NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips!

atledreier

Medlem
28 Okt 2005
9.731
0
25
46
www.avkalibrering.no
Satt å venta på kona på jobb i dag. Dro fram iPhonen og så videre på en episode av Mad Men, der jeg slapp i går. Helt genialt.

Er enig med kvalitetskritikken over her hvis man skal bruke det i hjemmekinosammenheng, men som 'on the go' streaming er det genialt! :D

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
Da var abonnementet sagt opp, er 95% drit på tjenesten. Finner ikke en film jeg har lyst til å se som jeg ikke så på 90-tallet.

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Konseptet er genialt men jeg ble ikke like overbevisst over bildekvalitet på flere av filmene, nå har vi hatt bd/hd materiale så lenge og vi har ikke kommet lengre enn dette. Jeg foretrekker fysisk media kontra streaming av film, dette er on the go eller om man kjeder seg litt på en reise. Jeg likte Ipad versjonen kontra Samsung sin egen tvapp til dette, satser på dette blir bedre med tiden så her er det bare å kjøre på. :)

Kingfisher

Medlem
2 Feb 2008
69
0
0
Har testet litt over 3G og en film på 1t27m gav 597MB i nedlasting.

Vedlegg

• Screenshot_2012-10-18-13-59-34.png
    Screenshot_2012-10-18-13-59-34.png
    100,6 KB · Sett: 17

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Kingfisher skrev:
Har testet litt over 3G og en film på 1t27m gav 597MB i nedlasting.
Håper du har Data ink i ditt abb, ellers blir det forbanna dyrt i lengden. :)

olemt

Medlem
25 Des 2005
891
0
0
Er på nest siste episode av første sesong med Dexter nå. Har ikke tid til å se på TV så dette er bra alternativ for meg. Må faktisk bytte tilbake til nordisk portal for å se dem. Første gang jeg må gå den veien. Disse 79 kronene i mnd er min beste investering noensinne. Netflix aksjen er ikke ille den heller.

exar

Medlem
7 Sep 2006
213
0
0
Svar fra sony ang bluray fra 2010. BDP-Sx70

” Thanks for your mail! For all markets outside the US, Netflix is only using the latest version of their app which is specifically built by Netflix for the latest TV/Blu-ray models. This is solely a choice of Netflix. To get Netflix on to the big screen we can recommend either one of Sony's 2012 Blu-ray players, like BDP-S590 with integrated WiFi, or the PlayStation3. For the full range of Netflix compatible Sony Home Entertainment models, please visit sony.xx/netflix."

Med vennlig hilsen,

Anders
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: Produktstøtte for Sony | Teknisk kundestøtte

Razortec

Medlem
24 Mar 2007
4.591
0
36
Ser det er noen som sier at det er surround lyd på noen filmer. Noen som kan nevne et eksempel eller 3? Jeg har ikke fått surround lyd på en eneste film eller serie... Bruker HTPC som kilde.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Roger Waters skrev:
Konseptet er genialt men jeg ble ikke like overbevisst over bildekvalitet på flere av filmene, nå har vi hatt bd/hd materiale så lenge og vi har ikke kommet lengre enn dette. Jeg foretrekker fysisk media kontra streaming av film, dette er on the go eller om man kjeder seg litt på en reise. Jeg likte Ipad versjonen kontra Samsung sin egen tvapp til dette, satser på dette blir bedre med tiden så her er det bare å kjøre på. :)

Absolutt.

Nå ser jeg heller på netflix som en tjeneste ala Gog.com (gamle gode ting på en mer lettvin måte)

Og vil nok fungere som nød underholdning, når jeg har ikke har noe bedre og drive tiden med f.eks, så kan en dårlig komedie være artig tid trøyte.
Serie tilbudet er jo så ukomplette inad i seg selv så blir nok heller til at jeg setter min lit til hbo der.

Sjekka tidligere i dag hva for peivilegier android appn krevde og det var jo mildt sagt mye, så den blei kort sagt fjerna. (hvorfor skulle en film avspillings app ha tilgang til og ringe ?)

olegodo

Medlem
21 Mai 2007
208
0
0
Razortec skrev:
Ser det er noen som sier at det er surround lyd på noen filmer. Noen som kan nevne et eksempel eller 3? Jeg har ikke fått surround lyd på en eneste film eller serie... Bruker HTPC som kilde.

For øyeblikket får man ikke surround gjennom netflix på pc :(
Selv ikke deres egen app i windows 8 har surround.

Kingfisher

Medlem
2 Feb 2008
69
0
0
Roger Waters skrev:
Håper du har Data ink i ditt abb, ellers blir det forbanna dyrt i lengden. :)

Selvfølgelig :D
(Må bare huske på å slå av roaming når en er utenlands da Onecall bruker nasjonal roaming i Norge(Network Norway<>Telenor).

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
0
36
Counterpointer skrev:

Vel og bra det, men hos meg er bildet ok - det er lyden som er det største probemet. Men, jeg er vel en særing i hele bildet - 90 % ser vel Netflix på et medie som ikke klarter å produsere skikkelig lyd så da blir det vel slik.

Ellers sitter jeg forsatt på mitt amerikanske Netflix medlemskap til NOK 45 8) - du får vel ikke mange filmene for det. Skifter jeg ip adresse popper det norske Netflix opp på min XBOX...
Og så har jeg VUDU som har bedre bilde og god lyd - om ikke optimal Blu-ray kvalitet.

Kingfisher

Medlem
2 Feb 2008
69
0
0
Flere eiere av Samsungs D-serie melder at TV/Hub ikke blir oppgradert med Netflix i Norge. Alternativet er å skifte land i SamsungHub for å få installert den amerikanske versjonen.
At det lar seg gjøre viser i alle fall at det ikke er noen tekniske begrensninger for å få Netflix app'en på D-serien.

At en "Smart"-TV mindre enn ett år etter kjøp ikke lar seg oppgradere med norsk Netflix er rett og slett uhørt.
Her synes jeg eiere av D-serien virkelig bør melde fra til Samsung om at dette ikke er akseptabelt. Ta kontakt med Samsung.no, tlf/mail/chat etc. og si i fra om opplevelsen av "SmartTV"! Kanskje blir dere hørt. Uten tilbakemeldinger fra dere tror jeg lite blir gjort eller at det vil ta lang tid(for lang).

Selv sitter jeg på en E-Serie og har ikke problemet p.t. Men kanskje til neste år, med en annen tjeneste eller app, når F-Serie er lansert?
I så fall ville jeg ikke ha betenkt meg om å stille spørsmålet til Samsung gjennom de kanaler som er tilgjengelige.

Kanskje Samsungs TV er Smart, men i dette tilfelle synes jeg at Samsung selv er langt fra det som kan kalles Smart.

Razortec

Medlem
24 Mar 2007
4.591
0
36
olegodo skrev:
For øyeblikket får man ikke surround gjennom netflix på pc :(
Selv ikke deres egen app i windows 8 har surround.

Ok, det visste jeg ikke. Jeg får prøve netflix via oppo spilleren da.
Takk for svar, vet ikke hvor mange serier og filmer jeg har testet for å finne surroundlyd, hvis det var surround så ville det ihvertfall fungere på PC tenkte jeg. Dumt av meg.... :)

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.719
5
38
Jeg tror alikevel dette vil slå godt ann for mange. Spesielt når utvalget blir større. De fleste bryr jo seg ikke om kvalitet.

At de legger begrensninger på Netflix via PC/Mac ville jeg tro skyldes enten at de er redd for hacking eller at de presser kundene til å kjøpe produkter fra levandører som har inngått avtaler med dem.

Uansett snakker vi om å legge kjepper i hjulene. Det er ikke fremtiden IMO. På tide nå at bransjen forstår at de må åpne opp. Ganske utrolig at man kan laste ned ting ulovling og gratis i topp kvalitet til en datamaskin, men det er ikke mulig å gjøre det på en lovling måte hvor man betaler. :roll: Suppegjøker.

olemt

Medlem
25 Des 2005
891
0
0
olemt skrev:
Er på nest siste episode av første sesong med Dexter nå. Har ikke tid til å se på TV så dette er bra alternativ for meg. Må faktisk bytte tilbake til nordisk portal for å se dem. Første gang jeg må gå den veien. Disse 79 kronene i mnd er min beste investering noensinne. Netflix aksjen er ikke ille den heller.

Apropos Netflix aksjen: 40% oppgang i dag etter gode resultater.

mibs

Medlem
12 Okt 2009
60
0
0
Jeg er en eier av 55" d8005 og jeg ringte nettopp samsung support for spørsmål rundt nettflix app for samsung tv i d serien. Der sa de at den vil komme. Det er bare ikke landet noe dato for det. Så da gjenstår det å se..

olegodo

Medlem
21 Mai 2007
208
0
0
Bare en liten tilleggsopplysning til de som bruker netflix på pc.
Netflix-appen til windows 8 funker gull. langt bedre en tidligere løsning med netflix gjennom nettleseren og silverlight. W8 appen støtter også hardware akselerasjon, noe silverlight ikke gjorde.
Veldig enkelt å navigere i W8 appen og den ser generelt veldig pen ut.
Minuset er fortsatt at den ikke støtter surround :(