NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips!

_LarZen_

Medlem
8 Jun 2003
3.446
0
36
Virker som ekstremt mange har forventninger som ikke holder vann. Tjenesten i USA er ikke noe vesentlig bedre en den som er her i Norge.

Jeg har begge så jeg har grei oversikt, det er ting i USA som vi ikke har her men det er jaggu endel vi har her i Norge som ikke er i USA også.

Synes det blir tullete når folk klager over utvalg når det koster 80kr i mnd for alt sammens. Folk virker som noen smålige tullinger synes jeg.

Det at folk forventer at tjenesten skal ha alt som finnes og gjerne 2sekunder etter det er blitt vist i USA viser vel bare at folk har ingen anelse hvordan lisens ******* er for tilbydere som Netflix må ordne.

S-A

Medlem
27 Apr 2005
292
0
0
strike skrev:
Jeg har aldri hatt problemer med unblockus og jeg har brukt tjenesten i ett år snart. Jeg har byttet dns på routeren slik at alle mine enheter drar nytte av det. Jeg har aldri hatt problemer med ustabil forbindelese eller lange svartider. Må være en feil hos deg et sted tror jeg, fungerer ypperlig hos meg.

Når får man amerikanske netflix uten bruk av VPN. Fungerer fint.

Streaming: Slik får du amerikanske Netflix - DinSide

Loffen68

Medlem
24 Aug 2005
5.558
0
0
avforum.no
Ok jeg er kanskje en smålig tulling men hadde ingen forventninger overhode til Netflix, tingen er at jeg ikke ser behovet og skjønner ikke hypen som er nå pga Netflix.

For meg så virker det helt greit hvis du er interessert i eldre serier og B-filmer/filmer med ett par år på nakken og det er helt sikkert greit for noen og betale for.

Men i mitt tilfelle er det bedre med CD's GO hvor du kan leie relativt nye filmer (så F.eks Prometheus i forrige uke) ett bedre alternativ.

Jan Frode

Medlem
14 Jan 2010
1.585
0
0
Har nå lastet ned Netflix til både stue pc og playstation 3 i loftstuen, og jeg er meget fornøyd iallefall. Når det gjelder utvalget så synes jeg det er bra med tanke på at dette er så nytt her i Norge.

Jeg betaler iallefall gladelig de skarve kronene dette koster pr mnd.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Ingeniør'n skrev:
OK, bedre utvalg i filmer etc antar jeg ? Hva med kvaliteteten - noe bedre ?

Det siste er nesten det værste synes jeg - blir bare sittende å irritere meg over at noen kan kalle dette HD....

Er det ikke VPN-tunnel som må settes opp?

_LarZen_

Medlem
8 Jun 2003
3.446
0
36
Jeg var kanskje litt krass i ord bruken, ikke mening å peke finger på noen. Virker bare som litt for mange ikke viste helt hva å forvente av tjenesten.

Personlig synes jeg det er kjekt med tillgang til alt mulig og det er jo genialt om en har barn i hus :)

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.719
5
38
tols1 skrev:
Jeg vil tippe at mange av begrensningene vi opplever er knyttet til rettighetskrav fra filmselskapene. Dersom de hadde åpnet opp for HD-lyd, full HD på bildet osv. ville det jo være en smal sak å rippe hele Netflix-biblioteket i BD-kvalitet og legge ut på bukta eller andre steder. Med det i bakhodet tror jeg ikke du skal holde pusten når det kommer til HBO.

Det samme vil jeg tro er knyttet til utvalget av nyere materiale. Filmselskapene ønsker å melke ut så mye som mulig av DVD/BD-salg og TV før de legger det ut til streaming.

Men det er jo kjedelig, for potensialet er stort. Streaming av musikk har redusert piratkopiering betraktelig, og jeg vil tro det samme kan gjelde for film dersom forretningsmodellene klarer å fange interessen til de av oss som er litt mer opptatt av kvalitet enn "mann i gata".
Det er trolig feil. Det er uproblematisk å hacke via eksterne enheter også. Årsaken er nok samarbeid med dermed økte inntekter. Man presser kundene i en retning med klar hensikt.

Vudu er en streamingtjeneste som leverer 1080p og HD surround via datamaskin. De har også langt bedre utvalg av nyere filmer.
VUDU - Support

Her står litt om avtalen mellom Netflix og Warner Bros:
https://vudu.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/86

Trolig måtte Netflix ha betalt mer dersom de skulle ha fått nyere filmer og det har de neppe tørt å satse på enda.
Filmene hos Vudu er dyrere og der finner du til og med enkelte som lanseres før de er kommet på kino i USA.

Jan Frode

Medlem
14 Jan 2010
1.585
0
0
_LarZen_ skrev:
Jeg var kanskje litt krass i ord bruken, ikke mening å peke finger på noen. Virker bare som litt for mange ikke viste helt hva å forvente av tjenesten.

Personlig synes jeg det er kjekt med tillgang til alt mulig og det er jo genialt om en har barn i hus :)

Barna her i huset er helt enig med deg i dette :)

spiderworm

Medlem
21 Mai 2004
388
0
0
Fungerer kjempebra på Boxee Box og PS3, på PS3 kan man også laste ned leiefilmene. Kan være greit hvis linja ikke er altfor rask. Er nytt tilbud hver dag på en film til $0.99, da får man leie i den høyeste kvaliteten til den prisen. Leier du filmen har du 30 dager før du må se den, fra du begynner å se den er den gyldig i 24 timer. Forøvrig Wal-Mart som eier Vudu og aldri hatt noe problemer med den, bruker vanlig VISA kort fra Skandiabanken til å betale.

Rettelse: Det var i gamle dager man ikke kunne se Vudu på PC, de har forandret reglene for dette. Bare ikke oppdatert faq.

Dagens film der er forresten: No Country for Old Men :)

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
_LarZen_ skrev:
Virker som ekstremt mange har forventninger som ikke holder vann. Tjenesten i USA er ikke noe vesentlig bedre en den som er her i Norge.

Jeg har begge så jeg har grei oversikt, det er ting i USA som vi ikke har her men det er jaggu endel vi har her i Norge som ikke er i USA også.

Synes det blir tullete når folk klager over utvalg når det koster 80kr i mnd for alt sammens. Folk virker som noen smålige tullinger synes jeg.

Det at folk forventer at tjenesten skal ha alt som finnes og gjerne 2sekunder etter det er blitt vist i USA viser vel bare at folk har ingen anelse hvordan lisens ******* er for tilbydere som Netflix må ordne.

Enig med mye, og jeg tipper at tilbudet vil forbedre seg for jeg tror netflix er en tjeneste nordmenn med sin relative gode bredbånds dekning vil overfalle. Da tenker jeg på og ola og kari nordmann og ikke nerdene eller de av folka som har brukt netflix før via en vpn.

Dette er vel enda dag en/to av den norske tjenesten og sortimentent er jo ikke låst til hva som er nå og vil utbedres med tid og konkuranse.

Faktum er at bare det lille jeg har brukt netflix allerede så ser jeg på de som en demonstrasjon på hvor bra man kan kombinere diverse smart plattformer.
F.eks jeg kan starte en episode/film på tv'n, stoppe den for så og kunne fortsette nøyaktig der jeg slapp på mobil/pad når jeg venter eller sitter på bussen.

Samsung note f.eks er jo nå helt brilliant :)

Det aller nyeste får vi bare torrente som vanlig.

(yes brilliant der fant jeg ut hvordan man slår av tekstene :) )

Addendum:
Totalt sett så er jeg overasket over hvor bra det er og det koster ikke mer enn en pils og grandis.

tols1

Medlem
2 Jan 2006
16.663
1
0
orso skrev:
Det er trolig feil. Det er uproblematisk å hacke via eksterne enheter også. Årsaken er nok samarbeid med dermed økte inntekter. Man presser kundene i en retning med klar hensikt.

Godt mulig, kun en antagelse fra min side. Men jeg vil nok mene at det er hakket mer trøblete å rippe fra ekstern boks enn på en PC. Å rippe fra PC kan enhver 12-åring med et snev av datakunnskap få til, mens å rippe fra en ekstern boks krever litt mer, bl.a. en ekstern boks. Men selvsagt finnes det alltid noen som bruker mye energi for å rippe og legge ut av rent prinsipp, så dersom min teori skulle stemme i prinsippet, så vil det neppe ha noen praktisk betydning.

spiderworm

Medlem
21 Mai 2004
388
0
0
orso skrev:
Det står vitterlig at de leverer HD til datamaskin på svart og hvitt her:
https://vudu.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/34

Men jeg tror det er ganske nytt at de gjør det.

Stemmer :)
Før var det kun SD på alt fra PC/Mac og iOS, men regner med filmselskapene bøyer seg fort når Vudu/Wal-Mart kommer med krav. Wal-Mart er vel ett av de viktigste salgsstedene for DVD/Blu-Ray omtrent.

Vil også tro mye av grunnen til at mer tilbys i HD hos Vudu vs Netflix er at Vudu tilbyr leie av enkeltfilmer mens Netflix kjøper kataloger og betaler ikke per visning av filmene sine.

Vet ikke om noen har prøvd Vudu på PC men engadget sier det kun er stereo lyd på HD og HDX.
Vudu brings HDX 1080p streaming and downloadable movies to PCs - Engadget

De fleste nærmer seg vel også nå slutten på gratis måned hos Netflix. Personlig syntes jeg det har kommet lite nytt på en måned her i Norge, fortsetter abonnement men med US-versjon gjennom unblock-us.com. Funker gull på PS3 i full-HD, og gjennom sidene dems kan man velge hvilken Netflix versjon man ønsker (US, Canada, Irland, Mexico, Brasil, Sverige, Danmark, Norge og Finland)

_LarZen_

Medlem
8 Jun 2003
3.446
0
36
En veldig kjekk funksjon om en har en PS3 og en iPad er å starte applikasjonen på PS3 og navigere rundt på iPad, klikke play og filmen starter på PS3.

HØY NERDE FAKTOR!

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
0
36
Ikke noe spesielt å gjøre i går kveld, så da tenket jeg skulle ta en siste titt på Netflix før jeg sa opp.

Starte Xbox og Netflix app'n og fikk beskjed om at denne måtte oppdateres. Det ble gjort og WOW, mye bedre bilde enn det har vært. Sjekket flere filmer og samme inntrykk. Begynner å lure på om den har kjørt i 720p og nå kjører 1080p... Lyden var dog ikke så mye bedre, men litt lite grunnlag her.

Det var i alle fall så mye bedre at jeg vurderer å ta noen mnd til for å teste. Mitt hovedankepunk har vært billedkvaliteten som hos meg har set veldig DVD aktig ut, men nå ser mye bedre ut.

borabora

Medlem
21 Okt 2003
1.593
2
38
Ingeniør'n skrev:
Ikke noe spesielt å gjøre i går kveld, så da tenket jeg skulle ta en siste titt på Netflix før jeg sa opp.

Starte Xbox og Netflix app'n og fikk beskjed om at denne måtte oppdateres. Det ble gjort og WOW, mye bedre bilde enn det har vært. Sjekket flere filmer og samme inntrykk. Begynner å lure på om den har kjørt i 720p og nå kjører 1080p... Lyden var dog ikke så mye bedre, men litt lite grunnlag her.

Det var i alle fall så mye bedre at jeg vurderer å ta noen mnd til for å teste. Mitt hovedankepunk har vært billedkvaliteten som hos meg har set veldig DVD aktig ut, men nå ser mye bedre ut.

Kjørt Atv her å har også følt kvaliteten har vært som en bra dvd på "HD", men har gratis ut året så kanskje håpe det blir bedre her også. :)