Nettop kjøpt Denon x4000; den slår seg av, og kommer ikke på igjen

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
Ja, det sier vel det meste.

den slo seg av tredje gang jeg hadde den på (eneste som var koblet i var hdmi til tv). Ingenting gale med kabler / strømnett
ingen knapper på forsterkeren responderer, og når jeg prøver fjernkontroll blinker "avr" og "Main zone"

noen som har tips? Er det en bagatell jeg overser, eller må jeg iverksette den alltid hyggelige "levere tilbake" prosessen?

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
prøvd kabelen ja, og høytalerkablene er i orden

kan det være noe med sonene på fjernkontrollen?

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
Jeg har vært borti samme problemet selv med en eldre version, da måtte vi sende den inn på rep til Hifiklubben og det viste seg og være software problem, kan fort bli en 6-700 kr :)

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
software problemer på en helt ny forsterker? det er i så tilfelle en stygg ripe i lakken syns jeg

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.897
30
48
Har du prøvd en reset av forsterkeren?

ResetX4000.png

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.745
1
36
Er det ikke bare å ta den med på HFK? Så kan de bytte den ut i butikken evt feilsøke etc. Alt slikt vil jo gå på garantien. Spesielt hvis den er DOA.

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
0
36
Jeg har vært borti samme problemet selv med en eldre version, da måtte vi sende den inn på rep til Hifiklubben og det viste seg og være software problem, kan fort bli en 6-700 kr :)

Skal ikke koste en dr... så lenge den er under 5 år, men de prøver seg alltid på folk som ikke vet bedre :(

Zleepyme

Medlem
15 Mar 2007
3.745
8
38
Mo i Rana
Skal ikke koste en dr... så lenge den er under 5 år, men de prøver seg alltid på folk som ikke vet bedre :(

Har som regel bare hørt positive ting om Hi-Fi klubben og service av defekte produkter. Uansett så hvis man nettopp har kjøpt en ny reciver og denne er defekt rett ut av esken, så er det en typisk DOA, og Butikken(uansett hvilken) bytter den som regel uten problem.
Bare ikke nøl for lenge før man tar kontakt med butikken.