NAD T752..

The President

Medlem
4 Des 2003
95
0
0
Heisann... Er det mulig med denne recieveren (NAD T752) å kjøre stereo i alle høytalere? Altså ta signal fra feks. cd spiller, å kjøre det ut på alle utgangene? eller iallfall fler enn kun front?

Terminator

Medlem
18 Sep 2003
1.188
0
0
Ja det skal være mulig:

5 x 80 watt i 8 ohm (kontinuerlig effekt, alle kanaler samtidig)
2 x 110 watt i 8 ohm (dynamisk effekt)
RDS-radio m/30 forvalg
Dekodere; ProLogic2, Dolby Digital(EX), DTS(ES/Neo:6), Matrix 7.1
EARS (5, 6 eller 7-kanal stereo)
Programmerbar fjernkontroll (NAD HTR-2)
7.1 kompatibel (7.1 inn- og utganger)
Utgang for to aktive subwoofere
PowerDriveTM
Soft Clipping
Komponent video inn- og utganger
S-video og komposit vide inn- og utganger
6 digitale innganger (4 coaxial, 2 optiske)
2 digitale utganger (coaxial og optisk)
On-screen meny
2 utganger for infrarøde signaler
Inngang for infrarøde signaler
12 volts triggere (2 ut og 1 inn)
Størrelse: 43,5x13,2x35 cm (BxHxD)
Vekt: 16 kg

Kilde: www.Hifiklubben.no

roffe

Moderator
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
De aller fleste surround-forsterkere/receivere har en virtuell surround fra to kanaler (stereo). Hvorvidt dette gir et mer troverdig lydbilde enn bare to kanaler kan jo diskuteres. Hos NAD kalles dette EARS (Enhanced Ambient Recovery Circuit). NAD sier om dette:
Unlike, the typical artificially enhanced DSP modes like "Club", "Stadium", and "Church", EARS uses DSP technology to extract the natural ambience to create surround sound from any 2 channel source inducing a warm natural reverberant effect without the artificial "BOING".
Anbefaler at du drar til nærmeste NAD-forhandler og hører dette selv for å avgjøre om det er det du ønsker.

Egil_M

Medlem
7 Mar 2003
1.257
0
0
På den forrige forsterkeren min (NAD T741) var det EARS.. Brukte den sjeldent jeg, pga lyden ble så veldig lav - og lyden i bakhøytalerne var rar.. Vet ikke om EARS er bedre på T752 men..

Musikk til flere kanaler blir best med Pro Logic 2 Music, eller DTS NEO Musics, - syns jeg.. Disse "formatene" er vel på NAD T752'en også

Thor-Egil

Medlem
28 Okt 2003
70
0
0
Selv synes jeg musikk låter best "analogt" i stereo i min T752.
Spiller i mine øyne vannvittig bra :)