NB1`s stuekino..... Dali MS5 i hus

nb1

Medlem
19 Nov 2006
4.821
2
38
Hei og velkommen!

Ja da hadde vist jeg egen tråd også:-D Hifi entusiasmen begynte rett etter at konfirmasjonspengene var telt opp.Begynte da med et mindre seriøst oppsett,men har klatret sakte oppover med tiden. Har hat mange komponenter gjennom tid, noen jeg savner og noen jeg helst vil glemme.

Min nåværende utstyrsliste:

Elektronikk:
Denon AVR4311
Denon DP-A100
Emotiva XPA1 (2stk)
Emotiva XPA3
Cambridge 840E
Cambridge 640 riaa
Cambridge 650BD
Sony XA50ES
Arcam rDac
Toshiba HD-E1
PS3
Parasound NC 275
Sonos ZP90
Sonos ZB100
Sonos C200
AKG 942

Bilde:
Pioneer Kuro 60" Plasma

Høyttalere:
Dali Helicon 300mk2 m.orginale stands
Dali Helicon 200mk2
Focal Dome (4stk)
Dali Basis 100 (8stk)
2 stk SVS PC 12 Plus
2 stk Clark Synthesis rumperistere

Kjøkken:
Sonos S5

eksu

Medlem
15 Sep 2006
6.668
0
36
Fint at du også har fått deg en tråd. Hifi Plumber lurte på om jeg hadde lyst å bli med en tur til deg imorgen, noe jeg sa ja til. Slike kalibreringsrunder er meget moro og lærerikt, så dette blir sikkert moro. :)

nb1

Medlem
19 Nov 2006
4.821
2
38
eksu skrev:
Fint at du også har fått deg en tråd. Hifi Plumber lurte på om jeg hadde lyst å bli med en tur til deg imorgen, noe jeg sa ja til. Slike kalibreringsrunder er meget moro og lærerikt, så dette blir sikkert moro. :)
Suverent:-D Kona skal til svigermor så på lekeplassen blir det bare oss. Skal vel innrømme at nå trenger jeg all den hjelp jeg kan få:-? Dette er jomfru tur med yamaha og etter en oppvekst med Denon,så........................

nb1

Medlem
19 Nov 2006
4.821
2
38
eksu skrev:
Fikk sms av hifiplumber og vi ble enige at kl14.00 ville bli bra, da er kone og unger ute av hus8)

jahnmar

Medlem
19 Nov 2006
2.631
0
0
Wow! Litt av en utstyrsliste du har. Har du noen bilder av oppsettet ditt?

nb1

Medlem
19 Nov 2006
4.821
2
38
jahnmar skrev:
Wow! Litt av en utstyrsliste du har. Har du noen bilder av oppsettet ditt?
Jo det kommer ,men er litt jobb igjen her før det er klart for offentligheten:???: Blant annet kalibrering også venter jeg på et nytt rack å ha komponentene i.I slutten av januar skal nok bilder være tilgjengelig8)

HiFi Plumber

Medlem
2 Sep 2006
4.225
0
0
Se her ja...egen tråd å greier,grattis:D

blir moro å se hvordan du får til anlegget ditt etterhvert.Veien til lydhimmelen er lang,men du har store sko så det skal nok gå bra :D

nb1

Medlem
19 Nov 2006
4.821
2
38
I dag har EKSU og HIFIPLUMBER vært her og jobbet med oppsettet. Jeg har i dag virkelig tatt noen skritt i riktig retning:-D Det er mye igjen før det er helt på topp ,og da med tanke på at subbene ikke helt gjorde jobben sin i dag.(Kan hende 2stk Rel havner på torget) Men nå har jeg et grunnlag til å jobbe videre med. Tusen takk til EKSU og HIFIPLUMBER:mrgreen:

eksu

Medlem
15 Sep 2006
6.668
0
36
Ja, vi fikk det til å spille bra til slutt. Får håpe madammen ikke blir alt for "#%#/"% pga at vi måtte flytte på høyttalere og sofa. ;-)

nb1

Medlem
19 Nov 2006
4.821
2
38
eksu skrev:
Ja, vi fikk det til å spille bra til slutt. Får håpe madammen ikke blir alt for "#%#/"% pga at vi måtte flytte på høyttalere og sofa. ;-)
Ho liker litt hifi selv,så det går nok8)

HiFi Plumber

Medlem
2 Sep 2006
4.225
0
0
Takk for i kveld gutter...ble jo ikke så værst tilslutt.Nå har du iallfall ett referansepunkt å gå utifra når du eksprimenterer videre med oppsettet ditt.

Tror ikke Fru nb1 blir så veldig %&%&#%!..min erfaring er at hun er veldig snill og grei å ha med å gjøre:-D

nb1

Medlem
19 Nov 2006
4.821
2
38
nb1 skrev:
Nei, jeg må få meg noen "tubes" (svs)

jaja HIFIPlumber ;)
hva var det jeg sa!!! :) :mrgreen:

Nå står relene til salgs:roll: han var ikke så vond å be8) hehehe!

en liten hilsen fra fru NB1.... Som snek seg inn et lite svakt øyeblikk....:twisted: :twisted: :mrgreen:

eksu

Medlem
15 Sep 2006
6.668
0
36
nb1 skrev:
jaja HIFIPlumber ;)
hva var det jeg sa!!! :) :mrgreen:

Nå står relene til salgs:roll: han var ikke så vond å be8) hehehe!

en liten hilsen fra fru NB1.... Som snek seg inn et lite svakt øyeblikk....:twisted: :twisted: :mrgreen:
Veldig godt å høre. Man skal høre på fruen, det er de som har greie på lyd vet du (eller var det manual/reset)..... :p

nb1

Medlem
19 Nov 2006
4.821
2
38
eksu skrev:
Veldig godt å høre. Man skal høre på fruen, det er de som har greie på lyd vet du (eller var det manual/reset)..... :p
Ha Ha,:twisted: den kommer jeg til å høre lenge

nb1

Medlem
19 Nov 2006
4.821
2
38
Subb bytte er nå prosjektet som dyrkes om dagen.Har vurdert Definitive technology Trinity:) 2 slike er nå priset hos forhandler, men det er også flere kandidater til vurdering. Når dette er på plass er vanskelig å si, for nå er jeg igang å graver i lommeboka igjen. Rel subbene som er i drift i dag er annonsert på torget. Så jeg må skaffe en lykkelig ny eier på disse først.De har assistert meg meg meget bra,men har lyst til å prøve noe nytt. Audiofoni sa at de kommer til å ta inn en Trinity i februar , så da er demo mulig. Bare litt synd at de holdertil x antall mil unna:(