NETFLIX.no er ÅPNET - 17.10.12 - Del synspunkter og erfaringer/tips!

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Har meldt meg inn nå for å se om dette er noe å satse på.

Apple TV 3.gen.

Test: The Expendables
I infoen står det HD, DD

Undertekster? Får ingen.
DD i receiver display, standard 5.1
Bilde er det verre med. Dårlig DVD kvalitet.

Test: Happy Feet 2
I info står det HD, DD

Undertekst, ingen
DD i receiver, standard 5.1
Samme elendige bilde.

Til vanlig bruker jeg brukt Apple TV betalingsfilmer uten noe problem med bilde.
Siste,test nå i kveld: Battleship, norsk tekst
1080p HD.
DD i receiver, standard 5.1
Glimrende bilde.

Hvis ikke dette blir bedre, blir det med én måneds prøveabonnement for min del.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Kingfisher skrev:
Eksempel: Rescue Dawn (2006).
På en Samsung E-Serie er tekstvalg mellom nordiske språk men kan ikke slås av. Gul tekst.

Forøvrig merker jeg stor forskjell på kvaliteten fra natten Netflix ble lansert og nå. Da fikk jeg bra bilde ved start av en film og ingen negativ endring etter spoling frem-
Nå, 2 dager etter lansering, og ved start og etter spoling frem så er bildet som 'dårlig VHS kvalitet' som en benevnte det som tidligere. Men etter en stund blir bildet bedre. Selve starten er også betydelig tregere nå.
Kanskje har Netflix undervurdert kapasitetsbehovene i løsningen?

Stemmer det.
På den filmen kan jeg ikke velge bort undertekst. Det er første filmen av rundt 30-40 sjekkede filmer/serier. Altså ikke slik Torden refererer til lengre opp på siden :)

Bildet har vært stabilt veldig bra hos meg. Også i standard oppløsning, faktisk. Nå har jeg en bra linje på 30 mb p/s da.

olemt

Medlem
25 Des 2005
891
0
0
olemt skrev:
Den er vag (de sier jo bare "work the magic"). Nå har jeg brukt dette i over ett år og kan bare si at det er dønn stabilt. Aldri vært nede i min tid, og aldri hatt responsproblemer verken på Netflix eller Vudu. Da jeg brukte VPN som koster dobbelt så mye var det mye mer ustabilt. Har hatt kontakt med supporten deres noen ganger likevel, men kun for å spørre om praktiske ting, som å få kjøpt abonnement i gave til andre f.eks. De svarer i løpet av en times tid, også i helger og på natten. Har akkurat spurt dem om de kan åpne for NRK, så får vi se hvor raskt de svarer. Til to tiere i mnd er dette virkelig noe som gir verdi.

Etter 13 minutter svarte de at NRK allerede er åpent i smartdns. Fett. Da er det jo en smal sak å få sett nett tv på reiser.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Galnes skrev:
på filmen Transformers (1) og Planet hulk (tegnefilmen) og seriene Bones og Roswell får jeg ikke velge bort underteksten. Har ikke sjekket alle episoder, men på de jeg har sjekket er valget borte

Siden de andre knappene er gråe blir det vel riktigst å si at valget er 'sortet ut' og kan ikke velges på noen filmer/serier.

Ja, jeg ser det hos meg og. Var vel heldig med utvalget til å begynne med. Nå er det ikke tekst som er problemet med denne og diverse andre filmer for meg, men at en film som dette kun tilbys med stereolyd. Jeg begriper ikke hensikten med å legge ut en film som denne med kun stereo. De kan like godt la være.

MontyBurns

Medlem
19 Aug 2006
631
0
0
olemt skrev:
Etter 13 minutter svarte de at NRK allerede er åpent i smartdns. Fett. Da er det jo en smal sak å få sett nett tv på reiser.

Er det noen forskjell mellom smartdns og unblockus? Noen som har testet en av disse på samsung smart-tv?

togr

Medlem
10 Nov 2004
1.011
0
0
Galnes skrev:
La det vente litt, jeg har HD-kvalitet via Xboxen. 25/25 fiber her, men burde være overkill ift hva som streames uansett.

Det var litt ræva de første 30 sekundene når jeg startet Netflix, men ser ut til at det enten er husket eller bare går raskere ved hver oppstart nå. Rett på HD, hvor det er HD. Står det at det skal være HD på det du ser på?

EDIT:

Varierer som nevnt. De fleste nyere TV-serier jeg har sjekket har dolby 5.1, også
Nyere filmer har som regel dolby digital plus, men selve bitraten har jeg ikke da jeg bruker via Xbox. Merk at xbox og apple tv ikke støtter DD+

Har ikke tatt meg tid til å sammenligne direkte mot blu-ray enda, samtidig, men jeg har heller ikke fullHD. Netflix støtter dog opp til 1080p i følge google-søk.

Det står at det er hd ja. lyden er ok da, men bilde er elendig.

olemt

Medlem
25 Des 2005
891
0
0
MontyBurns skrev:
Er det noen forskjell mellom smartdns og unblockus? Noen som har testet en av disse på samsung smart-tv?

Tror det er samme tekniske løsning som brukes. Har ikke testet på Samsung TV for det har jeg ikke. Men SmartDNS funker i alle fall på alt der du selv kan legge inn IP-adressen til DNS server manuelt.

spiderworm

Medlem
21 Mai 2004
388
0
0
Her virker det som kvaliteten er dårligere på kvelden når mange bruker tjenesten. Gjennom PS3 kan man se hvilken kvalitet man mottar og når jeg prøver tidlig på dagen får jeg alltid X-hi HD, prøver jeg samme film på kvelden blir det alt fra Medium HD til High HD, altså de to neste nivåene under X-hi HD.

Om det er Telenor som ikke prioriterer signalene til Netflix høyt nok er godt mulig for cloud service til Amazon som Netflix bruker burde kunne klare å ta unna det aller meste. Skal sies at jeg godtar litt problemer de første dagene, få tjenester som er perfekte fra dag en på nytt sted selv om de har vært i andre markeder i flere år.

Godt fornøyd med tjenesten, bruker også VPN på Boxee box og får alt det amerikanske innholdet derfra. To tjenester til prisen for en :) Eneste kjipe var at instant queue funksjonen ble borte på den amerikanske versjonen etter at jeg aktiviserte den norske.

x.til.døden

Medlem
8 Jul 2012
102
0
0
Sjekket ned og opphastighet på min ps3 i sta, å den var på 12Mbps ned og 5Mbps opp ca.
Skiftet til annen dns, så jeg fikk amerikansk netflix, å da fikk jeg kun 2.1Mbps ned og 420Kbps opp.

Er det flere som får sykt mye mindre på hastighet når de forandrer sin dns på ps3?

Nytter jo ikke å se noe fra netflix med de hastighetene.

x.til.døden

Ballis

Medlem
1 Jul 2007
3.997
19
38
På de puslete tvene mine (samsung D8000 40", 46" & 55") så er jeg usikker på om jeg ser noe særlig forskjell på dette og bluray, så jeg tror det må være ett eller annet med den adaptive streamingen som kicker inn hos de med dårlige resultater her. Resultatene kan bli veldig bra.

Ikke testa på projektoren enda men har både xbox og ps3 kobla opp så skal vel få gjort det også snart.

_LarZen_

Medlem
8 Jun 2003
3.446
0
36
x.til.døden skrev:
Sjekket ned og opphastighet på min ps3 i sta, å den var på 12Mbps ned og 5Mbps opp ca.
Skiftet til annen dns, så jeg fikk amerikansk netflix, å da fikk jeg kun 2.1Mbps ned og 420Kbps opp.

Er det flere som får sykt mye mindre på hastighet når de forandrer sin dns på ps3?

Nytter jo ikke å se noe fra netflix med de hastighetene.

x.til.døden

Har vel mye å si hvilke DNS tilbyder du bruker, jeg bruker Unblock-US og streamer uten problemer.

Galnes

Medlem
30 Apr 2006
3.462
0
36
34
Ultima skrev:
men at en film som dette kun tilbys med stereolyd. Jeg begriper ikke hensikten med å legge ut en film som denne med kun stereo. De kan like godt la være.

Den jeg la opp bilde av er Bones og den er 5.1, men det er der, ehm, 'velgeren' er på. Så den lyser opp.

De nevnte filmene er tilgjengelig i DD+

Sitter nå å ser på Bones sesong 3. Denne serien i 5.1 er en fantastisk ny opplevelse. Fortsetter på den serien nå i Netflix, har fulgt med reprisene som går på tv3 hittil.

x.til.døden

Medlem
8 Jul 2012
102
0
0
Ok.

Fikk bare en DNS av en kompis i sta, som jeg prøvde, å da kom jeg inn.

Prøvde først med en som jeg fant, trur det var på unblock-us, dns negynte med 208 mener jeg, å sluttet på 22, den som man skifter under sluttet på 23, men da kom jeg ikke inn, så fikk en dns av en kompis.

Leite etter en annen dns da kanskje, se om det hjelper

x.til.døden

Loffen68

Medlem
24 Aug 2005
5.558
0
0
avforum.no
Og angående serier, startet og se på Andromeda i går og i dag er serien borte, jeg er i hvertfall ikke kar om og finne den igjen.

Så Netflix kan starte og avslutte serier som de vil, litt kjipt for den som har kommet til episode 45 av 60 når Netflix bestemmer seg for og avslutte hele greia.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Galnes skrev:
De nevnte filmene er tilgjengelig i DD+

.

Glemte å nevne filmen, men Transformers er ikke tilgjengelig med DD+, hverken med Apple TV eller PS3. Kun stereo. Hvis det er tilgjengelig på andre platformer, så blir jeg litt overrasket.

_LarZen_

Medlem
8 Jun 2003
3.446
0
36
x.til.døden skrev:
Ok.

Fikk bare en DNS av en kompis i sta, som jeg prøvde, å da kom jeg inn.

Prøvde først med en som jeg fant, trur det var på unblock-us, dns negynte med 208 mener jeg, å sluttet på 22, den som man skifter under sluttet på 23, men da kom jeg ikke inn, så fikk en dns av en kompis.

Leite etter en annen dns da kanskje, se om det hjelper

x.til.døden

Unblock-us hadde tekniske problemer for et par dager siden, kanskje du burde teste den igjen? I tilfelle det var nede når du prøvde?

Galnes

Medlem
30 Apr 2006
3.462
0
36
34
Ultima skrev:
Glemte å nevne filmen, men Transformers er ikke tilgjengelig med DD+, hverken med Apple TV eller PS3. Kun stereo. Hvis det er tilgjengelig på andre platformer, så blir jeg litt overrasket.

Ah, ok. Sjekket nå. Den var stereo ja. Merkelig, selv tegnefilmen jeg nevnte var i dd+, selv i norsk tale, hehe.

olemt

Medlem
25 Des 2005
891
0
0
Da har "Super HD" logoen dukket opp via Canal Digital også. Men vanskelig å teste for i kveld får jeg knapt noe mer enn medium SD. Må være noe struping hos CD for Vudu streamer utmerket full HD samtidig.