Nå ser jeg på denne Blu-ray konserten

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
IMG_9611web_zpsjig3edz7.jpg

Haha :)

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Gilmour skrev:
Spennende Rotja. John Mayer er et forholdsvis uskrevet blad for min del, men har hørt utrolig mye bra om denne BD konserten.

Er det storband med blåser og slikt, eller mer normal "rockebesetning" med trommer,bass,gitar og eventuelt tangenter? Er ikke fan av storband nemlig, derfor jeg spør.
Hei, jeg fikk ikke med meg dette med storband. Jeg mente vel først og fremst trommer, bass og tangenter. Men det er i noen av sangene med sax og trompet, men ikke på alle. Dette gjelder jo allikevel kun siste del av denne konserten som består av solo, duplo, trio(gitarer) deretter en trio med gitar/sanger: John, bass og trommer. Mot slutten er det en samrøre med gitarer, orgel og trommer. Pluss en trompet og en saxofon.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Denne Gilmour konserten er fantastisk :) Selvom jeg syns den er noe for dempet etter min smak om jeg skal være veldig kritisk. Den mer opprocka stilen på Pulse konserten fra 1994 Earls court er favoritten min :) Men den finnes ikke på blu-ray dessverre slik som Gilmour konserten :)

partyboynr1

Medlem
20 Mai 2006
2.483
0
0
42
Slash - Made in Stoke har jeg hørt har veldig bra kvalitet på Blu Ray...
Vurderer å bestille den selv..

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Dessverre er det jo slik at god lyd på konserter fra dvd eller Blu Ray er sjeldent. Tipper forholdet på min samling er at en av 10 har bra lyd. Bra lyd og god surround - er enda sjeldnere. Det er heller ingen sammenheng om det er verdens-stjerner som opptrer - med store budsjetter til å kunne lage et godt produkt.

Dermed vil jeg benytte muligheten til å anbefale en tittel som har både god lyd og god surround:

IMG_9633web_zpsi0vqplv8.jpg

OMD Live: Architecture & Morality & More

Ikke noe grensesprengende - men bra - god konsert også fra "gamlingene" :)

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Mimrer litt med en virkelig klassiker ikveld, riktignok på DVD. Pink Floyd: Pulse live from Earls Court i London. Bildekvaliteten innehar endel støy og noe "snø" innimellom, og er langtifra blu-ray kvalitet. Men lydsporet er meget godt.

Ord blir fattige når man skal omtale denne konserten. Rett og slett musikalsk kunst på sitt aller beste!

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Alanis Morissette fikk jeg inn døren i dag, så tester ut nå. Lyden er i DTS-HD Master og evt LPCM i sterio. Surond lyden er mest i front, og bakkanlane brukes mest til litt rom følelse. Litt lite bass følelse innimellom. Bildet er pent og greit. Litt mørkt. Men det passer fint til lys show-et.
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Vedlegg

• Alanis Morissette (1).JPG
    Alanis Morissette (1).JPG
    201,5 KB · Sett: 44
  • Alanis Morissette (2).JPG
    Alanis Morissette (2).JPG
    214 KB · Sett: 44
  • Alanis Morissette (17).JPG
    Alanis Morissette (17).JPG
    158,5 KB · Sett: 41
  • Alanis Morissette (6).JPG
    Alanis Morissette (6).JPG
    229,2 KB · Sett: 44

corleone

Medlem
12 Jul 2006
1.970
0
0
45
Queen.

Koser meg med denne gamle konserten fra Montreal. Utrolig bra lyd og bilde på denne.
3478316_300x300_1.jpg

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
The Killers på skjermen nu, yikes for en konsert dette er. Denne er blant de aller første BD konsertene jeg kjøpte, og den er vel endel år gammel også tror jeg. Bildekvaliteten er alikevel ekstremt bra, helt oppe i toppen av det beste jeg har sett av blu-ray formatet faktisk.

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Lady Antebellum som er en overaskende flott BD konsert. Herlig musikk med meget godt trøkk, også i bassen. Bildet er rent og pent uten særlig synlig støy.
attachment.php

attachment.php

Vedlegg

• Lady Antebellum.JPG
    Lady Antebellum.JPG
    228,6 KB · Sett: 76
  • Lady Antebellum (4).JPG
    Lady Antebellum (4).JPG
    206,5 KB · Sett: 73

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Alan har tatt en tur til Colombia og fått med seg et symfoniorkester med kor og hele greia og spiller gamle hits:

alan.jpg

Ikke like dynamisk og detaljert som foregående - men en aktiv og herlig surround miks, og låtene "sitter" bra.

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
MADONNA Sticky & Sweet Tour..
Fine popp låter fra en aldrende artist.. hun holder koken, dog med noe velvoksende lår. Men det fungerer greit. Bare vær litt tolmodig, da BD'en tar seg opp utover...
attachment.php

DTS HD Master i 5.1 fungerer meget godt. Bakkanalene er meget aktivt brukt for å skape mye artige effekter..
attachment.php

Bildekvaliteten er jevnt over meget god etter min mening og på mitt utstyr...
attachment.php

attachment.php

Dama holder seg godt 8)

Vedlegg

• Madonna ST (7).JPG
    Madonna ST (7).JPG
    246,9 KB · Sett: 115
  • Madonna ST (1).JPG
    Madonna ST (1).JPG
    234,3 KB · Sett: 111
  • Madonna (1).JPG
    Madonna (1).JPG
    111,8 KB · Sett: 112
  • Madonna s.jpg
    Madonna s.jpg
    30,9 KB · Sett: 114

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Gilmour the killers er en herlig bd konsert...
men nå ser jeg på Mariah Carey..
attachment.php

nei ikke den beste konserten jeg har, er egentlig litt flau over at jeg har den, men får nå spille den litt siden jeg dog har den. Men jeg gjør litt annet mens den spiller som å sole meg bittelitt på balkongen imens, da. Lyden er i PCM 5.1 evt 2.0 for de som foretrekker stereo.

Vedlegg

• Mariah Carey (2).JPG
    Mariah Carey (2).JPG
    269,9 KB · Sett: 37

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
teddytusen skrev:
Bare hyggelig. Er blodfan av Bonamassa, men syns gjesteartistene er noe av det bedre på denne BD-en. :) Etter å ha testet i flere oppsett så står jeg igjen med en merkelig konklusjon ang lyden på denne disken. DD låter "best". I alle fall med mest trøkk. HD-lyden er direkte tam.
Nå har jeg prøvd litt fram og tilbake, og vi kan ikke ha samme BD skive da det først og fremst ikke fins noe DD spor på min Blu-ray..
attachment.php

Der er kun et DTS-HD Master stereo spor eller DTS-HD Master 5.1 lydspor. 8)
Har vekslet mellom disse to og syns ikke det er veldig stor forskjell på dem. Men begge har god bass trøkk syns nå jeg da. Kan være at min Yamaha har god surrond dekoding, så uansett det er stereo eller surrond så legger den alt veldig bra ut. Spesielt når kilden er høyoppløst.

Vedlegg

• Joe Bonemassa.JPG
    Joe Bonemassa.JPG
    168 KB · Sett: 43