Nå ser jeg på denne Blu-ray konserten

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Tittet på Talking Heads - Stop Making Sense, Blu Ray her om dagen, fet lyd og fet konsert! Masse lyd fra instrumenter i bakhøytalerene på denne, supert, ikke bare den vanlige kjedelige lydveggen fra front.

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Dessverre er det jo slik at god lyd på konserter fra dvd eller Blu Ray er sjeldent. Tipper forholdet på min samling er at en av 10 har bra lyd. Bra lyd og god surround - er enda sjeldnere. Det er heller ingen sammenheng om det er verdens-stjerner som opptrer - med store budsjetter til å kunne lage et godt produkt.

Dermed vil jeg benytte muligheten til å anbefale en tittel som har både god lyd og god surround:

OMD Live: Architecture & Morality & More

Ikke noe grensesprengende - men bra - god konsert også fra "gamlingene" :)

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Alan har tatt en tur til Colombia og fått med seg et symfoniorkester med kor og hele greia og spiller gamle hits:

alan.jpg

Ikke like dynamisk og detaljert som foregående - men en aktiv og herlig surround miks, og låtene "sitter" bra.

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Katatonia.jpg

De svenske metal-gutta i Katatonia har besøkt en engelsk kirke og spiller en akustisk konsert. Haugevis med stearinlys på plass - akkurat passe for denne herlig mørke og "hjemsøkte" musikken. Med tanke på at de har utgitt flere album i det siste i surround, hadde jeg litt forventninger til denne utgivelsen - og den innfrir så det holder. Her er det full fart i alle høytalere og med en veldig bra lydkvalitet.

• Like
Reactions: Danke

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
Hvilken konsert er detta?
Springsteen i New Jersery 2016. Kilden som er hovedsaklig brukt er filmet av en kar fra Tyskland. Han driver med film/foto som jobb også, så han er dyktig i utførelsen. Filmet i 4k såvidt jeg husker, så kvaliteten er kanonbra!
Lyden som lagt på er fra NUGS.net; altså det springsteen selger selv. På dette tidspunkt var det kommet inn en ny mann med ansvar for miksingen, og alt i alt låter det meste veldig bra.

Så oppsummert er dette en bootleg som på mange områder er på høyde med en ofisiell utgivelse.

cuda

Medlem
19 Feb 2010
71
0
0
Haugesund
Springsteen i New Jersery 2016. Kilden som er hovedsaklig brukt er filmet av en kar fra Tyskland. Han driver med film/foto som jobb også, så han er dyktig i utførelsen. Filmet i 4k såvidt jeg husker, så kvaliteten er kanonbra!
Lyden som lagt på er fra NUGS.net; altså det springsteen selger selv. På dette tidspunkt var det kommet inn en ny mann med ansvar for miksingen, og alt i alt låter det meste veldig bra.

Så oppsummert er dette en bootleg som på mange områder er på høyde med en ofisiell utgivelse.
Interessant..hvor kan en få kjøpt den?