Nettfilter

dirtyboy

Medlem
12 Des 2002
1.043
0
0
Har prøvd nettfilter kabelen til companiet, kan ikke si at jeg merket noe hørbar forskjell. Merket mer når jeg la opp egen strøm kurs til hifi rommet mitt.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.098
91
48
52
Jessheim
Har prøvd nettfilter i musikkanlegget mitt. Opplevde mer ro i lydbildet, men ikke så stor forskjell at jeg vil investere flere tusen i et bra filter.
Merk også at de fleste ikke bruker nettfilter på effektforsterkeren(e), da mye av dynamikken i musikken forsvinner.
De fleste overspenningsvern inneholder også et enkelt nettfilter.

I likhet med dirtyboy har også jeg egen strømkurs til anleggene mine.
For de som har f.eks. PC eller kjøleskap/fryser på samme kurs som anlegget tror jeg nettfilter vil ha større effekt.

Sjekk også denne linken http://www.brukthifi.no/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1;action=display;num=1041858292

MVH Gorm

DecoR

Medlem
23 Feb 2003
139
0
0
www.vendio.no
T+A Filter

Har nå satt inn en T+A Powerbar (3500 kr.) Nettfilter med dedikerte uttak for: forsterkere, effektforsterkere, for-forsterkere, cd/dvd spillere, platespillere osv..
2 veis filter, slik at komponenter tilkoblet "forgreneren" ikke får støy fra det eksterne nettet, og heller ikke kan "støye" hverandre.
Filteret har selvfølgelig også surge protector.

Har bare fått testet det i en dag, men med et godt førsteinntrykk. Har fått det i tre uker for å gjøre meg kjent med lyden. Har jeg samme følelsen resten av ukene, som den jeg har i dag, blir nok filteret stående her i stuen!

Ang. effektforsterkere.
De "eldre" nettfilterne hadde ofte problemer med dynamikken. Oslo HiFi Center påstår at Voltex og T+A i de nyere filterne sine skal ha ordet problemet.

Gleder meg til å høre referanseplatene mine og annen musikk i ukene fremover.

Wishmaster

Medlem
15 Des 2002
91
0
0
Hi-Fil skrev:
Merk også at de fleste ikke bruker nettfilter på effektforsterkeren(e), da mye av dynamikken i musikken forsvinner.
På hjemmesida til LC Audio står det at de ikke anbefaler at man kobler forsterkeren til nettfilter (deres eget, men de fleste er oppbygd på tilsvarende måte) hvis strømforsyninga i forsterkeren har mindre enn 80 000uF. Hvis den har det bør man koble den utenom. Dette gjelder stereoforsterkere, og må nok økes tilsvarende hvis forsterkeren har flere kanaler.