Multiromsløsning - Trenger hjelp...

Sindra

Medlem
27 Mai 2007
77
0
0
Hei, visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så hvis jeg har postet feil, unnkyld;) PS. Er helt blank når det gjelder hi-fi, hva som er bra og hva som er dårlig, så håper på å kunne få litt hjelp av dere! :-D

Jeg, eller familien min, driver og pusser opp huset. I den annledning har faren min bestemt seg for og kjøpe en slags multiromsløsning, med høytalere i alle rom osv. Vi har fått en del tilbud og har til slutt bestemt oss for følgende:

Forslag på bilde og lyd

Stue
Audiopro blue diamon høytalere 9995
Vincent forsterker sv 233 10995
Sony 500 cd karusell 3995

TV stue
Marantz 42" LCD 16000
Audio pro black pearl høytalerere, 2 par 6990
Audi pro senterhøytaler, vector 2695
Audio pro Subwoofer B1.36 3995
Marantz dvd dv 4001 2495
Marantz sourround forsterker sr 5001 7995

Prosjektor-rom (Ungdomsrom)
Adio pro front høyttaler Black diamond 5995
Audio pro black pearl bak høytalerere, 3490
Audi pro senterhøytaler, vector 2695
Audio pro Subwoofer B1.36 3995
Marantz dvd dv 4001 2495
Marantz sourround forsterker sr 5001 7995
Lærret, screenline sn 90 5990
Projektor Panasonic PT-AE900E 7196

Takhøytalere
Kjøkken Mordan Short takhøytalere 2300
Spiseplass Mordan Short takhøytalere 2300
Uteplass Mordan Short takhøytalere 2300
Bad Mordan Short takhøytalere 2300
Soverom Mordan Short takhøytalere 2300

Multirom system
Sonos 3 stk 29985
Docking fjernkontroll 1797
Multimedia pc 11995

Diverse
2 stk 26" lcd tv med DVD 12990
Kabler ca. 10000

Så, det jeg lurer på er om dette er bra? Eller er det mulig å få bedre høytalere osv. til den prisen? Er det noen andre enkle løsninger for multirom enn Sonos? (vet Sonos kun er for filer lagret på en data) Gjerne bedre med mer funksjonalitet...?

Det er kun en hake, å det er at vi skal kjøpe fra Nebyhifi (Neby Hi-Fi Concept AS Tlf: 23 23 43 60)

Hvis det er noe dere lurer på, har sikkert glemt å nevne noe, så er det bare å spørre.

(Første post! :) )

EDIT: Skrivefeil

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.337
0
0
44
Sindra skrev:
Multirom system
Sonos 3 stk 29985
Docking fjernkontroll 1797
Multimedia pc 11995

Så, det jeg lurer på er om dette er bra? Eller er det mulig å få bedre høytalere osv. til den prisen? Er det noen andre enkle løsninger for multirom enn Sonos? (vet Sonos kun er for filer lagret på en data) Gjerne bedre med mer funksjonalitet...?

Det er kun en hake, å det er at vi skal kjøpe fra Nebyhifi (Neby Hi-Fi Concept AS Tlf: 23 23 43 60)

Hvis det er noe dere lurer på, har sikkert glemt å nevne noe, så er det bare å spørre.

(Første post! :) )

Hei, driver og sjekker ut multiroms-løsninger sjølv da eg skal bygge hus. Ser du har satt prisen på Sonos til 30 000,-. For det får du til 6 rom med 3 fjernkontroller, det er da versjonen uten innebygd forsterker (36k med innebygd forsterker).

Sonos er heller ikkje kun laget for filer på nettverk, den kan brukes til å høyre på radio via nettet. Den har også inngang for cd/dvd speler.

Selger neby hifi Sonos da??? trudde hifiklubben hadde enerett på dei?????

Velkommen til oss :)

Sindra

Medlem
27 Mai 2007
77
0
0
rojohan skrev:
Hei, driver og sjekker ut multiroms-løsninger sjølv da eg skal bygge hus. Ser du har satt prisen på Sonos til 30 000,-. For det får du til 6 rom med 3 fjernkontroller, det er da versjonen uten innebygd forsterker (36k med innebygd forsterker).

Sonos er heller ikkje kun laget for filer på nettverk, den kan brukes til å høyre på radio via nettet. Den har også inngang for cd/dvd speler.

Selger neby hifi Sonos da??? trudde hifiklubben hadde enerett på dei?????

Velkommen til oss :)
Det stemmer nok anngående Hifiklubben, vi skal kjøpe alt utenom dataen, prosjektor og sonos fra neby hifi. Vi skal ha Sonos med forsterker, så har nok valgt feil der, så takk for hintet! :) Hvilken løsning har du sett på? Hvis det finnes andre bedre alternativ, kan det være greit å sjekke dem ut... (Må være enkelt) Har blant annet kikket på Control4 (Hifi-centerkjeden), men det virket nokså avansert.

Vil høytalere og forsterker fungere fint til filmbruk?

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.337
0
0
44
Både Elko og ABB leverer smarthus, som eg også vurderer. Men er usikker på korleis lyddelen i deiras system funker (samt pris). Skal ha eit av dei systema trur eg til lys og strøm styring, men trur eg velger å ha lyden utenfor.

Har sett på Sonos sitt system, og det virker bra :)