Musikk uten å slå på projektor

KristianW

Medlem
15 Feb 2006
524
12
18
38
avforum.no
Med Youtube spilt av fra Nvidia Shield til Yamaha A2050 får jeg meget god lyd på musikk. Har hørt og sett litt acapella i det siste. Når jeg starter musikk trådløst fra Spotify på telefonen synes jeg ikke det låter like rent. Usikker på om det er telefonen som faktisk sender musikken trådløst eller om det er receiver som henter musikken fra Spotify selv?

Hvordan får dere god kvalitet på musikk til lytting uten bilde?

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.155
31
48
Jeg bruker CD spiller,vinyl og Chromecast Audio når jeg skal spille musikk uten og ha bilde på TVen.
Chromecast Audio koster ca 350kr,er gått ut av produksjon men er enda igjen på visse nettbutikker.
Den er koblet med spdif optisk til recieveren,får da Tidal i HiFi kvalitet som blir som CD,16bit 44.1khz samplerate,godt nok foreløpig iallfall.
Siden du har reciever kan du også bruke en vanlig Chromecast dersom du ikke får tak i Chromecast audio.
Det er iallfall billigst,streamere fås jo til 100k kr også,men Chromecast gir bang for buck som er viktig for meg.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.979
104
63
Jeg bruker mobil som kontroll Spotify til Sony Blu-ray vis internett router.

Anbefaler ok kabler både Lan og annet, behøver ikke være dyrt. Mine Supra koster 230kr.

Har Chromecast egen Tidal support?
Har en Android Streamer med HDMI lurer på å bruke den til Tidal?

Sist redigert:
  • Like
Reactions: KristianW

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.155
31
48
Chromecast støtter Tidal ja,kommer opp et ikon nede på tlf eller nettbrett om og caste det man hører på i Tidal.
Maks kvalitet er dog HiFi 16bit 44.1khz CD kvalitet,MQA via Tidal må man enten ha hardware encoding fra en egen streamer som støtter MQA via dens DAC eller software encoding fra fks Windows eller annet OS.

For å være ærlig så byttet jeg fra Spotify premium for et par år siden til Tidal HiFi fordi jeg syntes at svært mye låt bedre med Tidal.
En annen ting med Tidal er at du ser hvilken kvalitet det du hører på faktisk er live,vanlig,HiFi (CD) eller master/MQA.

Sist redigert:
  • Like

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.979
104
63
Chromecast støtter Tidal ja,kommer opp et ikon nede på tlf eller nettbrett om og caste det man hører på i Tidal.
Maks kvalitet er dog HiFi 16bit 44.1khz CD kvalitet,MQA via Tidal må man enten ha hardware encoding fra en egen streamer som støtter MQA via dens DAC eller software encoding fra fks Windows eller annet OS.

For å være ærlig så byttet jeg fra Spotify premium for et par år siden til Tidal HiFi fordi jeg syntes at svært mye låt bedre med Tidal.
En annen ting med Tidal er at du ser hvilken kvalitet det du hører på faktisk er live,vanlig,HiFi (CD) eller master/MQA.
Jeg klarte å laste ned Tidal til Android Streamer, men snakket med Tidal og de sa den ikke stod på deres liste på samarbeid.

Chromecast er nok heller ikke på den listen. Jeg bryr meg ikke om MQA, vil bare Streame Flacs. Tidal hadde dårlig og uvitende kundeservice iallefall...

Streamer støtter Flac, og er Jo vel akkurat som en Android smarttelefon...

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.155
31
48
Da er det nok din streamer som ikke støtter Tidal muligens,eller noe der.
Chromecast støtter absolutt Tidal,ingen problemer med Google Chromecast sine produkter og Tidal her.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.979
104
63
Da er det nok din streamer som ikke støtter Tidal muligens,eller noe der.
Chromecast støtter absolutt Tidal,ingen problemer med Google Chromecast sine produkter og Tidal her.
Det det går greit, Steamer blir som en mobil. Dets er spørsmålet er om jeg kan kontrollere uten skjerm fra mobil.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.979
104
63
Med Youtube spilt av fra Nvidia Shield til Yamaha A2050 får jeg meget god lyd på musikk. Har hørt og sett litt acapella i det siste. Når jeg starter musikk trådløst fra Spotify på telefonen synes jeg ikke det låter like rent. Usikker på om det er telefonen som faktisk sender musikken trådløst eller om det er receiver som henter musikken fra Spotify selv?

Har ikke Nvidea støtte for Spotify connect? Og Yamaha?
Du kan jo prøve om Nvidea gjør det bedre.

Med Connect så bruker du bare mobil som kontroll, pass på at du ikke bruker Bluetooth, er mulig det er det du gjør feil.
Pass på at du bruker Connect, Det går å starte dette fra Spotify på innstillinger, vet ikke om Yamaha eller Nividea slår seg på automatisk...

Sonyen min gjør iallefall det.

På Connect går signal direkte fra router internett og til anlegget. Ikke bruk Wi-Fi, bruk Lan kabler.

• Like

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.979
104
63

Har ikke Nvidea støtte for Spotify connect? Og Yamaha?
Du kan jo prøve om Nvidea gjør det bedre.

Med Connect så bruker du bare mobil som kontroll, pass på at du ikke bruker Bluetooth, er mulig det er det du gjør feil.
Pass på at du bruker Connect, Det går å starte dette fra Spotify på innstillinger, vet ikke om Yamaha eller Nividea slår seg på automatisk...

Sonyen min gjør iallefall det.
(Ikke bruk Wi-Fi, bruk riktig versjon Lan kabler på det som er mulig å kable.
Wi-Fi er ok til nettbrett og mobil til hodetelefoner, sjelden Wi-Fi er bra i "normale" anlegg, dessuten støyer det værre enn FM radio.)

• Like