2005
2.765
0
0
Kjør TV-signalene i riktig format, så tipper jeg du ikke ser den stripa heller... :D

Troutmaster

Medlem
29 Apr 2009
691
0
0
r0ver2 skrev:
Kjør TV-signalene i riktig format, så tipper jeg du ikke ser den stripa heller... :D
Hehe, godt tips. Men det kan jo tenkes at han har valgt det formatet for lettere å vise hva som er feil...

r0ver2

Medlem
14 Sep 2005
2.765
0
0
Troutmaster skrev:
Hehe, godt tips. Men det kan jo tenkes at han har valgt det formatet for lettere å vise hva som er feil...
Hvis du med det mener at feilen "flyttes" opp (at den alltid ligger i underkant av bildet, noe jeg antar - ellers er tilfeldighetene store med at den nå ligger akkurat i kanten) så er det jo kilden, og ikke TVen. Sett alt til 16:9 og den er nok ikke synlig ;)

Troutmaster

Medlem
29 Apr 2009
691
0
0
r0ver2 skrev:
Hvis du med det mener at feilen "flyttes" opp (at den alltid ligger i underkant av bildet, noe jeg antar - ellers er tilfeldighetene store med at den nå ligger akkurat i kanten) så er det jo kilden, og ikke TVen. Sett alt til 16:9 og den er nok ikke synlig ;)
Er derfor jeg spurte om han får samme feil fra forskjellige kilder. Hadde en GET-box som gav en slik feil(scart).

Finnsbråtn

Medlem
5 Nov 2010
78
0
0
Troutmaster skrev:
Får du den stripa der ved avspilling fra alle kilder(usb, dlna, hdmi og scart)?

Nei tror ikke det, har ikke prøvd d. Bare oppdaga den stripa her om dagen, men har kommet bort nå igjen.

Finnsbråtn

Medlem
5 Nov 2010
78
0
0
Hahaha jada jada, jeg vet at den ikke er i riktig format :p Får vel prøve og sette den i rett format da og se om d blir noe bedre ;)

r0ver2

Medlem
14 Sep 2005
2.765
0
0
Finnsbråtn skrev:
Hahaha jada jada, jeg vet at den ikke er i riktig format :p Får vel prøve og sette den i rett format da og se om d blir noe bedre ;)
Ligger ofte "feil" i utkant av bildet på vanlige tv-sendinger, derfor kjører tvene "overscan" - dvs at den kutter den ytterste delen av bildet. Dette gjør Samsung når den står i 16:9 modus, men ikke i skjermtilpass (bytter du mellom 16:9 og skjermtilpass i menyen, ser du tydelig at den zoom'er bildet litt inn i 16:9)