Nå ser jeg på denne Blu-ray konserten

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Within Temptation Black Symphony
Avslutter denne konsert kvelden med det beste...:mrgreen: :mrgreen:
attachment.php

attachment.php

Vedlegg

• Within (1).JPG
    Within (1).JPG
    254,8 KB · Sett: 117
  • Within Tempta (5).JPG
    Within Tempta (5).JPG
    96,5 KB · Sett: 115

ldynamic

Medlem
30 Jun 2012
1.542
0
0
Rotja skrev:
Les Misèrables the musical phenomenon
Hvor skal man begynne? Aner ikke men jeg elsker jo denne musikken.
Noe anderledes er filmen i forhold til musikalen, intet annet å forvente, selvsakt. Men jeg syns stort sett at filmen utfylte musikalen meget bra. Mer bakgrunns historie ble introdusert, noe som gjorde at mange scener ble bedre etter min mening. Plutselig forstår jeg historien enda bedre. På kritikk siden, er at opera skuespillerne fra musikalen jeg har er nok bedre sangere enn de fleste fra filmen. Sånn er det bare. Muikalen har derfor mere trøkk gjenom hele BD, enn denne filmen som er mere lavmelt gjennom mange scener.

Denne skal jeg se 10 ganger til...

Har kjøpt den for ikke mange dagene siden og dette fikk meg til å glede meg veldig til jeg skal se den.

Olebrum

Medlem
28 Jan 2006
975
0
0
44
Hører på denne nå, herlig norsk pop musikk. Faktisk posetivt overasket av denne konserten.
attachment.php

seaholt

Medlem
10 Apr 2009
271
0
16
The Killers-Live from Royal albert hall

Har ikkje vært en utpreget fan, men 3-4 låter eg har likt.
Men denne platen er en fryd å sjå/høre, meget gjennomført forestilling.

Av dei ca. 65 blu ray konsertene eg har er denne nok inne på topp 3 hva lyd og bilde angår.

Anbefales sterkt!

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
I gårsdagens triste regnevær, fant jeg frem denne igjen:

Gary Moore and Friends: One Night in Dublin, A Tribute to Phil Lynott
4639_front.jpg

Video
Video codec: MPEG-4 AVC
Video resolution: 1080i
Aspect ratio: 1.78:1

Audio

English: DTS-HD Master Audio 5.1
English: Dolby Digital 5.1
English: LPCM 2.0

Masse screenshots her:
Gary Moore and Friends: One Night in Dublin, A Tribute to Phil Lynott Blu-ray

Og for en lyd og for et bilde!

En noe "sliten" Brian Robertson er første gjest ut. han gjør en grei jobb men står litt vel mye med ryggen til publikum.

Deretter kommer en med en helt annen utstråling, Scott Gorham. Flott fyr som smiler og virker veldig happy med seansen.

Mitt høypeunkt er når Eric Bell entrer scenen og de kjører Whiskey in the jar. Fyren virker veldig beskjeden, og sjenert - noe som står i kontrast til måten han forlot Thin Lizzy i sin tid:

He left the band after a New Year's Eve concert in 1973, after throwing his guitar into the air in the middle of the concert, pushing the amplifiers into the audience and storming off stage. He stated later that he had no regrets about leaving: "I really had to leave because of ill-health. It was exhaustion, and the majority of things that were available to me... I couldn't really handle it."

1254_4.jpg

Å du verden som den låta sitter her.

Forøvrig er det litt synd at Gary Moore selv valgte å være alene på gitar på Jailbreak. Den låta skal ha komp på solopartiene!!!

Jeg tror det er bevisst at bassisten under konserten virker veldig anonym og nesten ikke synes (men høres bra). Ingen bassist i verden kunne ta Phil Lynnots plass i Thin Lizzy og ihvertfall ikke på denne minnekonserten.

Det motsatte ser vi på Freddie Mercurys minnekonsert hvor den ene etter den andre forgjeves prøver å synge Queen låter, men det blir krampaktig - helt til George Michael kommer............ å dæ**n !!!

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Gilmour skrev:
Godeste John Mayer spilles nå, etter at denne blu-ray konserten ble kjøpt inn i helgen. (takk til tips fra deg Rotja!).

Dette liker jeg svært godt, og lyden er tipp topp på stereolydsporet som jeg bruker. Kjærkommet tilskudd til samlingen:mrgreen:
Den er meget lekker ja, gratulere med tilskuddet:-D

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
seaholt skrev:
The Killers-Live from Royal albert hall

Har ikkje vært en utpreget fan, men 3-4 låter eg har likt.
Men denne platen er en fryd å sjå/høre, meget gjennomført forestilling.

Av dei ca. 65 blu ray konsertene eg har er denne nok inne på topp 3 hva lyd og bilde angår.

Anbefales sterkt!
Ganske så bra lyd og bilde på den, enig der.

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Amy Winehouse sin bonus konsert fra Porchester Hall, London 2007.
attachment.php

attachment.php

attachment.php

Lyd i herlige DTS-HD Master 5.1...
Syns Amy her er mer avslappet og naturlig enn i Live from Shepherd's Bush Empire i hoved konserten.

Vedlegg

• Amy winehouse (4).JPG
    Amy winehouse (4).JPG
    255,6 KB · Sett: 152
  • Amy Winehouse (1).JPG
    Amy Winehouse (1).JPG
    227 KB · Sett: 116
  • Amy winehouse (6).JPG
    Amy winehouse (6).JPG
    208,5 KB · Sett: 113

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Rotja skrev:
Den er meget lekker ja, gratulere med tilskuddet:-D

Takk! Og **** for en lydkvalitet på denne utgivelsen, dette er referansenivå på blu-ray8) Fantastisk moro å høre på. FST mellomtonen i mine CM7 skinner som en diamant i sollys :)

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
The Killers
Live From The Royal Albert Hall
attachment.php

Med opptak fra The Killers' to utsolgte konserter i Londons Royal Albert Hall i juli 2009, er dette i nærmest for en best of i livetapning å regne. "Mr. Brightside", "Somebody Told Me", "All These Things That I've Done", "When You Were Young" og "Human" er selvfølgelig med her, i likhet med flere andre favoritter.
Flott konsert. Har ingen spesielle favoritter. Men syns personlig dette er en utrolig god pop miks.
attachment.php

Bildekvaliteten er meget god med et lydspor som sier DTS-HD Master 5.1...

attachment.php

Vedlegg

• The Killers.JPG
    The Killers.JPG
    237,1 KB · Sett: 106
  • The Killers (1).JPG
    The Killers (1).JPG
    149 KB · Sett: 119
  • The Killers (2).JPG
    The Killers (2).JPG
    134,2 KB · Sett: 114

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Gilmour skrev:
g **** for en lydkvalitet på denne utgivelsen, dette er referansenivå på blu-ray8)
Tro meg når jeg sier dette er et av de beste DolbyTrueHD lyd spor jeg har vært borti. Har sjekket via PS3 og "select" knappen som viser hvilket lyd-spor som avspilles og hvor mange kBit/Mbi/sek som avspilles via lyd-sporet. Vi snakker om en ca 6,5-8,5 Mbit/sek. Vanlig CD er vel en rundt 1,5 M/s? Husker ikke stereo lyd-sporet annet at det er vel et 96kHz/24bit spor? Svært godt lyd spor, ja. Jeg har alltid vært imponert over bildekvaliteten på denne.

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
ldynamic skrev:
Har kjøpt den for ikke mange dagene siden og dette fikk meg til å glede meg veldig til jeg skal se den.
Bare å glede seg, si fra hva du syns om den når du har muligheten. Nå ser jeg en liten stund på denne...
attachment.php

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    133,9 KB · Sett: 68

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
AC/DC - No Bull

Jeg har sett og lyttet til deres Blu-ray konsert AC/DC NO BULL.
attachment.php

Et band som oppsto i Australia sånn ca i 1973…
I 1973 startet Malcolm Young og Angus Young AC/DC, og fikk med seg bassist Larry van Kriedt, vokalist Dave Evans, og Colin Burgess som trommeslager. De fikk ideen til navnet AC/DC etter å ha sett denne påskriften bakpå en symaskin. Navnet er abbreviasjoner for vekselstrøm / likestrøm.

Denne konserten er filmet live Juli 1996, the Plaza De Toro De Las Ventas. 22 av deres sanger. Angues Young, Malcolm Young, Brain Johnson, Cliff Williams og Phil Rudd.
Angus med sin karekteristiske skoleuniform og noe spesielle spillestil vet alle noe om. Dette er vel nærmest AC/DC sitt varemerke.
Back in black, shot down in flames, thunderstruck, girls got rhythm, hard as a rock, shoot to thrill, boogie man, hail caesar, hells bels osv…
Dette er noen av sangene.

Sjekk disse bildene og bruk 5 min på å se på menyene før du bestemmer deg..:mrgreen:
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

nydelige bilder med god bildekvalitet. Synd man ikke kan si det om resten av denne BD...
Bildekvaliteten:
Dettte er som i de gamle, og jeg mener virkelig i de gamle VHS dager. Bildet er fylt av støy og uro. Dette er rett og slett elendig.
Lyden:
Bedre med Dolby Thrue HD 5.1. AC/DC lyder vel så bra som de noen gang har gjort.
Selve konserten er fandenivolsk gjennomført og det er vel slik nostalgiske head bangere ønsker det skal gjøres. Man får absolutt lyst til å dra luft gitaren til kjente låter. Men jeg syns selve innledningen er vel verdt en titt. Menyene hvor du skal avgjøre vilke lydspor du vil ha. Dolby True HD eller PCM i to kanaler?
attachment.php

attachment.php

Elendig bildekvalitet, disse bildene er dessverre slik det er...
attachment.php

utover dette vil jeg jo si at jeg husker bandet førstegang jeg kom i befatning med dem over musik kanalen MTV i sin tid. Der mitt på scenen stotret det fram en svett kar i en alt for liten, gammelmodig skoleuniform og spilte gitar mens svetten sprutet fra hans head banger hode. Han trampet trommistens takt med bena mens han spilte. En skjelsettende opplevelse.

Når jeg head banger og spiller luftgitar så er det Angus jeg er. Sånn er det bare med det saken.

Vedlegg

• SAM_1401.JPG
    SAM_1401.JPG
    282,8 KB · Sett: 113
  • SAM_1403.JPG
    SAM_1403.JPG
    237,7 KB · Sett: 119
  • SAM_1404.JPG
    SAM_1404.JPG
    202,5 KB · Sett: 115
  • SAM_1405.JPG
    SAM_1405.JPG
    236,6 KB · Sett: 118
  • SAM_1407.JPG
    SAM_1407.JPG
    176,3 KB · Sett: 118
  • SAM_1408.JPG
    SAM_1408.JPG
    225,5 KB · Sett: 115
  • SAM_1410.JPG
    SAM_1410.JPG
    218,5 KB · Sett: 113
  • SAM_1411.JPG
    SAM_1411.JPG
    180,8 KB · Sett: 107

Brusveen

Medlem
13 Mai 2010
2.546
0
0
Voss
ldynamic skrev:

Ja da er det bare og glede seg enda litt til :) har sett den 3 ganger til nå og det blir definitivt mange gonger til.

Det er litt som rotja seier at filmen mangler litt det trøkket når det kommer til sangmessige, men samtidig så er det mange av skuespillerne som viser at dem synger med hjertet :)

for og nevne 1:
[YOUTUBE]HvTGNAxVowo[/YOUTUBE]

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
John Legend
Live At The House Of Blues
attachment.php

Flott musikk, men man bør vel i bunn å grunn like Jazz...
PCM 5.1 lydspor...
attachment.php

attachment.php

attachment.php

Vedlegg

• John Legend (2).JPG
    John Legend (2).JPG
    262,1 KB · Sett: 118
  • John Legend (3).JPG
    John Legend (3).JPG
    159,9 KB · Sett: 108
  • John Legend (8).JPG