NGT router - erfaring i bridge?

Diablito

Medlem
14 Jan 2004
2.216
0
0
Ingen erfaring med å sette ngt sine routere i bridge, men iom internetforbindelsen din uansett er langt under 100Mbit, så hadde jeg vel heller bare plassert en trådløs router bakom ngt sin router uten å endre konfig i den. Har aldri hørt om TP-Link før, men har svært gode erfaringer med D-Link DIR-635

kingu

Medlem
16 Aug 2006
2.225
0
0
www.another-agency.no
Orker ikke å google det for deg, men du kan jo evt ringe og høre om de bytter MAC addressen til det det ditt nye modem har. Asus RT-16N med tomato eller netgear WNDR4000 eller hva den nye heter med samme.

uGn

Medlem
11 Sep 2003
3.543
0
36
Halden
Har ingen erfaring med NGT, men har gjort det samme med TN-modemet mitt.
Har confa en egen router bak som kjører alt man trenger, funker kanon :)

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
Jeg satte Thomson-routeren i bridge, men NGT gjorde det ikke enkelt. Valget for bridge var rett og slett tatt vekk av NGT, så måtte finne oppskrift på internett som var ganske tunggrodd i forhold til å huke av "Bridge".

Når det først var gjort fungerte det knirkefritt.

bovrebo

Medlem
15 Jul 2008
128
0
0
Takk for tilbakemelding

Ble litt klokere nå. Iflg datasheet´n til Intenorouteren skal det visstnok bare være å huke av for "bridge", men det er ikke alltid så enkelt er min erfaring...
Jeg er ikke noen nettverksguru, men jeg ser at Inteno´en bare har 10/100 hastighet på kablet nett og .g på trådløst... Jeg vil vel kunne bli belønnet med et raskere hjemmenettverk dersom jeg setter en gigabit-router bak standard-routeren fra NGT?

bovrebo

Medlem
15 Jul 2008
128
0
0
Dhcp

Bra crazystian, da blir jeg litt tryggere på at det vil funke. uGn: når i dette tilfellet Inteno routeren blir satt på bridge og inn i fx TP-link sin gigabit-router, blir vel tp-link routeren nyttet som dhcp uten mer innstillinger?

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
Hvis det er noen som har Thomson-routeren (i585) enda, så fant jeg tilfeldigvis oppskriften i "arkivet". Denne virket for meg, men brukes på eget ansvar.

Kode:
####################

Husk, ta sikkerhetskopi av user.ini

####################

Telnet så mot 10.0.0.1 (SpeedTouch)(passord er XXXX), og skriv disse kommandoene:

#(Eks. putty.exe har telnet)

ppp relay flush
eth flush
atm flush
ppp flush
atm phonebook flush
saveall

atm phonebook add name=BrPPPoE_ph addr=1.33
atm ifadd intf=BrPPPoE_atm
atm ifconfig intf=BrPPPoE_atm dest=BrPPPoE_ph ulp=mac
atm ifattach intf=BrPPPoE_atm
eth bridge ifadd intf=BrPPPoE_br
eth bridge ifconfig intf=BrPPPoE_br dest=BrPPPoE_atm
eth bridge ifattach intf=BrPPPoE_br
saveall

Vent noen minutter.

Nå skal ruteren være satt i bridgemodus. Har brukt denne oppskriften, og fungerer utmerket.

PPPoE-oppsett på router/pc:

#Brukernavn = P+kundenr - 10000
Passord= aktiverings passord

HUSK AT DENNE KUN FUNGERER MOT PPPoE, IKKE PPPoA.

RuZleBiFf

Medlem
24 Feb 2009
497
0
0
Hallo,

Jeg har rotet MYE med router fra NGT (vanlig adsl)
Har kjørt den i bridge, noe som fungerte veldig bra helt til jeg fikk problemer på linjen min og de kjøtthuene hos NGT ikke forstår at noen velger å bruke annet enn den søpla de deler ut!
Etter dette gjorde jeg en del endringer og har kommet frem til et oppsett jeg føler er veldig stabilt:
NGT-router: Fast ip "10.0.0.1", wlan off dhcp off. (egentlig skrudd av alt bortsett ifra routinga)
Kabel fra plugg 1 i ngt-router til D-Link Switch
D-Link Switch: Fast ip "10.0.0.2" wifi on, dhcp on. (denne tar seg i prinsippet av ALL nettverkstrafikk som ikke skal direkte mot internett)

Begge oppsettene fungerer veldig bra, men jeg føler jeg har et enklere oppsett slik det er idag, da NGT kan gjøre hva de vil med routeren (ettersom denne faktsik router og står synlig hos dem)
Og jeg slipper å tenke på brukernavn/passord og alt mulig i d-linken.

Mvh
Sindre