NAD klubben

kirk

Medlem
23 Sep 2010
69
0
0
Gratulerer skrev:
Vel... Det er jo uansett ganske kronglete å navigere gjennom mange låter lagret på en minnepinne med et så lite display som det tross alt er på spilleren. Du har ikke vurdert å koble til en datamaskin eller squeezebox på den optiske inngangen i stedet? Da får du utnyttet den gode DAC-en i spilleren og du får et mye bedre brukergrensesnitt.

man lager mapper for vært album som mann har sangene i, så funker det bra. tanken var jo å få en direkte tilkobling med en usb minne penna, så mann slipper allt av mellom led som kan nedgradere lyden..

C30

Medlem
24 Jan 2009
4.072
0
0
På spillerommet har jeg NAD T754 og NAD C272, er veldig førnøyd med disse.

Bruker C272 til å drive Cls-10 (gøy å spille bilspill med CV:-D )

Kekka

Medlem
2 Jan 2010
4.053
0
0
Mjusiker'n skrev:
Det er riktig, men nad har ikke noe billig løsning i dagens serie. Men du kan alltid kjøpe 216 eller 218, de er til salgs hele tiden, mellom 3-4500,-, du kan ev. begyne der.

Lykke til

Solgte min 272 idag... så blir nok en Emotiva XPA-5 :D må bare få noen som skjønner avgifter regne hva den lander på med frakt og avgifter :D

skorob

Medlem
7 Sep 2003
22.682
0
36
Ah. NAD ja. Har hatt:

NAD 319, 216. for og effektforsterkere. Helt grei kombo.. dårlig lyd i bridge!
NAD CD540. cdspiller. OK spiller, men veldig kresen på plata sin overflate/underside.
NAD S100 + S200 for og effektforsterker. Veldig flott oppsett, S200'en er en oppgradert 218, og det merkes. Litt kjedelig forforsterker!

Nyere NAD classic låter langt bedre enn Silverline serien.. slik som NAD 375, den er helt konge, og cdspillern, CD545 er vannvittig til prisen!

NAD sin Master serie er også en av mine favoritter til prisen. M2 blir veldig spennende :D.

NAD 326 forsterkern fikk jo knalltest i Hjemmekino nå :) (6'er).

Tom'sHifi

Medlem
21 Apr 2009
95
0
0
44
Nå har jeg ikke mottatt den bestillte Blu-Ray spilleren Nad T577,men er det noen som har erfaring med denne spilleren og som kan fortelle meg hvilke innstillinger dere bruker på bilde/lyd?

Gratulerer

Medlem
31 Okt 2006
5.352
0
36
kirk skrev:
man lager mapper for vært album som mann har sangene i, så funker det bra. tanken var jo å få en direkte tilkobling med en usb minne penna, så mann slipper allt av mellom led som kan nedgradere lyden..

Stol på meg - om du lagrer mye musikk på en USB-pinne eller harddisk, tar det evigheter å bla gjennom mappestrukturer på en skjerm med to linjer.

Du degraderer ikke lyden om den går digitalt gjennom en PC og ut via optisk til CD-spillerens optiske inngang. Det spiller ingen rolle hvor mange ledd du har så lenge det er snakk om å overføre en datafil fra ett medium til et annet.
Hvis du har en gammel bærbar PC med optisk utgang kan du formatere harddisken og gjøre den til en ren musikkilde. Eller du kan bruke din vanlige PC eller en squeezebox. Det blir ingen degradering av lyden.

Vegamannen

Medlem
17 Sep 2007
6.252
0
0
skorob skrev:
Ah. NAD ja. Har hatt:

NAD 319, 216. for og effektforsterkere. Helt grei kombo.. dårlig lyd i bridge!
NAD CD540. cdspiller. OK spiller, men veldig kresen på plata sin overflate/underside.
NAD S100 + S200 for og effektforsterker. Veldig flott oppsett, S200'en er en oppgradert 218, og det merkes. Litt kjedelig forforsterker!

Nyere NAD classic låter langt bedre enn Silverline serien.. slik som NAD 375, den er helt konge, og cdspillern, CD545 er vannvittig til prisen!

NAD sin Master serie er også en av mine favoritter til prisen. M2 blir veldig spennende :D.

NAD 326 forsterkern fikk jo knalltest i Hjemmekino nå :) (6'er).

Nad C375 virker konge:)

skorob

Medlem
7 Sep 2003
22.682
0
36
Tom'sHifi skrev:
Nå har jeg ikke mottatt den bestillte Blu-Ray spilleren Nad T577,men er det noen som har erfaring med denne spilleren og som kan fortelle meg hvilke innstillinger dere bruker på bilde/lyd?

Hvorfor ikke kjøpe den langt rimeligere 557? Den har vel alt du trenger, utenom WLAN... Den har jo også stereo out... Og du kommer garantert til å kjøpe en reciver med de nyeste lydformatene, så da kjører du uansett HDMI inn til reciveren.

Uansett, spilleren du har kjøpt er knallbra. Og ikke minst veldig rask! Som vanlig er den god på Bluray, men den er vannvittig god på CD'er også, samt DVD da. På sistnevnte er Denon bedre... men det er vel det og.

earphonic

Medlem
8 Sep 2009
733
0
0
kirk skrev:
den her støtter i værtfall wav og flac, eneste som mangler på den her er den 'scr' knappen hvor man kan styre 96/196hz(hvis dem ikke har kommet opp med noe annet som erstatning?)...
Klarer ikke å finne noe sted hvilke samplingfrekvenser og bitdybder den støtter. DAC-en oppgis riktignok til å støtte opp til 24 bit / 192 khz, men bitraten er oppgitt til maks 1,5 Mbps for FLAC og WAV/PCM, som jo tilsvarer litt over 16 bit / 44,1 khz for sistnevnte, og noe mer for FLAC avhengig av komprimeringsformat...

Maniax

Medlem
31 Jul 2008
117
0
0
C355bee

Jeg sitter på en C355BEE og lurte på om det var noen som hadde prøvd å bytte koblingen mellom pre out og main in. Jeg leste i fidelity at på eldre NAD modeller satt det noen koblinger som ødela litt av det godet lydpotensialet i de forsterkerene. Så jeg lurte på om jeg kunne fått bedre lyd ut av forsterkeren min ved og bytte denne koblingen med noe av bedre kvalitet?

Tom'sHifi

Medlem
21 Apr 2009
95
0
0
44
Wlan er vel grunnen til at jeg valgte T577 siden jeg ikke er så interesert i for mye kabler i stuen:)
Ellers ble jeg anbefalt denne spilleren etter mitt behov som foreløpig strekker seg til stereo.....

reimers

Medlem
15 Feb 2005
3.993
0
0
jeg har for tiden en nad t744 suround reciver som driver en cerwin vega cls6c senter og ett par cls6 bakhøytalere. så 2x nad c270 som driver ett par ve12. er meget fornøyd med lyden.

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.808
0
0
Glimrende produkt da den kan styres fra "smart-enheter" som f.eks ipad2. Da slipper man å bla på det lille displayet. Eneste ulempen jeg kan se ved dette produktet er vel at det ikke støtter høyere båndbredde enn cd-kvalitet. Dette betyr at jeg ikke får spilt av store deler av musikksamlingen min, så denne blir nok ikke handlet av meg. La oss håpe det kommer en "master"variant av denne! Om den blir lansert med støtte for sacd/dvd-audio 24/96 står den i hyllen min samme dag som lansering!

Vegamannen

Medlem
17 Sep 2007
6.252
0
0
Maniax skrev:
Jeg sitter på en C355BEE og lurte på om det var noen som hadde prøvd å bytte koblingen mellom pre out og main in. Jeg leste i fidelity at på eldre NAD modeller satt det noen koblinger som ødela litt av det godet lydpotensialet i de forsterkerene. Så jeg lurte på om jeg kunne fått bedre lyd ut av forsterkeren min ved og bytte denne koblingen med noe av bedre kvalitet?

Du kan prøve. Byttet selv denne med en fra Tara Labs. Denne medførte at bassen ble slappere, syntes jeg da. Men diskanten ble kanskje litt bedre.

woodaker

Medlem
22 Jan 2010
36
0
0
Fikk ett lite slag i dag :cool: og fikk lyst på en gammel drøm.....
En NAD S200 , har hatt lyst på en slik siden 90tallet :)

Men det flyter liksom ikke over av dem på brukt markedet.

Fant en skitten en på Finn.no uten pris , og har ikke fått svar om pris på Mail.
Prøvde også Ebay , men fant ikke noe spesielt.

Noen som har tips til hvor jeg kan finne en? og hva som er fornuftig pris?