Nå ser jeg på denne Blu-ray konserten

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Katatonia.jpg

De svenske metal-gutta i Katatonia har besøkt en engelsk kirke og spiller en akustisk konsert. Haugevis med stearinlys på plass - akkurat passe for denne herlig mørke og "hjemsøkte" musikken. Med tanke på at de har utgitt flere album i det siste i surround, hadde jeg litt forventninger til denne utgivelsen - og den innfrir så det holder. Her er det full fart i alle høytalere og med en veldig bra lydkvalitet.

• Like
Reactions: Danke

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Amy Winehouse I Told You I Was Trouble
attachment.php

DTS HD Master 5.1 lydspor er utmerket. Flott bildekvalitet. Sort er meget sort. Gode detaljer.
Amy Winehouse
Her har hun med seg et knippe geniale musikere. Amy er som man kan se Amy. Stemmer rasper som om hun har vært på fylla hele siste uke (og har det vel..). Hun er den hun er. Av og til lurer du på om hun er påvirket av noe, andre ganger tenker man at så godt hun er nyktern. Dette er Amy Winehouse. Take it or f**king live it.

attachment.php

Vedlegg

• Amy Winehouse (1).JPG
    Amy Winehouse (1).JPG
    227 KB · Sett: 111
  • Amy Winehouse (2).JPG
    Amy Winehouse (2).JPG
    232 KB · Sett: 116

1DrE

Medlem
24 Mai 2006
897
0
0
34
Rotja skrev:
nei ikke den beste konserten jeg har, er egentlig litt flau over at jeg har den, men får nå spille den litt siden jeg dog har den. Men jeg gjør litt annet mens den spiller som å sole meg bittelitt på balkongen imens, da.

:mrgreen: Hva med å sette på en annen konsert mens du soler deg på balkongen, hvis denne er så dårlig?

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
I Kveld spiller vi litt Metallica med sedvanlige DTS-HD lydspor for dem som verdsetter slikt:mrgreen:
attachment.php

attachment.php

Vedlegg

• Metallica (2).JPG
    Metallica (2).JPG
    175,9 KB · Sett: 77
  • Metallica (1).JPG
    Metallica (1).JPG
    300,9 KB · Sett: 95

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
1DrE skrev:
:mrgreen: Hva med å sette på en annen konsert mens du soler deg på balkongen, hvis denne er så dårlig?
He, he, ja det har du rett i og jeg kommer nok meget snart til det..men når man skal bare ha noe som snurrer i bakgrunnen, who cares..8)

PS: dessuten så ille er det jo ikke...

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
[YOUTUBE]arpZ3fCwDEw[/YOUTUBE]
Deep Purple Live At Montreux med DTS-HD lyd i 5.1... nei ikke master:mrgreen: Men lyden er bra likavel...
attachment.php

Vedlegg

• Deep Purple (1).JPG
    Deep Purple (1).JPG
    231,4 KB · Sett: 106

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Ja, ja som sagt så gjort, nå spiller "Amy Winehouse" sin Blu-ray konsert i i anlegget. Herlig konsert. Med DTS-HD Master 5.1.
attachment.php

Vedlegg

• Amy Wine.JPG
    Amy Wine.JPG
    224 KB · Sett: 45

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Supertramp skrev:
Å, jøss for noen hotte kordamer!
Tja, hva ser man på da..
:wink:
attachment.php

Finner du noen du syns er støgge???!
attachment.php

attachment.php

Ikke minst tenk at alle musikerne er også bare damer...
attachment.php

Vedlegg

• Beyonce (23).JPG
    Beyonce (23).JPG
    245 KB · Sett: 41
  • Beyonce (24).JPG
    Beyonce (24).JPG
    271,4 KB · Sett: 46
  • Beyonce (26).JPG
    Beyonce (26).JPG
    239 KB · Sett: 44
  • Beyonce (22).JPG
    Beyonce (22).JPG
    301,8 KB · Sett: 42

Haugesund

Medlem
6 Des 2004
676
0
16
Bankruptstudent skrev:
1211d40c498629.jpg

DTS-MA 5.1 lyspor -store forventinger til denne etter å nærmest ha snurret i stykker Depeche mode-Live in Milano(playing the angel) på dvd.

Lyden var usedvanlig tam og lydstyrken var veldig lav. Bildet var meget bra, men totalt en skuffende affære.:roll:

Jeg sitter og ser på samme konsert nå, og må si meg totalt uenig. DTS MA sporet er glimrende, dynamisk og minner meg veldig om det jeg opplevede i Vestlandshallen i fjor vinter.

Hvis du synes det er lavt innspilt, så er det ofte ett kvalitetstegn. Bruk volumkontrollen og nyt dynamikken (for en gangs skyld).

Annbefales til alle DM fans.

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
I tillegg til et flott sur-ond oppsett med DTS-HD Master 5.1 så er det et vanvittig bass trøkk fra denne BD konserten...
attachment.php
8)

Vedlegg

• Madonna1 (2).JPG
    Madonna1 (2).JPG
    217,6 KB · Sett: 37

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
Hvilken konsert er detta?

Springsteen i New Jersery 2016. Kilden som er hovedsaklig brukt er filmet av en kar fra Tyskland. Han driver med film/foto som jobb også, så han er dyktig i utførelsen. Filmet i 4k såvidt jeg husker, så kvaliteten er kanonbra!
Lyden som lagt på er fra NUGS.net; altså det springsteen selger selv. På dette tidspunkt var det kommet inn en ny mann med ansvar for miksingen, og alt i alt låter det meste veldig bra.

Så oppsummert er dette en bootleg som på mange områder er på høyde med en ofisiell utgivelse.

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
CHICKENFOOT get your buzz on live
attachment.php

attachment.php

Med DTS HD-Master 6.1 ;)

Vedlegg

• Chicken Foot.JPG
    Chicken Foot.JPG
    213,8 KB · Sett: 113
  • Chickenfoot.JPG
    Chickenfoot.JPG
    226,7 KB · Sett: 111

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Rotja!

Hvordan vurderer du lyden på denne Mariah C konserten? Hva slags band har hun med seg? Har en liten "guilty pleasure" når det gjelder den dama, og kunne godt tenke meg denne konserten:mrgreen: