NAD VS Rotel

sickpuppy

Medlem
23 Nov 2007
1.609
2
38
Jeg vet ikke om dette er et spørsmål som er for dumt til å fortjene noe svar eller ikke, men jeg prøver..

Hadde tenkt å kjøpe en Rotel 1575 eller lignende for å dra noen B&W 604 S3. Men så kom noen andre uforutsette utgifter ut fra intet(les fotoboks) og jeg må revurdere forsterkerdelen.

Så nå står det mellom å utsette litt og fortsatt gå for Rotel 1575 eller 1585, evt om en 2-kanaler fra samme serien dukker opp, eller om jeg skal heller gå for en eldre og billigere NAD 218 THX for samme jobben..

Kan noen gi meg en tankerekke på hva jeg burde gjøre, hvilken type lyd vil disse forskjellige forsterkerne servere og har begge alternativene den poweren som skal til for jobben?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.594
37
48
Jeg vet ikke om dette er et spørsmål som er for dumt til å fortjene noe svar eller ikke, men jeg prøver..

Hadde tenkt å kjøpe en Rotel 1575 eller lignende for å dra noen B&W 604 S3. Men så kom noen andre uforutsette utgifter ut fra intet(les fotoboks) og jeg må revurdere forsterkerdelen.

Så nå står det mellom å utsette litt og fortsatt gå for Rotel 1575 eller 1585, evt om en 2-kanaler fra samme serien dukker opp, eller om jeg skal heller gå for en eldre og billigere NAD 218 THX for samme jobben..

Kan noen gi meg en tankerekke på hva jeg burde gjøre, hvilken type lyd vil disse forskjellige forsterkerne servere og har begge alternativene den poweren som skal til for jobben?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Både Nad og Rotel er gode på BW.

Men er verdt å merke at BW spiller inn og tester? BW nettop på Rotel.

Så en rimelig sterk 150 eller 200 watts Rotel på Salg på Finn.no fra Mala Audio for ca en uke siden.

Den hadde vært på service etter skade, og fått full service.

Eldre 2 sterke Nad har jeg erfart har litt støy knepp av og på og brum.

En integrert hadde ikke dette, men en effekt og en Avr.

Nad har nok sikkert blitt bedre på dette, er ca 9 og 13 år siden jeg erfarte dette. Kan ha vært feil på varene sef.

• Like
Reactions: sickpuppy
9 Jun 2019
244
16
18
NAD er et bra merke lydmessig, var det før synes jeg, da. Men bevares de har nok power og basstrykk fortsatt. Men jeg synes de er for frempå nå for tiden. Før var de korrekt nøytral etter min menig. Varme og basstrykk samtidig. Men som Danke sier de er plaget med mye feil. Hadde to forsterkere fra de, to stereo forsterker ett par år tilbake. De billige led lysene gikk to ganger på 3 måneder! Power knappen er dårlig. Slår seg ikke på igjen etter et års bruk! Tone kontrollen skurret. Jeg vet ikke hvordan de er nå. Men jeg leser på nett at de fortsatt har problemer. Men på nett kan man jo finne feil om alle merker. Men jeg synes NAD er nevnt om igjen hele tiden. Ingen erfaring med Rotel dessverre. Men bestandig hørt de er driftsikker. Men leser du på nett finner du feil om de også. Jeg kommer aldri til og kjøpe NAD igjen. Men som sagt så har du de som digger NAD, og aldri har en feil. Og så har du de som er uheldig. To stereo forsterker for meg var nok til og vurdere at det merke blir ikke kjøpt igjen. Etter de endret design syns jeg ironisk nok de ser styggere ut. Jeg synes de over 10 000kr klassen fra NAD er ser billig ut. Mens Rotel har børstet aluminium. Og det tror jeg gjelder for de over 10 000kr klassen også. Men selv om Rotel visstnok har et samarbeid med B&W så er det mange andre merker og vurdere. Arcam feks. Vel og merke hvis det er forhandler i Norge? Men Rotel og B&W er jo kjent for og spille bra i sammen. Jeg tok en kjapp tipp på Neby, og jeg må si de ser meget bra ut, altså Rotel. Men du kommer nok til og få mange meninger til slutt. Lykke til!

Sist redigert:
  • Like

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.594
37
48
Disse fysiske store billige powerknappene er noe herk ja, og knepp/støy i diskant? Når man skrur på er ikke så kult..

Knappene slites fort, bedre med elektrisk enkel knapp uten fjør etc.

Nad er nok ikke alene her, og budgett og mye krefter og strømforsyning går ikke alltid like lett sammen mtp støy og skjerming.

Jeg tror ikke klasse D er plaget i samme grad, men det vet jeg ikke.

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

Sist redigert:
  • Like