Musikk Quiz Les regler i post 1

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.974
7
38
Julenissen trengte neppe å hjelpe til på denne. Du er så flink Tronic.

God jul til alle quizzere med denne sangen.

[video=youtube;7B6Flt8Bkis]https://www.youtube.com/watch?v=7B6Flt8Bkis[/video]
Hehe, juleflaks.:cool:
Vi går fra en halv Ford til en fyr med 2 Forder. Det midterste navnet hans er kanskje ikke så kjent, men til gjengjeld er det i bandet enda en fyr med 1 Ford. Altså 3 Forder totalt. Vi skal til et luftbårent album og en sjelelig låt.

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.974
7
38
Han var tidligere med og startet et annet band. Dette er et band som en gang spilte for 500 000 tilhørere.

Sist redigert:

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
9.593
0
36
47
I min verden er ford knapt nok et fremkomstmiddel

Jeg har leitet høyt og lavt, uten å komme noen vei

Kan du pøse på med litt hint @Tronic ?

Sist redigert:

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.938
98
48
Nå som Tronic er på forum igjen, så tenker jeg på en modell serie fra Ford..

Kan det være det?

Ellers tror jeg sangeren i Judas Priest heter Ford, Eller noe sånt.

Men minne er ikke min sterke side.

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.974
7
38
Nå som Tronic er på forum igjen, så tenker jeg på en modell serie fra Ford..

Kan det være det?

Ellers tror jeg sangeren i Judas Priest heter Ford, Eller noe sånt.

Men minne er ikke min sterke side.
Vår mann har altså to etternavn med Ford i begge. Han spilte først bass, så gitar i et av verdens mest kjente band, hvoretter han startet sitt eget mekaniske band. Det er dette bandet vi skal til.

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.974
7
38
Nei, han heter ikke Ford, men 'ford' forekommer i begge etternavnene.
I det verdenskjente britiske bandet som vår mann spilte i, var det en trommis som etterhvert fikk en solokarriere som sanger og låtskriver, megakjent fyr.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.938
98
48
I det verdenskjente britiske bandet som vår mann spilte i, var det en trommis som etterhvert fikk en solokarriere som sanger og låtskriver, megakjent fyr.
Det kan da være Mike + the mechanics, Let me Fly, Save my soul?

Fordene er Mike Rutherford, og Andrew Roachford.

Mike spilte i Genesis.

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.974
7
38
Det kan da være Mike + the mechanics, Let me Fly, Save my soul?

Fordene er Mike Rutherford, og Andrew Roachford.

Mike spilte i Genesis.

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk
Riktig album, riktig låt, riktig mann. Men han het jo Mike Crawford Rutherford - så det var de to fordene jeg tenkte på. Bra jobba!

• Like
Reactions: Danke

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.938
98
48
Takker Tronic.

Da skal vi til en nyvunnet for meg "brukten" ikke så altfor gammel skive for folk som har noen år.

Dette er en favoritt låt for meg, de hadde en annen storhitt på albumet, krig og fred og sånn, politisk.

Man kan si de er predikanter, ganske rabiate sådan.

Og låta er det engang kjære UK var, men med Brexit så er det nok ikke sånn igjen.

Vi skal til UK selvsagt, bandet har en tragedie med en forsvunnet deprimert gitarist og låtskriver, det er vel anntatt at det var suicide. Bandet spillet videre etterpå med litt omrokking.

Sist redigert:

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.974
7
38
Takker Tronic.

Da skal vi til en nyvunnet for meg "brukten" ikke så altfor gammel skive for folk som har noen år.

Dette er en favoritt låt for meg, de hadde en annen storhitt på albumet, krig og fred og sånn, politisk.

Man kan si de er predikanter, ganske rabiate sådan.

Og låta er det engang kjære UK var, men med Brexit så er det nok ikke sånn igjen.

Vi skal til UK selvsagt, bandet har en tragedie med en forsvunnet deprimert gitarist og låtskriver, det er vel anntatt at det var suicide. Bandet spillet videre etterpå med litt omrokking.
Det kan vel ikke tenkes at vi skal til Wales her, Danke?

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.974
7
38
Det er riktig, da mangler vi bare album, og låta det som "lille" UK øya engang var.
Er vel deres mest kjente album.
Er ikke sikker, men This is my Truth tell me yours var nr 1 på UK charts. Og låta kanskje Everlasting?