NAD klubben

JosRuu

Medlem
30 Jul 2010
3.811
0
0
Østre Toten
Melder meg inn i klubben med en Nad C275bee som driver B&W 683. En fantastisk kombinasjon i mine ører hvertfall! Første gangen jeg har kjent luft trykk fra bassportenen på 3 meters avstand!!:mrgreen:

Den spiller også med veldig god tyngde og kontroll uten at det er noe som helst masete i det øvre området.Veldig fornøyd og får tilbake den gode gamle Nad følelsen jeg hadde fra mitt første anlegg:)

C30

Medlem
24 Jan 2009
4.072
0
0
dc1515sandnes skrev:
ja, mange nedgraderer fra cv da de får sure koner eller da de selv blir skrukkete å grå i håra å ikke takler godbassen lengre... :twisted: :mrgreen:

Man kan jo også ha begge deler:) Har selv både B&W og CV

Edit: En gang i blant er det gøy å spille Infected Mushroom på CV

fordfiesta

Medlem
25 Jan 2008
3.209
0
0
kriss66 skrev:
hei, min far har en slik CD-spiller som du har der går den helt ut slik man skal bare ta CD rett ned på. Og skå den ned på er jo litt rart (han har ikke samme CD spiller)
OK. Laptoppen min har skuffen slik at cd/dvd på leggest inn skjevt, mens dvd-spilleren og min gamle cd-spiller kan en legge cd/dvd rett nedi.

ntd12tannoy

Medlem
11 Aug 2011
3.865
0
0
Fin tråd. Hadde NAD 317, NAD 326BEE og en eller annen surroundreceiver fra NAD engang. 317 var jeg fornøyd med, den drev Cerwin LS-10 bra synes jeg, men med 326BEE var jeg ikke helt fornøyd. Kjøpte den før jeg kjøpte Harman 980. 326-en taklet ikke Tannoy-ene under stress, så måtte bare kvitte meg med den. Surroundreceiveren husker jeg ikke så mye av, husker den var gammel og hadde mye muskler, ikke så mye mer. En grå klump iallefall. Hadde det ikke vært for mangel av krefter på 326-en, så hadde jeg garantert ikke valgt å selge den. Var faktisk veldig glad i den lille i titanium. Men taklet som sagt ikke Tannoy R3 under stress, så gikk over til HK-980. NAD 317 solgte jeg til fattern. Som nå er solgt videre til en fra Trøndelag med et par Jamo. Jeg og fattern testa den på Tannoy Saturn S6, og den låt utrolig bra til alder å være. Den slet litt på tyngre musikk sånn som gammel Kiss og Satyricon, men ellers var det strålende. Ikke den beste matchen til Tannoy, men låt utrolig bra. NAD skal ha mye skryt, selv om jeg har sagt litt av hvert av NAD. NAD er strålende for de fleste, men til mitt brukt blir det på en måte litt slapt, eller litt mer "slitsomt". 326 fortjener å selge i bøtter å spann, spesielt hvis du har små stativhøyttalerne eller lignende. :)

kriss66

Medlem
4 Aug 2009
3.948
0
0
fordfiesta skrev:
OK. Laptoppen min har skuffen slik at cd/dvd på leggest inn skjevt, mens dvd-spilleren og min gamle cd-spiller kan en legge cd/dvd rett nedi.

ja, var og så litt på den som min far har der så du ta den litt på skrå men ikke alt formye. kansje det e det på de NAD cd spillerene?

impsak

Medlem
1 Jan 2008
18
0
0
Nad M15

Hei, har nad t773, har kjørt denne med Concept10 / concept 2 / Ikon Vokal 2.

Jeg har nå solgt concept 10 og vurderer oppgradere til Mentor 8 og beholde Concept 2 som bakhøytalere og Ikon Vokal 2 som Center. Surround er viktig men bra lyd i stereo er selvsagt viktigst. Derfor tenkte jeg på nad M15HD og M25 til å drive dette med, (bi-amp på Mentor 8 = 2x160w med M25)

Noen som kan si noe om denne comboen, og en ting til, hvor blir det av nad M15HD ? Hifi klubben har den ikke på hjemmesida og ikke i butikken (stavanger) sist jeg sjekket.

fordfiesta

Medlem
25 Jan 2008
3.209
0
0
ok, kjøpte den på Lørdag, satte i en Metallica cd uten å tenke noe over det, men når jeg skulle skifte cd igår, så stussa jeg litt over at ikke skuffen kom lenger ut.

VTEC

Medlem
7 Jun 2009
1.042
0
0
JosRuu skrev:
Melder meg inn i klubben med en Nad C275bee som driver B&W 683. En fantastisk kombinasjon i mine ører hvertfall! Første gangen jeg har kjent luft trykk fra bassportenen på 3 meters avstand!!:mrgreen:

Den spiller også med veldig god tyngde og kontroll uten at det er noe som helst masete i det øvre området.Veldig fornøyd og får tilbake den gode gamle Nad følelsen jeg hadde fra mitt første anlegg:)

Gratulerer ! Det oppsettet spiller bra ;) Har selv 375 på DM685 og er kjempeførnøyd, men oppgradering kommer nok.
NAD M3 og M5 CD er gromt på 600 serien hvertfall, *sikle* :p

tore_v1

Medlem
16 Okt 2007
1.260
0
36
Ditto, Skorob. Det var billig!

Jeg skal etterhvert ha en effektforsterker til noen bakhøyttalere. 275 kunne vært aktuell der.

NBAA

Medlem
19 Mar 2008
24
0
0
Har i dag NAD304 med Dali 104, samt NAD5000, og er klar for en oppgradering.

Jeg har fattet god interesse for Dali Mentor 6 og B&W CM9. Tenkte en av disse som base for tilhørende surround med evt sub. Til flittig bruk for både film og musikk, med noe overvekt av prioritet på musikk.

Noen tanker rundt f.eks. T775HD/T785HD til Mentor 6 eller CM9 med full surround?

Liker hovedsaklig progrock/classic rock og elektronisk/instrumental, men også innslag av jazz og pop. Holder meg godt unna klassisk, opera, listepop og heavy+.

JosRuu

Medlem
30 Jul 2010
3.811
0
0
Østre Toten
M3 hadde sikkert vært gromt,men den koster jo litt mer da....Tror faktisk det holder i stua mi i første omgang.(skummelt å si slik men...)

fjellgnomen

Medlem
27 Jul 2012
24
0
0
Melder meg inn he eg og, trofast NAD kunde. Nå har eg NAD T757 sammen med 2stk NAD c272 i hjemmekino, en god gammel NAD 310 eg fikk til konfirmasjonen min da den annkom verde,den overrasker stadig med fin og flott lyd,blir nå brukt i pub`n i kjeller stua sammen med argon 6220. De spiller utrolig nok fyldig og fint til rolige cognac stunder. Både NAD 317 og 319 samt c375 har vært innom men dessverre blitt solgt. Fremover nå blir eldre produkt fint plassert i kjeller ettersom nye kommer i hus.

C30

Medlem
24 Jan 2009
4.072
0
0
Hva med en litt billigere receiver + effektforsterker.

Har du vurdert B&W DM683?

yngvejos

Medlem
1 Mai 2010
207
0
0
Er det noen her som har prøvd pre-amp fra andre fabrikater sammen med NAD effektforsterkere?

Per idag kjører jeg en T741 som pre-amp til 2x NAD C270 som driver hver sin B&W DM604 S2.
Jeg har bestemt meg for at jeg ikke kommer til å satse på surround og vurderer derfor å bytte ut T741 i en god stereo pre-amp.
Vil det være mye å hente i lydkvaliteten på dette?

Noen forforsterkere å anbefale?